[Wifi] Draadloos netwerk werkt pas als andere PC aan gaat

Pagina: 1
Acties:

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Een vreemd probleem. Ik was bij een kennis met een laptop met XP, een PC met XP, en een PC met 98.
De eerste twee maken gebruik van de XP ondersteuning voor Wifi, de laatste maakt gebruik van de utility.

Die 98 bak doet vreemd. Als de XP machines uit staan is er geen verbinding. De PC ziet geen draadloos netwerk hangen.

Op het moment dat de "aan" knop op de laptop wordt ingedrukt (min of meer), verschijnt het draadloze netwerk op de 98 bak, en kan er verbinding gemaakt worden.
En sterker nog: Ook op dat moment pikt ie het (zwakkere) signaal op van de netwerken van de buren. (Het is een flat)

En de laptop staat niet tussen de router en de 98-bak in, neen. De router staat vrijwel precies in het midden van het "web".

Iemand een flauw benul?

Verwijderd

Staat de 98 bak misschien ingesteld op een Ad-Hoc netwerk?

• looskuh
Nee, in eerste instantie niet. Daarna zette ik hem juist wel op Ad-Hoc, maar het maakte geen verschil. (Hij leek het met Ad-Hoc misschien wel een stukje beter te doen.)

[ Voor 8% gewijzigd door looskuh op 18-10-2004 23:03 ]

• looskuh
Iemand nog een idee?

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zijn het de PC's die onderling een wireless netwerkje onderhouden, of heb je nog een wireless router erbij? (Zo ja, merk, type, etc.)

Een PC die niet aan staat kan namelijk ivm hardwarebeperkingen vaak niet een wireless netwerk in de lucht houden.

In deeze zin staan drie fauten

• looskuh
Zoals je kon lezen staat er een router tussen alle PC's in. Die staat uiteraard altijd aan.
Het is e e-tech 54mbps router. Daar hebben ze volgens mij maar een model van.

[ Voor 33% gewijzigd door looskuh op 20-10-2004 12:14 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

probeer het eens met boingo wireless (ff zoeken met google)...

het komt vaker voor, want ik heb zaterdag met een wifi adaptertje geprobeerd verbinding te maken met een wifi netwerk....

dat werkte niet met normaal infrastructure, maar toen ik boingo probeerde werkte het meteen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• looskuh
Ik zal 't eens proberen, tnx.
Pagina: 1