Foto's in de nacht maken - Indonesië, reuzenschildpadden

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Hoi, Wij gaan in maart naar indonesië op vakantie en daar is de mogelijkheid om te helpen met het veilig stellen van reuzeschildpad eieren.
Dat gebeurt midden in de nacht en het lijkt mij heel leuk om daar wat foto's van te hebben (of evt. alleen van de schildpad) Nu mag je daar niet flitsen en er is ook nauwelijks verlichting, op wat zaklampjes na.

Hebben jullie tips?
Natuurlijk een zo lang mogelijke sluitertijd en een hoge iso waarde. Maar meer ideeën svp.

www.casarodriguillo.com

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37

André

Analytics dude

Statief :P

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Heh? Een zo lang mogelijke sluitertijd? Liever een zo groot mogelijk diafragma en een zo hoog mogelijk ISO-getal :) Als je toch nog iets van beweging wil vastleggen.

Misschien verstandig om in een lichtsterke lens te investeren als dit tot de mogelijkheden behoort :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Heel scherp André :) tomleeuw: kijk ook eens rond in [rml][ verzamel] Nachtfoto's[/rml], daar staat een hele zwik aan info hoe mensen hun nachtfoto's hebben gemaakt. Verder even een titelverduidelijking.

LinkedIn
Instagram

• Pinin

Pinin

Topicstarter
@andre: tuurlijk, maar ik neem alleen zo'n pruts driepootje mee omdat ik geen zin heb in gesleep :/

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 18-10-2004 23:15 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Gewoon geen foto, s zonde als die dieren verstoord worden.

• supakeen
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 23:14:
Ja goed idee? Als je niets flitst verstoor je niks 8)7

Het gaat hier om een reddingsactie dus er word echt niks verstoord of iets dergelijks.

[ Voor 18% gewijzigd door supakeen op 18-10-2004 23:15 ]

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Sony's hebben infrarood mode.

Neem zelf een zaklamp mee en maak er een soort 'diffuser' (in mijn goedste Nederlands) op zodat het lciht beter verspreid wordt en je op die manier voor de belcihting van je foto's kan zorgen zonder secondenlange sluitertijden. En koop daar dan een statief, of laat je armen inspalken met gips, zodat je je camera stil kunt houden.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

zijn die beesten gevoelig voor infrarood? Anders zou je een dikke IR schijnwerper mee kunnen nemen, niemand die het ziet, behalve je camera (mits er geen ir filter inzit).

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 23:14:
Ik heb het in Mexico gedaan (schilpadden bekijken als ze eieren op het strand komen leggen) en je mag, als ze eenmaal bezig zijn met het "gat" dicht te maken, best flitsen. Dan zijn ze namelijk in een soort roes waardoor ze de omgeving helemaal niet belangrijk vinden. Je mag niet flitsen tijdens het eieren leggen, dan stoor je ze wel.

Ik heb op die manier 4 schildpadden gezien (we hadden geluk :+) en het was een erg indrukwekkend gezicht. Zeker toen we daarna 400 kleine schilpadjes gingen uitzetten _/-\o_

Ik heb onderstaande foto's met een 300D + kitlens gemaakt, door alle gebeurtenissen helaas met een ISO van 1600 waardoor je een beetje boel ruis ziet.

Foto 1, schilpad maakt het nest dicht en stampt het aan. Als de schildpad daarmee bezig is kan je dus rustig flits foto's maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43406/full.jpg

Foto 2, schilpad is bijna door de zee opgeslokt, ook op de terugweg kan je rustig foto's maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43405/full.jpg

Foto 3, als het goed is komen deze kleintjes straks uit de eieren die net gelegd zijn :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43404/full.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Beaves op 18-10-2004 23:43 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Pinin

Pinin

Topicstarter
o.k. dat zijn al wat tips _/-\o_

lichtsterkte is 2.4-3.5, is een Canon dus geen ir-functie.

Betreft het topic over nacht foto's daar ben ik niet veel foto's tegengekomen die echt in het donker zijn genomen.
Waar ik woon kan ik moeilijk wat oefenen omdat er altijd veel licht is van de kassen. btw wat is een ir-schijnwerper

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 18-10-2004 23:29 ]

www.casarodriguillo.com

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Beaves schreef op 18 oktober 2004 @ 23:27:
[...]

Ik heb op die manier 4 schildpadden gezien (we hadden geluk :+) en het was een erg indrukwekkend gezicht. Zeker toen we daarna 400 kleine schilpadjes gingen uitzetten _/-\o_
TOF, kan je wat foto's plaatsen?

www.casarodriguillo.com

• supakeen
Maar houd wel in de gaten dat het in Indonesië echt pikkedonker zal zijn!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20

Beaves

Usque ad Finem

zmn schreef op 18 oktober 2004 @ 23:36:
Maar houd wel in de gaten dat het in Indonesië echt pikkedonker zal zijn!
Daar heb je of hele hoge ISO waardes voor of een flitser. Wij hebben daar ook gestaan in het pikkedonker met alleen een paar zaklampen en dat ging goed zoals je ziet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik vind het hele toffe foto's, mijn cam gaat tot 400asa en lichtsterkte is 2.4

www.casarodriguillo.com

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hm, kan je niet gebruik maken van een "indirecte" lichtbron?

Een degelijke zaklamp met een diffusor-kap erop zou inderdaad wel een oplossing zijn ja. Dan stoor je die beesten ook niet met zo'n gruwelijke flits.

Edit:
Als het helder + volle maan is, heb je al een stuk meer licht.

[ Voor 19% gewijzigd door Fludizz op 18-10-2004 23:53 ]

• Cisk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik ben afgelopen september naar Costa Rica geweest. Daar heb ik ook schildpadden eieren zien leggen en hun eieren zien begraven etc.

Helaas mochten wij geen foto's maken en ook niet zonder flits :-(

Maar de foto's die ik hier zie zijn geweldig en ik wens je heel veel succes met het maken van eventuele foto's
Pagina: 1