Waarom 3COM, en hoe ze goedkoop te krijgen!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22
Hallo mensen!

Even terug komen op een oude post! Waarom 3COM kaartjes!

Ik gebruik bijna uitsluitend 3com kaartjes!
Hier heb ik diverse redenen voor!
1. Ze zijn zeer betrouwbaar gaat er eentje kapot 2 dagen en je hebt een nieuwe van 3com omdat ze allemaal een levenslange gerantie hebben! Je moet het zo bekijken, 1x 150 piek en je hebt een netwerkkaart voor de rest van je leven! Als je voor je ISA 3com kaartje een PCI wil doen ze ook niet moeilijk! Dus je kunt ook nog mee met de technologie!
2. De kaartjes die ik hebben laten je processor aardig met rust! Ik heb 1 bak met 1 realtek kaartje en als ik daar de systeem monitor bekijk als hij gewoon alleen Internet staat door te geven dan schommelt dat vaak al tegen de 50 % aan!
3. ik kan ze stukken goedkoper krijgen(eigenlijk helemaal voor niks)! Hoe dat komt? Jij kan dat ook! Probeer wat oude Peeceetjes op te kopen met ISA 10 MBps 3COM kaartjes! Deze zijn meestal door het stilstaan kapot ofzo! Stuur hem terug naar de fabriek vraag je een PCI kaartje ervoor! En je krijgt zelfs 10/100 PCI UTP kaartjes van ze!

Genoeg redenen dus!

Greetz Mark!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• robbus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Naar welk adres stuur jij die dingen op dan.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
geef me dat adres dan maar even ik heb nog 15 stuks liggen thuis (isa kaartjes 10mbps)..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

was da voor klets?
jij denkt zeker dat ze gek zijn bij 3com ofzow?

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ja ik heb ook nog een paar van die ISA's (3c509) en als die om te ruilen zijn voor 3c905's :) dan ben ik HEFTIG geinteresseerd!!

• borgdaville
Mijn PA werkt bij Getronics, een bekend en groot IT bedrijf in Nederland! Ik regel alles via hun!

En tot nu toe geen problemen!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je hoeft niet te kloten. Boeiend dat je dan een keer 100-150 gulden uitgeeft aan een netwerkkaart. Doe je ook voor een geluidskaart/videokaart nog meer, en SCSI kaart NOG meer. Op een bak van 5000 gulden maakt het echt geen ene flikker uit. Bovendien heb je er dan eentje "for life".

You can't have everything. Where would you put it?

• borgdaville
we zijn toch allemaal hollanders(nou ja, ik niet ben een rasechte limbo, maar dat erzijde) als je 100 piek kunt besparen dan doe je dat toch of niet?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ach, heb hier NIC's van 25 gulden, die doen het ook goed, ze zullen echt niet zomaar stuk gaan, vind 150 overdreven veel geld.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ik had nog geen spam genoeg, dankje wel

• Laurent
  • Niet online
Zal wel zien hoor, die van mij heeft het er nog niet mee opgehouden (zown goedkoop RealTek geval)

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Jezus Christus man! Je hoeft! Niet elke regel die je schrijft! Met een! ! Af te sluiten!
Mafkees!

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

ik werk al 3 jaar met realtakjes nou prima kaartjes hoor............*D

Verwijderd

3Com is gewoon goed spul,
daarom draait ook >80% van de internet structuur op 3Com materiaal.

Ik heb nog van weinig backbones gehoord die werken met Realtech spul 8-)

Die realtech-tjap is geinig als je verders weinig spannends doet met je netwerk, maar wil je goede performance en weinig cpu load, dan ga je toch voor 3Com.
Ook de LAN-gamer zweert bij 3Com...Meer CPU cycles over = meer fps....

edit:
er zat nog te weinig bloed in mijn alcohol

Verwijderd

mn realtek en ne2000 kaartjes doen het ook prima......

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 14:55 schreef Hustla het volgende:
3Com is gewoon goed spul,
daarom draait ook >80% van de internet structuur op 3Com materiaal.

Ik heb nog van weinig backbones gehoord die werken met Realtech spul 8-)

Die realtech-tjap is geinig als je verders weinig spannends doet met je netwerk, maar wil je goede performance en weinig cpu load, dan ga je toch voor 3Com.
Ook de LAN-gamer zweert bij 3Com...Meer CPU cycles over = meer fps....
Realtek is gewoon goed spul, daarom wordt het ook zo veel verkocht(meer dan 3 com dacht ik).
Ik heb nog van weinig backbones gehoord die met 3 com werken. Bij de AMS-IX staan heus niet allemaal computers met 3 com netwerk kaartje als router te spelen, Daar hebben ze gewoon Cisco's routers staan en _heel_ misschien een 3 com routertje (3 com is een tijdje terug geloof ik helemaal uit die markt gestapt).
En als je wat spannends wil doen neem je wel een realtek kaartje, de reden waarom in het bedrijfsleven 3com's worden gebruikt is omdat het 3com's zijn. De lui die verantwoordelijk zijn voor inkoop nemen gewoon het bekendste merk, omdat dat bekend is en wel goed moet zijn en 'wat als het anders niet werkt' etc. en dat dat geld kost is niet hun probleem, maar die van hun baas.
En in 95 % van de gevallen waar voor 3 com wordt gekozen (meestal kantoor omgevingen) voldoet een 10mbit realtekje net zo goed, MS word trekt daar namelijk toch 50 x zoveel cpu load dan zo'n netwerk kaartje.
En het is ook algemeen bekend dat LAN-Gamers te veel geld om handen hebben. :)

Verwijderd

Mij boeit dat niet echt die van mij doet het prima en dat is een netwerkkaart van realtek van een geeltje en is ie stuk, wat ik nog nooit heb gehad dan koop je gewoon een nieuwe. Ik heb twee van die kaarten in me pc en het werkt prima. Mijn zusjes computer heb ik voorzien van een isa 3com kaartje met drie verschillende aansluitvormen voor het netwerk en het verschil is niet te merken hoor. Misschien komt het omdat ik hem samen met een oude 486 op straat heb gevonden, maar ja, je ken niet alles hebben.

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik denk niet dat bedoeld wordt dat routers van 3com zijn maar alle hosting providers gaan toch echt wel voor 3com netwerkkaarten voor de webservers, omdat daar natuurlijk snelheid het meest belangenrijk is.

En ook grote bedrijven kiezen 3com en niet omdat het een bekend merk maar puur vanwegen de kwalitied, uitval kost nou eenmaal geld.

En nog een belagerijk punt ze vragen minder van de proc, nou kan je heel simpel zegen ja maar MS word gebruikt nog meer ja en dan wil je toch niet dat je NIC ook nog eens flink gaat vreten of wel.

Verwijderd

3COM is in juni vorig geheel uit de WAN-markt gestapt. Dat wil zeggen dat ze totaal geen routers en ATM-switches meer maken. Ze zijn echter nog steeds toonaangevend in de LAN-markt, zowel op het gebied van switches als van LAN-kaarten.
Ook ik zweer al jaren bij 3COM-lanplankjes. Sinds de ISA-3C509 zijn ze aan de weg gaan timmeren met zogenaamde parallele tasking-techniek. Dit ontlast de processor enerzijds en verhoogt de performance anderzijds. De kaart kan namelijk in zijn buffers al pakketten van de PC ontvangen en klaarzetten voor verzending, terwijl hij nog bezig is met ontvangen en doorsturen. Vrijwel geen enkele andere LAN-plank doet dit, waardoor er in het OS wachtrijen ontstaan en er meer CPU-belasting wordt verstookt door de LAN-kaart (en op een 486 merk je het verschil, op een dondervogel 1 G niet :) ) Heb hiermee in het verleden testen gedaan en de 3COM-kaarten kwamen steevast (zeker nu met die 3C905-kaarten op 100 Mbit/s) als snelste uit de bus, mede te danken aan de sublieme drivers (voor elk OS prima!).
Ik kijk bijvoorbeeld volledig streaming video (PAL 720x576 AVI-file ongecomprimeerd) via mijn netwerkje, zonder maar een frame te missen. En aangezien ik UITERAARD ook een switch in plaats van een hub gebruik, kan ik daarnaast ook nog de nodige andere dingen doen.>:)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:55
Wat een gelul allemaal man!
3Com is echt geen supermerk hoor, Intel, Digital, SMC enz.. maken betere kaarten voor minder geld.
En dat Parallel tasking of iets vergelijkbaars zit op veel kaarten. SMC en Intel hebben iig zo'n zelfde techniek, heet alleen anders.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 13:51 schreef borgdavile het volgende:
Mijn PA werkt bij Getronics, een bekend en groot IT bedrijf in Nederland! Ik regel alles via hun!
Joh, die jongens van Getronics matsen gewoon je pa (en jou). Ik ben zelf systeembeheerder en doe hetzelfde. En als mensen echt problemen hebben met hun thuisspul nemen ze het mee en kijk ik het na. Mijn baas weet dat maar hij profiteerd er ook van als jij een beetje leert omgaan met een computer (in je eigen tijd ;)).

Verwijderd

Yup , Intel roeleert vet over 3Com , maar is ook wel weer kutduur . En die Realtech dingen doen het prima zenne

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Deze zijn meestal door het stilstaan kapot ofzo!
euhh.. noujah..

• Bu588
  • Laatst online: 22-12-2025
Op dinsdag 02 januari 2001 02:13 schreef real_raichu70 het volgende:
Yup , Intel roeleert vet over 3Com , maar is ook wel weer kutduur . En die Realtech dingen doen het prima zenne
Intel Pro100's zijn meestal iets goedkoper dan de 3com 905jes dacht ik, en zeker zo goed. Qua drivers ook goed, volgens mij heeft Intel die dingen zó ontworpen dat ze ook werken (zij het suboptimaal) met drivers voor oudere kaarten.

Realtek is leuk voor een thuisnetwerkje, in een netwerk van meer dan 50 compu's (met de daarbijhorende langere bedrading) trekken ze het echt niet kan ik uit ervaring melden.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Het verschil tussen prutskaarten en echte nic's is niet de snelheid.
3com/iNTEL/realtek zijn alle drie praktisch even snel.
Het verschil zit hem in de cpu belasting en de extra functies (wake on lan, netwerk boot).
Uit grote tests bleek de performance van de meeste realtek kaarten prima te zijn.
Ik heb zelf ervaring met realtek en de performance is ook uitstekend, als je op 100mb/fd gaat copieeren kan je alleen haast niets meer doen met je systeem opdat het de cpu helemaal dicht trekt, zelf geen mp3 is meer te spelen op een AMD 750mhz machine.
Met 3com is dit geen probleem..die belast de cpu VEEL minder dus zeker in kleine servers is een 3com kaart aan te raden.
In grotere servers wordt er uiteraard naar een hele andere prijsklase gekeken dan dit speelgoed.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
* Passenger houdt t voorlopig ook op 3com kaartjes... heb nu verschillende gehad, maar allemaal perfect...

heb ook een paar realtek en ne2000 kaartjes gehad, onder windows ging t op zich wel goed, maar onder linux was t om de een of andere reden echt gewoon bagger.. (maar dat zou ook aan mijn linux-knowledge kunnen liggen, hehehe ;) )

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik hou het toch ook liever op 3Com. Ik heb een tweetal realtek kaartjes gehad... De ene was met ongeveer een jaar stuk. Met alletwee heb ik bergen problemen gehad om ze fatsoenlijk en betrouwbaar te laten werken onder windows. Ik heb verschillende drivers geprobeerd en ze wilden niet. Een 3com kaart er in drivertje laden en werken ook als je je networksettings verandert. (Daar ging het meestal fout bij die realtek's)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 20:04
huh? realtek = hoge cpu belasting?

nooit gemerkt... en ik heb een servertje (cyrix P166+) met twee realtek kaartjes, een 100 mbs fd en een 10 mbs hd, ding doet het perfect, merk niets van hoge cpu belasting ofzo, en het is niet alsof een cyrix P166+ snel is ofzo (dr zit trouwens ook nog een 3com in, met parrallel tasking gedoe)

ook in mn werk/speel-bak zit een realtek, ook niets geen problemen mee

WOL werkt ook met realtekjes, bij de v:rbis hebben ze er een voor 50 piekies ofzo

mn enige probleem met realteks waren die brakke linux drivers, waardoor bridging niet goed werkte, maar das ook opgelost met de 8139too drivers

maar voor "echte" servers neem ik ook gewoon 3com hoor, ik wil het risiko gewoon niet lopen, maar voor thuisgebruik neem ik alleen realtek...

Wirf

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 09:41 schreef remedy het volgende:
Ik heb zelf ervaring met realtek en de performance is ook uitstekend, als je op 100mb/fd gaat copieeren kan je alleen haast niets meer doen met je systeem opdat het de cpu helemaal dicht trekt, zelf geen mp3 is meer te spelen op een AMD 750mhz machine.
Met 3com is dit geen probleem..die belast de cpu VEEL minder dus zeker in kleine servers is een 3com kaart aan te raden.
????

Als je een netwerkkaart in full-duplex draait, hoor je een hogere doorvoer en lagere CPU-belasting te hebben. Er kan dan direct data over de kabel worden gepompt zonder dingen te checken en/of controleren, ook heb je bij full-duplex logischerwijs nooit collisions.

Dit lijkt toch op hoge CPU-belasting te wijzen met die Realtek vs normale belasting door de 3COM, of trekt jouw systeem het niet als op zo'n manier (full duplex)data gaat pompen ?
Pagina: 1