Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Norton antivirus 2005 installatie error op Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Norton antivirus 2005 te installeren op een
pentium 133 mhz
64 mb geheugen
windows 98 1st edition
maarrrrrrr, halverwege de instalatie bij de registry settings krijgt ie een error.
als ik retry gaat ie opnieuw installeren, maar krijg ik halverwege weer precies dezelfde error.
Ik heb al geprobeerd alle norton entries uit de registry te halen, en al meerdere malen geherstart. Niets lijkt te helpen...

Iemand soort gelijke ervaringen, en een oplossing?

Thx

Verwijderd

Ervaring die ik met Norton 2004 al had is dat deze nogal eens conflicten geeft met windows 98/98se systemen. Raad iedereen aan om of een lagere norton versie te gebruiken of om het OS te upgraden.

Kijk anders op de symantec website, als het goed is krijg je bij de errors een xxxx,xxx 7 cijferige error code. Deze kun je terugzoeken op hun website en meestal staat daar een oplossing bij.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, rare is dat ik er geen foutmeldeingscode bij krijg...
en is hetaan te raden om windows 2000 te installeren op een pentium met 133 mhz? en waar haal ik die nou weer vandaan :/

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Het is sowieso onverstandig om Norton AV 2005 te installeren op zo'n (met alle respect) oudere PC. Veel te grote aanslag op de resources, dat is straks niet meer vooruit te branden. (gratis) alternatief: AVG.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met WinXP als besturingssysteem en een Pentium 4 1,8 gHz...

In de registry is niks van norton te vinden...

Verwijderd

Norton Antivirus op die PC wil je echt niet meemaken.. Dat trekt die PC voor geen meter, te weinig CPU kracht, veel te weinig geheugen.. ik hoop dat je van koffie houdt?

Ik zou idd eerder gaan uitkijken naar een llichtere virusscanner, zoals bv. AVG, McAfee (alhoewel die ook al zwaar is) enzovoort.

Wil je persé toch Norton erop hebben, welke foutmelding geeft hij precies? Zonder foutmelding valt er weinig zinnigs over te zeggen denk ik..

//edit
Welke Internet Explorer staat er op dat systeem? Ik zie onder System Requirements dit staan op de norton website:

Microsoft® Internet Explorer 5.5 or later

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 14:36 ]

Verwijderd

Het is niet aan te raden om Norton op dat systeem te gebruiken.

Maar als je het toch wilt proberen zal je alles van Norton eerst moeten wissen.

http://service1.symantec....nDocument&src=bar_sch_nam

en in het register :

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Symantec die hele map van symantec wissen als je geen andere Norton meuk hebt.
zelfde voor HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE

en dan in HKEY_CLASSES_ROOT naar sleutels(mappen) zoeken die met NAV beginnen en die allemaal wissen (ALLEEN NAV)
daarna nog die beginnen met SYM of Symantec.

Dit alles op eigen risico en ik ben nergens verantwoordelijk voor :+
Pagina: 1