Toon posts:

Memory tester die draait onder Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een Windows server draaien in een datacentrum, en heb een probleem waarvan ik vermoed dat het het geheugen is. Echter ben ik niet op locatie dus wil ik op afstand via remote desktop het geheugen testen. Uiteraard heb ik de FAQ gelezen maar alle memory testers aldaar moet je voor booten met een cd of floppy; iets wat dus niet kan. Wie kan me verder helpen?

Verwijderd

Volgens mij zijn die er niet en als ze er zijn dan denk ik niet dat hiij genomineerd gaat worden als beste geheugentester 2004. ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sisoft Sandra kan geheugen stress tests doen. Maar of dat aan jouw eisen voldoet? Geen idee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Denk niet dat er een betrouwbare memtester is. Omdat windows ook altijd een deel van het geheugen gebruikt. als je boot met een losse cd of flop kan hij al het geheugen testen. Dus ik zou als ik jou was toch eens kijken naar een manier om hem lokaal te testen. Als het geheugen brak is zul je het toch moten vervangen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Als je het echt goed wilt testen zul je moeten rebooten. Zelfs Microsofts eigen Windows Memory Diagnostic vereist een boot vanaf de Diagnostic CD, dit zeg twel genoeg me dunkt ;)

Wat dat betreft schiet Windows/het x86 systeem hier tekort, de Unix systemen waar ik normaal mee speel kan ik gewoon zonder reboots o.i.d. volledig laten stressen op memory.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://hcidesign.com/memtest/
MemTest is a RAM reliability tester that runs under Windows.

[ Voor 58% gewijzigd door smvs op 18-10-2004 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wel dat een memtester onder windows niet het gehele geheugen kan checken, maar wellicht valt er uit zo'n check al voldoende af te lezen :)

Ben nu die link van smvs aan het proberen.... wie weet...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe kan ik het geheugen op fouten testen?" (doh), daarin staan ook diverse linkjes naar memtest-alternatieven.
Pagina: 1