[DREMEL] Kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:47
Het valt me op wanneer ik ''in'' mijn Dremel kijk dat ik allemaal vonken zie! Dit is me volgens mij nog nooit eerder opgevallen :? Of is dit normaal?

met er ''in'' kijken bedoel door de verticale gleufjes kijken acheraan bij de Dremel (waar het snoer de dremel ingaat)

Ik heb mijn Dremel nu ongeveer een klein jaartje, en volgens mij zijn die vonkjes niet echt goed....

Hoi

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Vrij normaal volgensmij, in ieder geval hebben sommige (klop)boormachines het ook :)

Verwijderd

heeft volgens mij iets met de motor te maken, kan geen kwaad (denk ik :X )

Verwijderd

das normaal.. zo werkt de motor in je dremel =P maak je geen zorgen... *googelt naar plaatje met uitleg*

@buurman hieronder heeft gelijk =) dat zocht ik... dus maak je geen zorgen!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 18:53 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:51

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dat zijn je koolborsteltjes die vonken veroorzaken die in het motortje zit :)

Hier staat tekst

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

(jarig!)
Het is idd vrij normaal. Ik heb laatst nog ergens gelezen (zal wel op GOT zijn) dat je een boormachine/dremel niet hoeft te aarden omdat de motor een volledig geisoleerde omgeving is. Dat zal vast wel bijdragen aan de vonkjes.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39

Thandor

SilverStreak

Mijn accuboor van 9V heeft dat ook een klein beetje, met name als hij van stilstand naar volle snelheid gaat :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:47
gelukkig maar :) dacht al bijna dat ik me Dremel om zeep had geholpen.

Bedankt voor al deze gerustellende berichten, kan ik weer lekker verder Dremelen. :o

Hoi

Verwijderd

Als je niet meer weet wat je met je Dremel zou moeten doen is het misschien een leuke vonkmod }) :P

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 07:51
lijkt me een beetje herrie maken :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:01

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat zijn inderdaad de koolborstels. Bij motoren voor RC-auto's heb je dat nog veel erger :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Komt hoogstwaarschijnlijk omdat het een inductieve belasting is, als er spanning over de spoel komt te staan gaat ie energie opslaan, als de spanning wegvalt moet ie die energie weer kwijt > vonkje.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:39

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Zolang de vonken niet naar buiten komen lijkt me er weinig aan de hand. Een oude boormachine thuis heeft daar ook super veel last van. (durf mn handen niet meer voor dat roostertje te houden :| )

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2025

kazz1980

Goh... Ik hier?

bobo1on1 schreef op 18 oktober 2004 @ 23:02:
Komt hoogstwaarschijnlijk omdat het een inductieve belasting is, als er spanning over de spoel komt te staan gaat ie energie opslaan, als de spanning wegvalt moet ie die energie weer kwijt > vonkje.
nee hoor...zijn de koolstofborstels (zoals al paar keer gezegd). Die maken contact met een draaiende spoel. De borsteltjes zitten met veertjes tegen de draaiende contactpunten aangedrukt. Telkens wanneer er een nieuw contactpunt langskomt geeft dat een vonkje. Volstrekt normal. Gebeurd bij elke elektromotor vanaf een bepaald vermogen.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Pagina: 1