Netwerk trouble! Eindelijk opgelost! Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22
Hallo mensen,

zo vlak voor het nieuwe jaar heb ik nog iets bereikt! Ik heb hier namelijk verschillende keren vragen gesteld over mijn thuisnetwerkje! Niks wilde fatsoenlijk lukken! En ik ben er nu achter waar het probleem lag!

1 computer was niet geaard! Ik had vanochtend wat tijd over en ik deed weer een poging om mijn trouble te shooten! Dus ik doe kabeltje aan de verwarming en vervolgens naar de computer! Toen zag ik het al, de vonken sprongen als gekken over toen ik met de kabel in de buurt kwam! Toennet heb ik me de moeite gedaan om de draad goed aan verwarming en PC te bevestigen en wat denk je! Een perfect werkend netwerk! Blijkbaar dat al die statisch elektriciteit op de netwerkkabel kwam ofzo! Ik ben nu wel blij dat ik het probleem heb opgelost!

Groeten Mark,

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

hehehe, dat had ik laatst ook bij een vriend waar het ook maar niet wou werken.. en nu is het met 1 simpel staalkabeltje opgelost :):):)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het klingt niet helemaal 100%...

edit:

oops...

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Dat is nogal link. Trek alsteblieft een kabeltje van de aarde(wandcontactdoos) uit bv de badkamer of keuken naar de stekkerdoos bij je computer. als er nu op 1 of andere manier kotsluiting in je pc'tje komt, staat de complete verwarmingsinstallatie onder de 230V. Dit is echt levensgevaarlijk! En ik zou het moeten wetern, doe nix voor nix MTS Elektro

Verwijderd

Had je dan zelf nergens last van als je de computer aanraakte?

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
killer-b,
Als het goed is, aard je juist dingen (dus ook de verwarming) om dat tegen te gaan. Zodra een pc kortsluit tegen de aarde is het de bedoeling dat de zekeringen springen om te voorkomen dat alles in brand vliegt. Je krijgt ook met geen mogelijkheid de aarde op een hoog potentiaal (voltage) als die goed is aangelegd, zelfs niet met de dikste centrale in je buurt. Ik ben het wel met je eens dat het mooier en beter is als je de aarde van een wandcontactdoos neemt, omdat via die aarde een aardlekschakelaar mee doet aan de beveiliging van je huis. Soms is het niet mogelijk die aardaansluiting te gebruiken, omdat er geen wandcontactdoos van dat type in de buurt van je pc is. En dan is aarden aan de verwarming beter dan geen aarde.
Mooier zou het zijn als elke wandcontactdoos wettelijk verplicht een aardaansluiting had, zoals in Engeland het geval is. Dat zou in ieder geval een stuk veiliger zijn.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 31 december 2000 14:46 schreef killer-b het volgende:
...doe nix voor nix MTS Elektro...
[miereneukerij-mode]
het is niet voor nix!!!

:+
[/miereneukerij-mode]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Is het eerste wat je geleerd wordt in de energietechniek. NOOIT AARDE AAN DE VERWARMING. Kun je het nog beter niet doen. Trouwens nieuwe huizen vanaf "nu" hebben allemaal randaarde, ook boven.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22
Nou ik woon in een huis uit 1926, waar tot 10 jaar terug geen elektriciteit op de zolder was! Mijn PA heeft het toen aangelegt en is zo stom geweest om er geen aarde bij te doen omdat zoals hijzelf zegt: "de vloer is toch van hout"! Maar een kabeltje aan de verwaring werkt, of het nu gevaarlijk is of niet!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op maandag 01 januari 2001 15:47 schreef killer-b het volgende:
Is het eerste wat je geleerd wordt in de energietechniek. NOOIT AARDE AAN DE VERWARMING. Kun je het nog beter niet doen. Trouwens nieuwe huizen vanaf "nu" hebben allemaal randaarde, ook boven.
Oeps, moet ik nu de bouwers van mijn huis gaan afschieten ? Ik heb namelijk op mijn (op dat moment niet geaarde) stopcontacten op zolder de aarde aan de verwarming geknoopt nadat ik geconstateerd had dat ook de reguliere aardingen van het huis allemaal in de badkamer samenkwamen en daar vrolijk aan de radiator van de CV hingen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Dat is nogal link. Trek alsteblieft een kabeltje van de aarde(wandcontactdoos) uit bv de badkamer of keuken naar de stekkerdoos bij je computer. als er nu op 1 of andere manier kotsluiting in je pc'tje komt, staat de complete verwarmingsinstallatie onder de 230V. Dit is echt levensgevaarlijk!
De hele verwarmingsinstallatie zal niet zo snel onder spanning komen te staan, want:
1. De aardlek (indien aanwezig) meet een verschil in toegevoerde en afgevoerde stroom, en schakelt dus uit.
2. De verwarmingsinstallatie is geaard in je badkamer.
Op zondag 31 december 2000 15:02 schreef printerman het volgende:
Ik ben het wel met je eens dat het mooier en beter is als je de aarde van een wandcontactdoos neemt, omdat via die aarde een aardlekschakelaar mee doet aan de beveiliging van je huis.
Helaas, elke aarde in je huis doet mee aan de aardlek, omdat je aarde nooit via je aardlek loopt. (De aardlek meet alleen het verschil tussen ingaande en uitgaande stroom, is er een 'lek' (van 30mA tegenwoordig), dan schakelt deze de spanning af). Een aardedraad mag trouwens nooit onderbroken worden.
Soms is het niet mogelijk die aardaansluiting te gebruiken, omdat er geen wandcontactdoos van dat type in de buurt van je pc is. En dan is aarden aan de verwarming beter dan geen aarde.
Tsja, tis allemaal hetzelfde eigenlijk, met de aantekening dat je verwarming niet goed zou kunnen geleiden, dat is het probleem namelijk.
Mooier zou het zijn als elke wandcontactdoos wettelijk verplicht een aardaansluiting had, zoals in Engeland het geval is. Dat zou in ieder geval een stuk veiliger zijn.
Sinds de invoering van de nieuwe NEN1010 is het verplicht elke wandcontactdoos (=stopcontact) met een beschermingsleiding (=aarde) uit te voeren (woonkamers, slaapkamers, etc). En dit achter een aardlek van 30mA dus.
Op maandag 01 januari 2001 21:15 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Oeps, moet ik nu de bouwers van mijn huis gaan afschieten ? Ik heb namelijk op mijn (op dat moment niet geaarde) stopcontacten op zolder de aarde aan de verwarming geknoopt nadat ik geconstateerd had dat ook de reguliere aardingen van het huis allemaal in de badkamer samenkwamen en daar vrolijk aan de radiator van de CV hingen.
Die aardleidingen in de badkamerzijn 6mm2 blanke draden. Die komen van: De waterleiding in je badkamer (koud en warm), de vloer (van de in het beton gestorte aardmat), je metalen (douche)putje, je metalen douchebak en/of bad. En, last but not least, de aardaansluiting in je meterkast.
Dus het lijkt alsof de aarde aan je radiator hangt, maar eigenlijk hangt je radiator dus aan de aarde.
En ik zou het moeten wetern, doe nix voor nix MTS Elektro
Tsja, ik heb de opleiding niet eens afgemaakt ;)

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Pagina: 1