Toon posts:

HELP Oud pctje leven inblazen....

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik had nog wat onderdelen liggen en heb hier een pc van in elkaar gezet die ik graag wat sneller wil laten lopen maar dit lukt niet echt :S

onderdelen:
Jetway 993 AN moederbord zie:
http://www.jetway.com.tw/...slot1_370/bx133/bx133.htm

Intel celeron 633 Mhz processor
3* 128 MB infineon 133Mhz
viper 330 AGP videokaartje
samsung 6.5 GB 5400 rpm

Nadat ik dit allemaal bij elkaar heb gegooit werkt het goed maar nu zou de processor op 900 Mhz moeten kunnen lopen...

In het bios heb ik nu alleen de keuze bij cpuhost/ pci clock uit 66/33 75/37 83/41.
zodra ik op het moederbord jumper jp11 en jp12 aanpas op 100mhz krijg ik helemaal geen beeld meer en soms een harde piep.

wat kan ik doen zodat hij toch wat sneller word...

alvast bedankt,

Gerwin

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Allereerst welkom hier op GoT..

De vragen die je stelt zijn allemaal toch wel vrij standaard. Omdat dit standaard vragen zijn hebben we ze opgenomen in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Probeer die faq eens op je gemak door te lezen, en probeer ook te begrijpen wat erin staat. Op die manier zul je snappen waar je mee bezig bent.
Je zult dan ook snappen dat er niet echt garanties voor het overclocken bestaan, en dus de vraag hoe hoog je kunt komen ook niet beantwoord kan worden. Dat hangt immers af van de kwaliteit van de gebruikte componenenten (zoals processor, moederbord maar ook bijv. geheugen).

Overclocken is altijd een kwestie van proberen. Dus neem gewoon de tijd, ga wat proberen, en als je rustig aan doet, met kleine stapjes tegelijk, kan er niet veel fout gaan :)

Wat ik dus wil zeggen is dat het helemaal niet gegarandeerd is dat je de 900 Mhz kan halen, ik denk zelfs dat dit een aardige top is als je waterkoeling ofzo gebruikt omdat het een overklock van bijna 50% is :)

Succes.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.