Toon posts:

[Linksys WRT54G] Krijgt geen IP toegewezen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit is een probleempje waar ik al eens vaker tegenaan ben gelopen en ik HOOP maar dat jullie nog suggesties hebben, want ik begrijp er zelf geen bal meer van.

Ik heb de Linksys WRT54G router met een aantal XP computers eraan. Sommige met een kabeltje, anderen draadloos. Als ik mijn modem en router ontkoppel (vraag me niet waarom) en weer aansluit dan werkt de boel niet meer. Dat komt doordat de router geen ip adres krijgt toegewezen. Onder "status" zie ik dat het ip adres 0.0.0.0 is, ofwel niet toegwezen.

Dit heb ik geprobeerd:

- Releasen en renewen (582 keer)
- Diverse MAC adressen gekloond
- Alles nog een keer uit en weer aan gezet
- Modem aan gezet, gewacht, daarna de router aan gezet
- Router aan gezet, gewacht, daarna de modem aan gezet
- Router gereset en alles opnieuw ingesteld
- Nota bene de installatie cd gebruikt die eigenlijk helemaal niet nodig is. Het installatieprogramma zegt dat er geen internetverbinding is en daar heeft het helaas gelijk in.

Hebben jullie enig idee waarom mijn router geen ip adres meer krijgt? Aan de internetverbinding ligt het in elk geval niet. Als ik de modem direct met mijn computer verbindt heb ik direct internet (getuige deze post).

Aan de LAN kant zit ook alles goed. Mijn computer krijgt netjes een ip toegewezen in de range 192.168.1.x en het admin-gedeelte van de router is ook te bereiken.

Hoe krijg ik nu (via DHCP) weer een publiek ip in mijn router?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 19:16 ]

Verwijderd

Dit is als ik het goed begrijp precies hetzelfde probleem als ik heb (topic hieronder ;) ).

Is het niet zo dat je eerder een aantal configuraties in je router anders had staan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de problemen zijn niet hetzelfde. Ik heb niets aan mijn config veranderd, bovendien heb ik die Zyxel modem/router aan een vriend gegeven. Ik gebruik een Copperjet 810 modem. Daarnaast weet ik heel specifiek wat het probleem is: de router krijgt geen ip.
Evengoed bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaatttt? Opeens doet-ie het weer!!!! Maar alléén met een gekloond MAC adres. Vage boel dit hoor. Ik heb gisteren wel 20 keer zitten renewen met dit MAC adres en toen kreeg ik niets. Bovendien krijg ik met het originele MAC adres van de router nog steeds niets....

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Moet je eens kijken of je een whitelist met MAC adressen hebt. Je kunt dit in de configv van de router aanpassen...

Verwijderd

Tja ben er nu zeker van, dat dit wel precies hetzelfde probleem is als wat ik heb. Want op het adslforum( http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=9744) , staat iemand die ook een gekloonde mac-adres heeft opgegeven(laatste post).

Wat houd dit in, hoe doe je dit, welke adres is dat dan? Waarschijnlijk als ik die dus invul, heb ik ook internet....!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 13:21 ]

Pagina: 1