[CSS] bottom margin werkt niet bij firefox na een float..

Pagina: 1
Acties:

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
Ik had een simpele pagina gemaakt met css en html. Nadat ik er schaduw achter had gemaakt (gewoon een andere diversion, met een transparant plaatje..), kwam ik erachter dat m'n margin aan de onderkant niet meer werkte.. (bij firefox, in internet werkt deze nog wel gewoon.). Dit is raar, omdat de body deze margin heeft: margin: 20px auto;, dus die moet boven en onder dus 20 pixels zijn..
Ik heb vanalles geprobeerd, maar misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien... je weet maar nooit ;)
Als iemand hier een oplossing voor heeft, k hoor 't graat :)

hier de pagina en hier de css

(hier de pagina zonder float / schaduw)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Probeer anders eens:
code:
1
margin: 20px auto 20px auto;

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

crisp

Devver

Pixelated

door je ShadowBox een float te geven haal je 'm feitelijk uit de flow, en neemt hij binnen zijn eigen container geen hoogte meer in tenzij er een element volgt met de clear property.
IE rekt zeg maar wel de container uit, maar dat is feitelijk fout gedrag ;)

Intentionally left blank

• tjmv
Dat dacht ik ook, maar ik wist/weet niet hoe ik dit op moet lossen... ik heb geprobeerd om 'Container' clear: both mee te geven, maar dat werkt niet. Ook heb ik geprobeerd om die 'shadowbox' een clear:both mee te geven - na de float - maar dat werkte ook al niet.. suggesties?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien met een padding aan de body? Of een <br /> met clear:both, maar dat is ietwat viezig.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

crisp

Devver

Pixelated

zet een <div style="clear:both"></div> na je shadowbox
of better yet: gebruik geen floats, met absolute positioning binnen een relative geplaatste box kan je hetzelfde resultaat bereiken:

Intentionally left blank

• tjmv
Bedankt, maar was er zelf al uit, net nadat ik vroeg om die andere manier :) K heb nu een div met clear: both, zoals je zei. :) Bedankt iig.
Pagina: 1