Overklokken van Soltek sl-75kav

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Rapedapeda
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 10:05
Ik heb een
Soltek sl-75KAV
AMD 1800xp
256Mb ram sd 133mhz
40gb hd 5400rpm

Ik wil graag mijn pc overclocken, wanneer ik dat oe in de bios maakt hij er een AMD 1900+ van @ 1.62Ghz. Maar als ik de Pc uit zet en weer aanzet is de snelheid weer gewijzigd tot 1800+, hoe kan dit??

Bvd Ramon

Verwijderd

Je moet het zo doen in de bios, dat je de wijzigingen ook opslaat. Als je dit niet doet, wordt bij de reboot de originele CPU-snelheid weer ingesteld..

• Rapedapeda
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 10:05
ik snap wat je bedoelt, maar wanneer hij dat automatisch overclockt tot een bepaalde stand, dan wordt de pc herstart...... moet ik het daarna doen.... en zo ja hoe....?????

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De vraag die je stelt is toch wel vrij standaard. Omdat dit een standaard vraag is hebben we hem opgenomen in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Probeer die faq eens op je gemak door te lezen, en probeer ook te begrijpen wat erin staat. Op die manier zul je snappen waar je mee bezig bent.
Je zult dan ook snappen dat er niet echt garanties voor het overclocken bestaan, en dus de vraag hoe hoog je kunt komen ook niet beantwoord kan worden. Dat hangt immers af van de kwaliteit van de gebruikte componenenten (zoals processor, moederbord maar ook bijv. geheugen).

Overclocken is altijd een kwestie van proberen. Dus neem gewoon de tijd, ga wat proberen, en als je rustig aan doet, met kleine stapjes tegelijk, kan er niet veel fout gaan :)

Succes.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.