Toon posts:

[WinXP SP2] Draadloos: Netwerkadres verkrijgen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van Service Pack 2 op mijn laptop ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit beter niet had kunnen doen. Ik heb een ALDI MEDION router en gebruik de bijbehorende USB dongles. Geen problemen mee gehad, tot na de betreffende installatie.

M'n draadloze netwerk wordt nog steeds gevonden, maar bij het verkrijgen van een netwerkadres blijft hij hangen. Dat terwijl hij voorheen altijd netjes een adres toegewezen kreeg van mijn router met DHCP server, dus daar kan het probleem niet aan liggen. Als ik de verbinding probeer te herstellen, zelfde probleem. Hij blijft hangen bij IP-adres vernieuwen. Uiteindelijk maakt hij verbinding, maar met een door XP zelf toegewezen adres in de 169 range. Terwijl hij in de 192 range moet zoeken.

Ik had deze hotfix nog geprobeerd: http://www.microsoft.com/...34-4BBB-B74D-AD8430A1F7C8

Maar ook dat haalde niks uit. Iemand hetzelfde probleem tegengekomen met een werkende oplossing?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb juist alleen maar voordeel gehad qua wlan met SP2.
met name wep/wpa keys werken nu prettiger dan voorheen (grap is dat er niet eens veel aan functionaliteit bij is gebracht..)

Ik zou liever de bestaande configs eens wegdonderen, rebooten en opnieuw aanmaken (huh? rebooten? Jaa, daar werk je je HKLM hive mee bij).

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 18-10-2004 20:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Punt is dat er geen bestaande configuratie is.. Slechts een kwestie van die USB dongle erin stoppen en het netwerk wordt gevonden. Ook een uninstall en re-install haalt verder niks uit. Zelfde probleem blijft. Snap er niks van.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Rechtermuisklik op "Mijn Netwerklocaties"> Eigenschappen. Daar al eens de wizard "Draadloos netwerk instellen"gedraaid? (Uiteraard wel even als Administrator-user inloggen :) )

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas, dat haalt verder niks uit. Ik geloof dat ik SP2 er maar eens af moet gooien, zo wanhopig ben ik al. Na uren gespeeld te hebben met de- en reinstallaties word je het best wel moe.

Ik kan nog niet begrijpen waarom het met SP2 opeens niet meer zou werken. Waarom pakt hij niet gewoon het IP adres aan wat het router verstrekt...

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 15:04
Waarom gebruikje dan geen fixed ip-adres?

Meestal veel handiger dan DHCP, minder problemen en het werkt zltijd.
Je kunt trouwens dan ook op je router andere IP-nummers wijgeren is voor inbrekers nog een drempeltje.

(Ja ik weet het je kunt makkeliijk zelf ook een IP opeisen, maar je hebt kans dat je een mooi IP-conflict scherm te voorschijn krijgt en dan gaat er bij mij wel wat rinkelen.)

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig heb ik net maar tijdelijk even een fixed IP adres ingevuld en dat werkt voorlopig i.c.m. de DHCP server. Alleen kan ik nog steeds niet begrijpen waarom dat IP niet automatisch verworven kon worden.

Verwijderd

Heb geloof ik een soortgelijk probleem. Gebruik een Wifi usb van sitecom. Ik krijg dezelfde foutmelding "geen ip-adres verkrijgen" maar heb het vermoeden dat het probleem usb is. Ik heb 4 poorten + 4 poorts usb hub. Wanneer ik niets aansluit behalve de stick werkt het prima. Zodra ik een 6-1 kaartlezer aansluit valt het netwerk uit. Dit probleem is ook ontstaan na sp2 en ik zou graag weten wat ik er aan kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er inmiddels een oplossing voor dit probleem? Naar mijn idee is dit toch een bugje wat ooit verholpen moet kunnen worden. Eerder genoemde patch werkte niet, maar ik verwacht wel dat MS nog met een tweede patch komt. Mijn draadloze netwerk wordt netjes herkend, maar nog steeds het 'netwerk adres verkrijgen' probleem.

Bovendien werkt mijn statische adres nu ook niet meer, internetten lukt niet meer draadloos nu.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
ik heb dit probleem ook met mijn laptop, maar deze oorzaak is nog veel bizarder:
Ik had een leenlaptop van het notebook center, zelfde model hardware etc alles gelijk, met de HD van mijn eigen laptop er in. Wireless werkte perfect. Toen ging ik mijn 'gerepareerde' laptop op halen. HD's weer omgebouwd, en sindsdien krijg ik ook geen IP meer van de DHCP server, terwijl ik wel gewoon verbonden ben met het netwerk. soms lukt het nog wel om via een statisch IP te verbinden, maar dat werkt toch niet zo goed of zoals het hoort (hoe je 't bekijkt)

Als iemand een oplossing weet (En niet 'even de ghost terug zetten', dan nog liever geen WireLess :() dan wil ik 't graag horen :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Verwijderd

Topicstarter
Da Fox schreef op 01 november 2004 @ 21:41:
ik heb dit probleem ook met mijn laptop, maar deze oorzaak is nog veel bizarder:
Ik had een leenlaptop van het notebook center, zelfde model hardware etc alles gelijk, met de HD van mijn eigen laptop er in. Wireless werkte perfect. Toen ging ik mijn 'gerepareerde' laptop op halen. HD's weer omgebouwd, en sindsdien krijg ik ook geen IP meer van de DHCP server, terwijl ik wel gewoon verbonden ben met het netwerk. soms lukt het nog wel om via een statisch IP te verbinden, maar dat werkt toch niet zo goed of zoals het hoort (hoe je 't bekijkt)

Als iemand een oplossing weet (En niet 'even de ghost terug zetten', dan nog liever geen WireLess :() dan wil ik 't graag horen :)
Precies, bij mij kan ik op sommige momenten met een statisch IP verbinding krijgen, maar niet alles werkt zoals het hoort. Ik kan bijvoorbeeld geen verbinding meer maken met het bedrijf waar de laptop van is. Dit lukte voorheen wel, en wanneer ik er een gewone kabel in stop, lukt dat ook nog steeds. Maar draadloos met SP2 niet meer.
Pagina: 1