Ik ben bezig voor mijn filmdatabase en nu wil ik graag kunnen zoeken op Titel en Film nummer. Het moet links ingevoerd worden ( onderin) met de zoekbutton gaan zoeken en rechts moeten de results komen. Als ik dan op 1 result klik moet het forumulier naar dat record gaan : onderstaand op de afbeelding kun je zien wat ik al heb .

Ik ben al wat begonnen in VB maar ik zit nu helemaal vast , ik ben niet echt een held in access dus mischien iss een kleine aanpassing al goed. Iemand?
aanvullende gegevens:
mijn tabel heet film met alle velden zoals film nummer, titel , jaar , genre zoals hierboven ook te zien is.
de database heet films.mdb.
Ik ben al wat begonnen in VB maar ik zit nu helemaal vast , ik ben niet echt een held in access dus mischien iss een kleine aanpassing al goed. Iemand?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Private Sub zoekbutton_Click()
Dim strQuery As String
strQuery = "SELECT film.[Film Nummer], film.Titel, film.Jaar, film.Genre, film.Genre2, film.Genre3, film.Omschrijving, film.Plaatje, film.[CD's / DVD's aantal], film.DVD, film.SVCD " & _
"FROM film " & _
"WHERE (((film.Titel) Like '*" & Me!Zoektekst & "*'))"
Me!Titel.RowSource = strQuery
Me!Titel.Requery |
aanvullende gegevens:
mijn tabel heet film met alle velden zoals film nummer, titel , jaar , genre zoals hierboven ook te zien is.
de database heet films.mdb.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 20:46 ]