Toon posts:

[Access]Zoekfunctie zonder exact invoer record.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig voor mijn filmdatabase en nu wil ik graag kunnen zoeken op Titel en Film nummer. Het moet links ingevoerd worden ( onderin) met de zoekbutton gaan zoeken en rechts moeten de results komen. Als ik dan op 1 result klik moet het forumulier naar dat record gaan : onderstaand op de afbeelding kun je zien wat ik al heb .
Afbeeldingslocatie: http://www.zilverblank.nl/film.JPG

Ik ben al wat begonnen in VB maar ik zit nu helemaal vast , ik ben niet echt een held in access dus mischien iss een kleine aanpassing al goed. Iemand?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Private Sub zoekbutton_Click()

Dim strQuery As String

strQuery = "SELECT film.[Film Nummer], film.Titel, film.Jaar, film.Genre, film.Genre2, film.Genre3, film.Omschrijving, film.Plaatje, film.[CD's / DVD's aantal], film.DVD, film.SVCD " & _
                "FROM film " & _
                "WHERE (((film.Titel) Like '*" & Me!Zoektekst & "*'))"

Me!Titel.RowSource = strQuery
    Me!Titel.Requery

aanvullende gegevens:

mijn tabel heet film met alle velden zoals film nummer, titel , jaar , genre zoals hierboven ook te zien is.
de database heet films.mdb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 20:46 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Heet je formulier 'titel'?
probeer eens: me.rowsource en me.requery.

Overigens heb je een filter gemaakt zo. Het resultaat zijn meerdere records die voldoen aan wat je intoetst. Je moet dus ook een knop maken om de bron te herstellen, het filter op te heffen. Da's natuurlijk niet zo ingewikkeld.
Maar waarom doe je niet select * from ... where ...?

Houdoe