Toon posts:

Netwerk/Internet werkt niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier 3 pc's achtere een router liggen en sinds vanmiddag werkt op 1 van de pc's me netwerk en internet niet meer. Zat vanmiddag een mmorpg te spelen en plots kreeg ik connection lost te zien. Opnew proberen te starten maar nix. Kreeg een melding dat me netwerk niet naar behoren werkt. pc opnew opgestart en bleef melding krijgen. Onder me tcp/ip eigenschappen blijkt ik ineens een totaal ander ip nummer te hebben dan dat ik niet in me netwerk gebruik, 68.x.x.x ipv 192.x.x.x . Ook bij de status van me lanverbinding geeft ie bij activiteit dat Verzonden het wel doet maar bij Ontvangen ik een geel 3hoek met ! erin heb. Nix doet het meer op deze pc., terwijl op de andere 2 pc's alles nog perfect werkt. heb alle draden nagekeken en alles werkt gewoon. Krijg hem niet aan de praat, wie o wie heeft tips en/of kan mij helpen

Verwijderd

Al eens nieuwe drivers voor je netwerkkaart geinstalleerd? Wat staat er in je Eventlog? En wat voor OS gebruik je uberhaupt?

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Stel eerst eens een vast IP op de weigerende PC in.
Dus zoiets als 192.168.x.x subnet 255.255.255.0

Daarna kabels testen en of netwerkkaart.

? weet jij wat.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Reset router eens.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 19:23:
Al eens nieuwe drivers voor je netwerkkaart geinstalleerd? Wat staat er in je Eventlog? En wat voor OS gebruik je uberhaupt?
Alle 3 draaien ze op Win XP Pro.
dat van pokkenoise werkt ook niet.
Resetten heeft ook niet gewerkt

In het eventlog onder System kan ik alleen dit vinde van deze dag en ook rond de tijd dat het verkeerd ging:
deze pc kan niet autom. de ip parameters voor de nw kaart met netwerk adres 0007952f5f5b configureren.
de volgende fout is tijdens de configuratie opgetreden : de aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen of ge installeerd.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijder TCP/IP en re-installeer.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

kun je wel pingen naar t netwerk als je een vast ip heb?

en kun je pingen naar jezelf?

ander poortje op de router proberen?? evt. andere kabel..

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost:) . Was wat mis met weet ik veel:).Heb een WinsocksFix gedl-ed en alles werkt weer perfecto. Iig bedankt aan diegene voor het helpen.
Pagina: 1