Sinds een weekje is het zo dat als ik een tijdje zit te computeren ie ineens zomaar opnieuw start, zonder dat ik dat wil...heb toen al aan iemand gevraagd wat ik eraan kon doen en die vertelde me dat ik iets moest 'uitvinken' en dat ik dan een blauw scherm zou krijgen met het probleem ofzo, najah dat heb ik gedaan en dit is zo ongeveer wat ik krijg:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de 1e keer is dat u dit scherm met deze stopfout ziet, start de computer dan opnieuw op. Als u het nog een keer ziet:
Controleer of er voldoende schijfruimte is. Schakel het stuurporgramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldscherm adapter.
Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele Bios-update. Schakel Bios-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen, start de pc dan opnieuw. Toets F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.
Techinische informatie(mogelijk in het Engels)
***Stop: 0x0000008E (0x0000005, 0x8051822A, 0xF37AD98, 0x00000000)
Bezig met starten fysieke geheugendump.
Fysieke geheugendump voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische Ondersteuning op voor hulp.
ik heb niet zoveel verstand van computers, dus nu vroeg ik me af of iemand hier me misschien zou kunnen helpen?
Ik weet niet of jullie nog bepaalde specs nodig zouden moeten hebben(ook daar heb ik niet zoveel verstand van
) maar hier een paar dingetjes(waarvan ik niet weet of ze echt belangrijk zijn, maar toch...):
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4A, 2655 MHz (20 x 133)
Moederbordnaam MSI MS-6533EG/XG (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video)
Moederbord Chipset SiS 651
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (02/20/03)
Ik weet niet of ik um in het goede forum heb gezet, zo niet dan sorry....
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het is echt irritant als je net met iets bezig bent en de pc dan ineens opnieuw start...
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de 1e keer is dat u dit scherm met deze stopfout ziet, start de computer dan opnieuw op. Als u het nog een keer ziet:
Controleer of er voldoende schijfruimte is. Schakel het stuurporgramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldscherm adapter.
Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele Bios-update. Schakel Bios-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen, start de pc dan opnieuw. Toets F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.
Techinische informatie(mogelijk in het Engels)
***Stop: 0x0000008E (0x0000005, 0x8051822A, 0xF37AD98, 0x00000000)
Bezig met starten fysieke geheugendump.
Fysieke geheugendump voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische Ondersteuning op voor hulp.
ik heb niet zoveel verstand van computers, dus nu vroeg ik me af of iemand hier me misschien zou kunnen helpen?
Ik weet niet of jullie nog bepaalde specs nodig zouden moeten hebben(ook daar heb ik niet zoveel verstand van
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4A, 2655 MHz (20 x 133)
Moederbordnaam MSI MS-6533EG/XG (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video)
Moederbord Chipset SiS 651
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (02/20/03)
Ik weet niet of ik um in het goede forum heb gezet, zo niet dan sorry....
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het is echt irritant als je net met iets bezig bent en de pc dan ineens opnieuw start...