Toon posts:

NEC ND-6100A Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke

ik heb een Latitude D800 met daarin

(opgezocht bij Systeem (spparaat beheer)

NEC DVD+RW ND-6100A
Generic DVD-ROM SCSI CdRom Divice

Alle stuurprogramma's zijn goed geinstaleerd

Op de laptop zelf heb ik NERO 5.5 LEGAAL

voor lege DVD's heb ik Memorex DVD+R 1x-8x 4.7gb 120min

nu het probleem
1. Nero kan geen DVD-rw vinden hoe los ik dit op (ik weet ook niet waar ik drivers kan vinden)
2. Hier en daar vin ik dat dat die DVD-rw een Dual layer is, hoe werkt dat en als ik eum heb hoe gebruik ik die functie.

alvast bedankt voor alle hulp en als je meer info wil gewoon vragen

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 11:45
Twee vraagjes over Nero. Heb je die vers geïnstalleerd vanaf CD of heb je ook de laatste update van het internet gehaald. Heb je die legale versie van Nero gekocht als los pakket of gekregen bij een andere brander.

Nero werkt namelijk om te beginnen niet met losse drivers. Dus zal je ook geen drivers voor vinden. Tevens zijn er OEM versies van Nero (die ook wel eens los verkocht worden) die alleen met een bepaald merk samenwerken.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien is Nero 5.5 te oud om die drive te herkennen? Probeer het eens met de Nero6 demo? die kan je onderaan deze pagina vinden.

Had je trouwens Nero5.5 al geinstalleerd staan voordat je die fikker erin deed? Ik kwam namelijk het volgende tegen op diezelfde pagina:

Function: Autodetection of new drives
Nero6: included
Nero5: No

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Nero 5.5 ?!?
Ik denk dat die idd geen NEC ND6100 herkent. Mijn vermoeden is, dat daar het probleem zit. Bij ahead.de kun je vast wel zien of die drive ondersteund wordt. Misschien moet je dan toch eens op zoek naar een nieuwe 6.3.xx versie?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Nero 5.5 is inderdaad voor een 8x DVD fikker te ouderwets. Kan me niet voorstellen dat er toen al ondersteuning voor deze drive was. Daarnaast, zoals al eerder aangegeven, was een groot deel van de Nero 5.5 versies die werden verspreid merkgebonden. Probeer het eens met de Nero 6 software, of mail eens met Dell hoe het zit met de software die zij erbij leveren. Als de je zelf voor de software hebt gezorgd, zorgen voor betere software.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt heren, oja nog even over dat dual layer hoe werkt dat ?! want het is een dual layer brander (staat op internet)

moet ik dan specialen dvd'tjes gebruiken of speciaal progje ?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 11:45
speciale dvd-tjes helaas. En niet erg goedkoop dus voorlopig zal je net als de meeste van ons alleen een dual layer brander hebben, maar weinig of geen dual layer schijfjes.

Verwijderd

Op de Nec-site kun je vinden welke schijfes voor jouw brander geschikt zijn.
Pagina: 1