Toon posts:

Accu HP 6100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal:
Ik heb een kleine 1,5 jaar geleden een HP 6100 gekocht op een beurs bij een duits bedrijf. Apparaat werkt hele lange tijd zonder problemen tot ik op een dag (Zeg...4 weken geleden) rustig aan het werk was op de accu toen de laptop spontaan uit viel. Hij deed helemaal niets en dat terwijl de accu nog redelijk vol was. Ik de accu eruit gehaald en hardware matig getest (met de accutesters op de zijkant). Geen krimp..zelfs niet een klein beetje stroom. Ik balen natuurlijk :( Dus hup..Accu aan de lader en wachten maar. Maar er gebeurde werkelijk helemaal niets. De accu lade helemaal niet meer op. Afijn...gekeken op de site van HP voor een nieuwe accu maar die was dusdanig prijzig dat ik maar besloot een nieuwe laptop aan te schaffen. (niet alleen vanwege de defecte accu hoor)

Opzich lijkt dit dus een vervelend maar niet geheel onmogelijk probleem.

Nou heb ik, als verkopende partij, in het verleden ook diverse HP 6100's verkocht aan diverse klanten. En wat schets mijn verbazing...ik heb binnen 2 weken 4!! andere klanten gehoord bij wie precies hetzelfde gebeurde. De accu hield er spontaan mee op (of over een periode van een dag). En, net als bij mij, het opladen werkte niet meer. :X

Nou geloof ik een toeval, maar dit lijkt mij iets te toevallig als je snapt wat ik bedoel.

Nou is de vraag dus...kan dit worden veroorzaakt door een softwarematige storing o.i.d.? De accu kan namelijk via de BIOS worden ingeleerd waardoor ik sterk het vermoeden krijg dat de accu bepaalde functies heeft die bepalen hoe een accu fungeert. Kan ik zo'n accu dan ook weer activeren ofzo. Kan me toch niet voorstellen dat de accu's daadwerkelijk allen hardwarematig defect zijn. (of ben ik nou zo X-files achtig bezig 8) )

btw, ik heb op google al gezocht naar programma's om de accu status uit te lezen maar zonder gewenst resultaat...En bellen met HP hielp me ook niet veel verder :) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 23:05 . Reden: forgot btw ]