Live streaming op mobiele telefoon (3gp)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:36
Al een tijdje probeer ik het voor elkaar te krijgen om live input (tv-kaart) te streamen naar m'n mobiele telefoon. Maar op een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar.
Ik heb talloze 3gp, mp4 en hinted movies files aangemaakt en proberen te streamen met Darwin streaming server.

Dit ging niet helemaal goed en ben daarom nu bezig met een trial versie van Nexcaster.

Nadat ik weer alle opties zoals aangegeven in sony ericsson developers guidelines heb gevolgt krijg ik het verschijnsel datmijn se k700 wel de player opent maar ik verder niets te zien krijg. Volgens de statistieken van nexcaster gaat er ook daadwerkelijk data uit.
Als ik dan gprs data teller van mijn mobiel bekijk is er nauwelijks iets bijgeschreven, zou het kunnen dat telfort grps (internet profiel) het rtsp protocol blokkeerd?

Wat me opvalt is dat er nauwelijks goede handleidingen en howto's voor het opzetten van live streaming naar gsm te vinden zijn

iemand hier ervaring mee of bekend met een te vinden handleiding?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Heb geen ervaring ermee maar je zou A-Stream bv (FilmPartners Group) eens kunnen mailen. (even opzoeken op internet) die hebben een concert van tiesto live gestreamd naar mobieltjes met realplayer en zij ondersteunde elk netwerk mss wordt je er wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
A-stream maakt gebruik van een eigen codec, deze kost natuurlijk een hoop geld en mijn plan is dus om gebruik te maken van 3gp of mp4 standaard. Realplayer wordt alleen ondersteund door symbian telefoons en valt daardoor ook af. 3ggp is de meest ondersteunde standaard en daarmee wil ik het dus graag voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FAD schreef op 18 oktober 2004 @ 23:01:
Al een tijdje probeer ik het voor elkaar te krijgen om live input (tv-kaart) te streamen naar m'n mobiele telefoon. Maar op een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar.
Ik heb talloze 3gp, mp4 en hinted movies files aangemaakt en proberen te streamen met Darwin streaming server.

Dit ging niet helemaal goed en ben daarom nu bezig met een trial versie van Nexcaster.

Nadat ik weer alle opties zoals aangegeven in sony ericsson developers guidelines heb gevolgt krijg ik het verschijnsel datmijn se k700 wel de player opent maar ik verder niets te zien krijg. Volgens de statistieken van nexcaster gaat er ook daadwerkelijk data uit.
Als ik dan gprs data teller van mijn mobiel bekijk is er nauwelijks iets bijgeschreven, zou het kunnen dat telfort grps (internet profiel) het rtsp protocol blokkeerd?

Wat me opvalt is dat er nauwelijks goede handleidingen en howto's voor het opzetten van live streaming naar gsm te vinden zijn

iemand hier ervaring mee of bekend met een te vinden handleiding?
Wat bedoel je met streamen. Bedoel je dat je bv TMF(via tvkaart) clipjes wil opnemen en dan vervolgens in .3gp formaat op je toestel wilt hebben. Als je dat bedoelt dan heb ik de oplossing voor je.

Je hebt het programma Mpegable X4 Live v1.07/ nodig. Deze heeft de functie om direct te streamen van tkaart. Hij slaat bv het clipje op in 3gp. formaat.

www.mpegable.com

Ik gebruik het om TMF video clips te maken en vervolgens op mijn SE k700i mobiel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
mpegable heb ik ook meer lopen klooien idd. Echter dat is volgens mij geen live streaming. Mpegable maakt er toch gewoon een 3gp bestand van die je dan met bluetooth erop zet? Wat ik wil is live streaming over internet zodat ik bijvoorbeeld in de trein een voetbalwedstrijd kan volgen of iets dergelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
schop..... is er dan niemand met enige ervaring met live streaming naar gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
en ben ook benieuwd of streamen (dus niet kopieren) over bluetooth mogelijk is.....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

qrazi schreef op 20 oktober 2004 @ 21:57:
en ben ook benieuwd of streamen (dus niet kopieren) over bluetooth mogelijk is.....
Dat kan, bluetooth is alleen maar een verbinding, netals GRPS. Ik stream rustig omroep.nl via bluetooth.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 22:04

XXfrankieXX

Who, me?

Kun je wel andere data verbindingen starten, zoals e-mail. Voor symbian is er ook het programma oplayer waarmee je streaming video af kan spelen, maar bij mij (orange), duurde het wel 1 minuut voordat de stream startte, dus helemaal life werkt niet. Met dit programma kun je wel testen of het met jou verbinding mogelijk is om uberhaupt streaming video af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Ik heb nu geprobeerd om met een anders sim-kaart verbinding te maken, met t-mobile werkt het nu wel. Telfort blokeerd udp of rtsp protocol dus blijkbaar!
terwijl ik ze nog opgebeld heb om het na te vragen. MTV op mobiel ziet er best grappig uit maar langer dan een paar minuten word toch redelijk kostbaar :-)
Maar ik weet iig nu hoe het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Ik ben nog even wat verder gegaan in mijn onderzoekje naar live streaming op de mobiele telefoon.
ik heb op dit moment een live stream aanstaan. Als je telefoon video en gprs ondersteund zou ik het op prijs stellen als jullie het even kunnen testen.

het adres dat je in de wap browser moet intikken is -=OFFLINE=-!
als het werkt (of niet) graag even melden met welke telefoon en provider dit gebeurd is.

Na mijn weten is het niet mogelijk om via telfort een live stream te benaderen maar dit zou ik ook graag bevestigd zien!

Mijn bevinden laat ik natuurlijk aan jullie weten!

[ Voor 4% gewijzigd door TimDJ op 16-11-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:42
ik weet wel dat het niet werkt met Orange World. Als ik een livestream wil bekijken dat op de Nokia.com wapsite staat dan krijg ik een melding rtsp-instellingen instellen op mijn Nokia 6230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is het ook niet gelukt via Vodafone Live te streamen naar een K700i. Blijkbaar lukt het alleen met T-Mobile voor zover bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
FAD, je hebt je test niet meer draaien neem ik aan. Ik wilde het nog wel even proberen met Vodafone Life @ UMTS.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Mijn test draait nog steeds, met t-mobile heb ik het inderdaad zelf nog getest. Zou een beetje flauw van telecom providers zijn om dit standaard te blokkeren als je ziet hoeveel ze eraan kunnen verdienen door de hoeveelheid dataverkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Het is mij wel gelukt om mijn webcam naar mijn telefoon te streamen, met het programma puppetmaster. Dit is dan wel viabluetooth, en het zijn ongecomrimeerde beelden. Dus 2 a 3 fps, en max 10 m van je compu, maar het effect vond ik wel grappig, dat je jezelf op je telefoon kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:43

Sorcerer8472

Mens sana?

*gigaaaaaaaantisch harde kick*

Heeft inmiddels al iemand een 'oplossing' voor het probleem gevonden? Ik heb Telfort EDGE (zat snel voor de meeste streaming video) maar het lijkt er inderdaad op dat ze vanalles blokkeren, getuige dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.fluxxnet.nl/~sorcerer/darwin-3gp.png
Het rare is dat de telefoon wel ziet hoe lang de clip gaat duren en dat het beeld alvast zwart wordt. Daarna gebeurt er niets en zegt hij na 30 seconden "Disconnected: Try again?". Het gaat om een Nokia 6680 in combinatie met Darwin Streaming Server op Telfort EDGE (~180 kbps, teststream was ~50 kbps).

MMS op poort 554 (die ik ook heb geprobeerd te gebruiken voor RTSP, weet niet of ze ook op protocol scannen/blokkeren) werkt in ieder geval wel als je uitzendinggemist.nl probeert te kijken vanuit de trein, gebruik makend van AP 'internet', dat RealPlayer ook gebruikt bij het afspelen van 3gp-filmpjes. Overigens werkt ook de 3GP-teststream op de jet-stream.nl website niet: zelfde probleem.

Toevoeginkje: ook andere standaardpoorten zoals 7070 en 8000 geven precies hetzelfde effect.

[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-01-2006 11:15 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vodafone Live-simkaartje gehaald. Met 3 pogingen + 1 minuut CNN kijken (blijkt .rm te zijn :{) € 3 erdoorheen gejaagd :')

CNN werkt wel, alle andere livestreams (incl. jetstream test) werkten niet: precies hetzelfde effect als met Telfort.

[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-01-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Wat ik weet is dat Telfort inderdaad (nog) blokkeerd evenals vodafone naar streams buiten hun netwerk. orange, tmobile en kpn zou mogelijk moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FAD schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:19:
Wat ik weet is dat Telfort inderdaad (nog) blokkeerd evenals vodafone naar streams buiten hun netwerk. orange, tmobile en kpn zou mogelijk moeten zijn
Damn, dan heb ik net de verkeerde simkaart gekocht :D
KPN prepaid heeft nog geen umts-ondersteuning toch? Is dat bij T-Mo anders? Via laptoip+uitzendinggemist kan ik iig wel kijken.

Wat ik raar vind, is dat hij wel begint met tellen en 1 of 2 seconden lang loopt (met zwart beeld). Bij on-demand ziet hij ook hoe lang de clip in totaal duurt, ook 1 seconde en dan 'disconnected'. Rare blokkering hebben ze dan. Hoe zeker weet je dat het überhaupt een blokkering is dan? :?

En kun jij eventueel op je telefoon voor mij een stream testen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Telfort heeft mij zelf verteld dat dit geblokkeerd wordt. Waarschijnlijk werkt de blokkering op udp niveau en lijkt het in eerste instantie goed te gaan bij de aanvraag (tcp)

Heb zelf Telfort hier dus kan niet je stream testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FAD schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:01:
Telfort heeft mij zelf verteld dat dit geblokkeerd wordt. Waarschijnlijk werkt de blokkering op udp niveau en lijkt het in eerste instantie goed te gaan bij de aanvraag (tcp)

Heb zelf Telfort hier dus kan niet je stream testen.
Heel apart dan (en jammer, heb een GB-bundel bij Telfort) :) Toch maar eens een T-Mo simkaart kopen. Had je intussen ook al een mailtje gestuurd trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik wil wel wat voor je testen met T-mobile als je wilt.. Heb een MDA Vario met PIT (TMobile GPRS)

Geef maar een gil.. zonde als je weer geld uitgeeft, en het vervolgens niet lijkt te werken..

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 23-01-2006 15:16 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Krypt! O+

Dit is het adres: (let op: 80 kbps, 3GP, totaal 4.5 MB)
rtsp://iridium.fluxxnet.nl/test.3gp

Darwin Streaming Server 5.5. Als hij een poort vraagt kun je 554 gebruiken. Alvast heeel veel bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-01-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
80kbit is waarschijnlijk teveel om stabiel over gprs te kijken daarvoor moet je echt maximaal 30kbit gebruiken. Voor umts zou je 100kbit kunnen gebruiken

[ Voor 16% gewijzigd door TimDJ op 23-01-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb er nog eentje @ 40 kbps klaarliggen (videoclip van lokaal productiebedrijf, © enzo). Even per ongeluk over het hoofd gezien dat het GPRS was:

rtsp://iridium.fluxxnet.nl/gprs.3gp

Als het werkt (al buffert hij dan logischerwijs) weet ik in ieder geval dat het aan Telfort/Vodafone ligt, hoewel ik dan nog steeds niet zeker weet of mijn 6680 niet gewoon een vage ruzie heeft met de server, daarvoor zal ik helaas toch een T-Mo simmetje moeten kopen vrees ik.

[ Voor 58% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-01-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, stuurt hij bij de tcp-aanvraag ook mee welke videocodec etc. er wordt gebruikt? Op de open source helix-player krijg ik namelijk de melding 'missing component' (mpeg4 e.d. zit niet meegebakken in helix wegens patenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Beide streams werken met Tmobile.. 80kbit werkt ook; buffert in ongeveer 15 seconden, 40kbit is in 8 seconden klaar.

80kbit clip moest 2x extra bufferen bij volledig afspelen van de stream, de 40kbit maar 1x.
Moet wel zeggen dat ik momenteel een brak gsm verbinding heb.. 1 streepje, af en toe 2..

Lijkt er dus op dat telfort en vodafone iets als udp blocked.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dankje voor de tests :)

Kan me trouwens ook wel voorstellen dat hun routers niet zien naar welke NAT-client een udp-pakketje verstuurd moet worden (initiëren gaat immers via tcp). T-Mobile geeft je immers ook een IP dat van buitenaf bereikbaar is. Misschien is het dus niet eens een actieve blokkade maar gewoon een onmogelijkheid bij NAT (tenzij een bepaald dingetje in hun router enablen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

*schop*
Het is inmiddels ook mogelijk om via Telfort te streamen: blokkade is uit de weg geruimd (poort 554 rtsp iig). Mooi! :)

Ook schijnt het door middel van sdp-files ook door sommige firewalls heen te kunnen (het is een playlist, maar ook weer niet: het is meer een soort van stream definitiebestand). Ga ik binnenkort misschien mee aan de slag.

Livestreaming ga ik ook binnenkort mee bezig.

[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-02-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:25:
*schop*
Het is inmiddels ook mogelijk om via Telfort te streamen: blokkade is uit de weg geruimd (poort 554 rtsp iig). Mooi! :)
Goed nieuws! Weet jij of dit alleen bij een internet abbonement geld of ook bij standaard gebruik?

Dan rest alleen nog Vodafone met gesloten poort 554 als ik het goed heb.

Voor de geïnteresseerden... het is mogelijk om direct vanuit videolan (vlc) te streamen naar Darwin streaming server.
Hiervoor moet je wel Darwin patchen, zie hier

[ Voor 21% gewijzigd door TimDJ op 27-02-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ook bij standaard gebruik neem ik aan (in het begin werkte het niet op mn maximaal online-bundel, nu wel... volgens mij is het enige verschil wat je betaalt ervoor).

Die combo voor live-3gp kende ik nog niet. Dat werkt echt dus? :o 3gp on-demand werkt iig perfect nu, ben er blij mee :)

Via EDGE lijkt de max. snelheid die je kunt doorvoeren zo'n 80 kbps te zijn (eigenlijk net te weinig). Heb jij toevallig getallen voor UMTS? Ik wilde zo'n 96 kbit/s gebruiken: genoeg voor goed beeld en geluid (aac @ 16 kbit/s 24kHz trouwens). Alleen als er _erg_ veel beweegt is het hinderlijk.

Welke bitrates/codecs gebruik jij in welke situaties?

En daarnaast: heb jij toevallig nog getest met andere poorten in vodafone? Of zijn te veel telefoons daar incompatible mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-02-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik ben al een tijd bezig om een video stream op te zetten.

Er draait al een Windows server met Windows Media Service deze streamt al een vanaf een PC met Windows Media Encoder en een webcam.
Deze stream kan alleen via Windows Media Player bekeken worden.

Maar nu zou ik graag een 3gp stream opzetten. Zodat deze op een mobiel te bekijken is.

Ik ben al opzoek geweest en kwam uit bij Darwin Streaming Server maar dit kan volgens mij enkel bestanden streamen en geen live bron zoals een webcam.

Dus mijn vraag of iemand ervaring heeft om via een webcam een stream op te zetten naar 3gp en welke programma’s daar voor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Lees de reactie van FAD hierboven es joh :+

Ik heb verder (nog) geen oplossing hiervoor en ben er ook voorlopig nog niet mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Bierbroeder schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:09:
Dus mijn vraag of iemand ervaring heeft om via een webcam een stream op te zetten naar 3gp en welke programma’s daar voor nodig zijn.
zijn verschillende mogelijkheden voor:
Videolan VLC
MPEG4IP

of als je een apple hebt quicktime broadcaster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:47:
Via EDGE lijkt de max. snelheid die je kunt doorvoeren zo'n 80 kbps te zijn (eigenlijk net te weinig). Heb jij toevallig getallen voor UMTS? Ik wilde zo'n 96 kbit/s gebruiken: genoeg voor goed beeld en geluid (aac @ 16 kbit/s 24kHz trouwens). Alleen als er _erg_ veel beweegt is het hinderlijk.

Welke bitrates/codecs gebruik jij in welke situaties?
96 is een zeer acceptabele bitrate voor meeste providers.. je zou eventueel nog een highquility stream kunnen opzetten voor de duurdere umts abbonementen die wel meer snelheid aankunnen.

eventueel een < 64kbit stream voor de t-mobile pit gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FAD schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:40:
[...]

96 is een zeer acceptabele bitrate voor meeste providers.. je zou eventueel nog een highquility stream kunnen opzetten voor de duurdere umts abbonementen die wel meer snelheid aankunnen.

eventueel een < 64kbit stream voor de t-mobile pit gebruikers.
Is het mogelijk om (bijv. met ffmpeg/mencoder) meerdere videostreams toe te voegen aan het bestand? Zo ja: is 1 audio + 3 videostreams dan bijv. okee, en kan Darwin die gewoon streamen (waarbij de telefoon als smart-client kan doorgeven of het sneller kan of langzamer moet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:05:
[...]

Is het mogelijk om (bijv. met ffmpeg/mencoder) meerdere videostreams toe te voegen aan het bestand? Zo ja: is 1 audio + 3 videostreams dan bijv. okee, en kan Darwin die gewoon streamen (waarbij de telefoon als smart-client kan doorgeven of het sneller kan of langzamer moet)?
Die 3gp bestanden zou je met behulp van MP4Box wel moeten kunnen maken, echter bij mijn weten ondersteund Darwin dit niet. Je zal dan echt 3 losse streams moeten maken voor de verschillende snelheden.
Voor ondersteuning zal je moeten kijken naar commerciele streaming pakketten als helix streaming server. Echter weet ik ook niet in hoeverre mobiele telefoons dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gelegenheid om als brutale nieuweling een oud topic maar eens nieuw leven in te blazen :+

Ik heb inmiddels een Darwin servertje lopen en het is me gelukt om bestandjes te streamen op m'n K810i. Ook een livestream lukt inmiddels met 'Wirecast'. Het liefst zou ik 't via VLC doen omdat je dan nagenoeg alles kunt streamen, maar ik krijg uit VLC geen .sdp bestandjes (ook niet lokaal: sdp=file://C:/bla.sdp). Is dat iemand al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 02:25:
Mooi gelegenheid om als brutale nieuweling een oud topic maar eens nieuw leven in te blazen :+

Ik heb inmiddels een Darwin servertje lopen en het is me gelukt om bestandjes te streamen op m'n K810i. Ook een livestream lukt inmiddels met 'Wirecast'. Het liefst zou ik 't via VLC doen omdat je dan nagenoeg alles kunt streamen, maar ik krijg uit VLC geen .sdp bestandjes (ook niet lokaal: sdp=file://C:/bla.sdp). Is dat iemand al gelukt?
Misschien heb je hier wat aan:
http://forum.videolan.org/viewtopic.php?p=113718

Ik moet er zelf nog even naar kijken, maar ga er dan zelf ook mee experimenteren, zowel nuttig voor h264-streams in het algemeen als voor 3gp-streaming.

Post je bevindingen maar als je wilt, alsjeblieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al heel lang Orb, echt een aanrader voor pda's (en mogelijk andere mobiele platformen, nog geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:37:
Ik gebruik al heel lang Orb, echt een aanrader voor pda's (en mogelijk andere mobiele platformen, nog geen ervaring mee).
True, true, maar probleem is dat er hier ook mensen posten die het commercieel goedkoop willen aanbieden, en de producten die je kunt kopen om het te doen zijn echt enorm duur! (of mac-only ;))

Pagina: 1