Pc start uit zichzelf opnieuw op

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008

• OurLadyPeace
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2024
Sinds een weekje is het zo dat als ik een tijdje zit te computeren ie ineens zomaar opnieuw start, zonder dat ik dat wil...heb toen al aan iemand gevraagd wat ik eraan kon doen en die vertelde me dat ik iets moest 'uitvinken' en dat ik dan een blauw scherm zou krijgen met het probleem ofzo, najah dat heb ik gedaan en dit is zo ongeveer wat ik krijg:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de 1e keer is dat u dit scherm met deze stopfout ziet, start de computer dan opnieuw op. Als u het nog een keer ziet:

Controleer of er voldoende schijfruimte is. Schakel het stuurporgramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldscherm adapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele Bios-update. Schakel Bios-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen, start de pc dan opnieuw. Toets F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Techinische informatie(mogelijk in het Engels)
***Stop: 0x0000008E (0x0000005, 0x8051822A, 0xF37AD98, 0x00000000)

Bezig met starten fysieke geheugendump.
Fysieke geheugendump voltooid.

Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische Ondersteuning op voor hulp.

ik heb niet zoveel verstand van computers, dus nu vroeg ik me af of iemand hier me misschien zou kunnen helpen?

Ik weet niet of jullie nog bepaalde specs nodig zouden moeten hebben(ook daar heb ik niet zoveel verstand van :P ) maar hier een paar dingetjes(waarvan ik niet weet of ze echt belangrijk zijn, maar toch...):

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4A, 2655 MHz (20 x 133)
Moederbordnaam MSI MS-6533EG/XG (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video)
Moederbord Chipset SiS 651
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (02/20/03)

Ik weet niet of ik um in het goede forum heb gezet, zo niet dan sorry....
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het is echt irritant als je net met iets bezig bent en de pc dan ineens opnieuw start... ;(

Verwijderd

Ik heb hier zelf ook last van gehad. Bij mij was het een warmte probleem.
Het kan zijn dat de processor niet goed gekoeld wordt. Dit kan gebeuren doordat het koelblok niet goed op de processor is gemonteerd.

In mijn geval bleek het tegaan om teveel stof tussen het fannetje en het koelblok, waardoor m'n cpu dus niet goed gekoeld werd.

Als ik jou was zou ik eens kijken in je bios naar je temperaturen.
Post je temps hier.

• OurLadyPeace
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2024
uhm ik ben nogal een leek qua computers af en toe...blijkt ook nu weer..
ik heb geen idee van hoe ik in mun bios naar mun temperaturen kan kijken :?

heb wel een of andere proggie gevonden wat dit aangeeft:

temp2: 44
hd0: 41
temp1(cpu): 40

op dit moment(nu ik wat programma's geopend heb enzo):
temp2: 45
hd0: 45
temp1: 40
(dernet was temp2: 48 maar toen heb ik wat dingen afgesloten)

ik weet niet wat de normale temperaturen zouden moeten zijn eik...
en ik weet niet of je dit bedoelde/of je er wat aan hebt.... :/

[ Voor 28% gewijzigd door OurLadyPeace op 18-10-2004 20:32 ]

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In de FAQ van dit forum staat een verwijzing naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter . Neem die eens door en probeer je probleem te 'pin-pointen'.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Zie de link die djengizz je geeft :) Probleem is namelijk dat je alleen een BSOD meldt en verder niks. Je zult ons wel in de juiste richting moeten helpen want anders schiet dit niks op. Dus check de troubleshooter, probeer zoveel mogelijk uit en mocht je er dan nog niet uit komen, open je weer een topic maar dan met ál je bevindingen en ervaringen m.b.t. hetgeen je geprobeerd hebt.

Doe je bovenstaande niet dan gaat dit een ellenlang verhaal worden van vragen, wedervragen en antwoorden terwijl je een groot deel van deze antwoorden al had kunnen vinden/uitzoeken. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.