Mandrake 10 & VIrge/MX+ : hangen met die hap...

Pagina: 1
Acties:

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Mensen,

ik heb een oud Topline laptopje (PII @ 233; 128mb; 4gb hdd; S3 Virge/MX+ 4mb; 1024x768TFT)
en hier wil ik Mandrake 10 op installeren... Gaat goed, alleen krijg ik X niet goed geconfigd.

Heb al de volgende drivers geprobeerd:

vga
vesa
s3
s3virge (generic)
s3virge/mx
s3virge/mx+

Zodra ik dan X start; (of tijdens de setup de config wil testen) loopt het beestje MUURvast...
Alleen maar hard te resetten, meer niet.

Als iemand wil weten welke versies ik van evt. overige dingen heb, er wel even bij zeggen hoe ik er achter kom dan he... Ik heb voorheen veel met allerlei linux'en geklooid.. alleen moet er ECHT weer inkomen... alle hulp is welkom !

Overigens werkt het wel goed op mijn PC; met een Ti4200... werkt goed als je t mij vraagt.

[ Voor 9% gewijzigd door SjoZ op 18-10-2004 20:23 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
SjoZ schreef op 18 oktober 2004 @ 20:20:
Overigens werkt het wel goed op mijn PC; met een Ti4200... werkt goed als je t mij vraagt.
En als je 't Knoppix vraagt? ;)
Misschien een oude XFree proberen, sommige kaarten worden in versie 4 niet meer ondersteunt.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 19:49
huh? Da's nieuw voor mij. Welke kaarten bijvoorbeeld niet dan (en waarom)?

Knoppix proberen is wel een leuke ja, als die het 'gewoon' doet, kun je die automatisch gegenereerde X-config overnemen. Maar ik weet niet hoe Knoppix die detectie eigenlijk doet?

[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 18-10-2004 21:37 ]

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Dus: ik zou knoppix moeten installeren en dan de xf86 config-file (welke file precies) saven en later gebruiken in mijn mandrake installatie ?

op zijn brabants: 'ken da" ?

[ Voor 45% gewijzigd door SjoZ op 18-10-2004 23:58 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 19:49
Knoppix hoef je niet te installeren, die draait rechtstreeks van CD, daarom juist...zou een makkelijke oplossing kunnen zijn. Maar de kans is aanwezig dat daar precies hetzelfde gebeurt :/

Maar voor de rest: ja dat kan zeker, die config overnemen :)

Anders weet ik het ook niet, als de hardware echt niet meewerkt dan wordt het echt vervelend...je zou evt. nog je configuratie hier kunnen posten, is bv. het beeldscherm wel goed ingesteld? Dus niet op een frequentie die te hoog is en dat het daardoor crasht :?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

De kaart kan natuurlijk ook half stuk zijn. Misschien wil de RAMDAC niet meer op een hogere frequentie draaien..? Of praat ik nu poep?

Verwijderd

mijn vader heeft ooit exact dezelfde laptop gehad (helaas ter ziele), en die deed het gewoon goed met mandrake 8.3
drivers en x-config enzo had (en heb :X ) ik weinig verstand van, maar het werkte, dus je zou het zelf eens kunnen proberen.

edit:
naja, niet exact hetzelfde, hij had geloof ik geen 128 megjes werkgeheugen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 02:26 ]

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
ik zal eens kijken, met knoppix
Pagina: 1