Hallo!
Ik heb een ADSL-verbinding (1024/320) en nu is mijn internet ontiegelijk traag. Ik weet niet hoe het komt, en ik weet ook niet wat ik eraan moet doen. Ik heb enkel wat ping-resultaten, die zijn als volgt:
10.0.0.2 (router) gaat razendsnel
81.59.128.194 (eigen IP) gaat ook razendsnel (DNS doet het dus gewoon)
google.nl gaat TRAAG (190 ms) (DNS lookup gaat wel snel)
Deze resultaten zijn op alle PC's op het lan ongeveer gelijk.
De DNS lijkt het wel goed te doen; hij vindt Google's IP adres sneller dan 1 ping. Ik heb geen idee waar dit mee te maken kan hebben, maar misschien heeft iemand die er verstand van heeft hier wat aan:
Wat verder wel opvallend is, is dat er bij de PPP verbinding staat: NOT CONNECTED. (Gek genoeg werkt mn internet wel) en als ik probeer te connecten krijg ik een error. Een IP-adres krijg ik wel gewoon netjes (zie ping etc.)
Hij klaagt verder niet over de lijn zelf, geen loss of signal, geen tx of rx errors. Begrijp er gewoonweg niks meer van.
Ik heb een ADSL-verbinding (1024/320) en nu is mijn internet ontiegelijk traag. Ik weet niet hoe het komt, en ik weet ook niet wat ik eraan moet doen. Ik heb enkel wat ping-resultaten, die zijn als volgt:
edit:
Het gaat om een E-tech Multi-PC modem Annex A, Zonnet ADSL Family via Versatel
Het gaat om een E-tech Multi-PC modem Annex A, Zonnet ADSL Family via Versatel
10.0.0.2 (router) gaat razendsnel
81.59.128.194 (eigen IP) gaat ook razendsnel (DNS doet het dus gewoon)
google.nl gaat TRAAG (190 ms) (DNS lookup gaat wel snel)
Deze resultaten zijn op alle PC's op het lan ongeveer gelijk.
De DNS lijkt het wel goed te doen; hij vindt Google's IP adres sneller dan 1 ping. Ik heb geen idee waar dit mee te maken kan hebben, maar misschien heeft iemand die er verstand van heeft hier wat aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| ADSL STATUS
Showtime Firmware Version: 3.14
Line State: SHOWTIME
Modulation: G.Lite
Annex Mode: ANNEX_A
Startup Attempts: 1
Max Tx Power: -38 dBm/Hz
CO Vendor: UNUSED_VENDOR_0
Elaspsed Time: 0 days 0 hours 19 minutes 28 seconds
(had m nog maar eens gereset...)
Downstream - Upstream
SNR Margin 33.1 13.0 dB
Line Attenuation 8.8 10.5 dB
Errored Seconds 0 0
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 0 0
Data Rate 1024 320 kbps
Latency INTERLEAVED INTERLEAVED |
Wat verder wel opvallend is, is dat er bij de PPP verbinding staat: NOT CONNECTED. (Gek genoeg werkt mn internet wel) en als ik probeer te connecten krijg ik een error. Een IP-adres krijg ik wel gewoon netjes (zie ping etc.)
Hij klaagt verder niet over de lijn zelf, geen loss of signal, geen tx of rx errors. Begrijp er gewoonweg niks meer van.
[ Voor 4% gewijzigd door pelleke op 18-10-2004 22:04 . Reden: Niet duidelijk genoeg ]