"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
Boot in linux en zoek naar grub.conf in /etc of in /boot/grub. Mocht je dat niet vinden dan kan je zoeken naar menu.lst (geloof ik) in /boot/grub.
Dat bestand moet je iets aanpassen, dat is echt heel makkelijk! Gewoon even lezen en doen.
edit: na een 10 secs google (te lui om in linux te booten) :
De default parameter (default=0 ) is wat jij zoekt. o Is de eerste bootoptie die in je grub.conf staat; 1 is de tweede. Mocht je je lijst zelf anders hebben moet je gewoon gaan knippen en plakken in je grub.conf en daar de goede volgorde aanhouden.
Dat bestand moet je iets aanpassen, dat is echt heel makkelijk! Gewoon even lezen en doen.
edit: na een 10 secs google (te lui om in linux te booten) :
De default parameter (default=0 ) is wat jij zoekt. o Is de eerste bootoptie die in je grub.conf staat; 1 is de tweede. Mocht je je lijst zelf anders hebben moet je gewoon gaan knippen en plakken in je grub.conf en daar de goede volgorde aanhouden.
[ Voor 40% gewijzigd door woutur op 18-10-2004 18:44 ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
De juiste keywords? 'configure grub' bedoel je? De eerste hit op Google is exact jouw probleem, op de distro na, maar dat is hier niet van toepassing.
Bedankt voor het antwoord woutur. Ik zocht op "positie windows veranderen in grub".
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
Mjah, daarnaast had je dit ook wel met de manpages van grub kunnen oplossen
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Dit topic is gesloten.
![]()