Toon posts:

VPU recovery door een te heten kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey

paar vraagjes

Ik heb al een beetje rond gezocht hier zo en ben er achter gekomen dat mijn ATI 9800 pro er uit zich zelf mee op houdt als hij te warm wordt, klopt dat?

als dat zo is hoe moet ik mijn kaart gaan koelen?

ik heb me kast eens open gemaakt en aan gezet en gevoeld hoe warm dat ding wordt. ik heb nog net geen brandwonden maar na 10 seconden moet ik hem toch wel loslaten omdat het toch wat te warm wordt voor mijn vingers heb een beetje gekeken en zag dat er een mizerig klein vertilatoortje op zat.

als koel mechanisme zat ik te denken aan een extra CPU ventilator die ik met een constructie vast maak aan zo'n "dummy agp slot plaatjes" zodat hij aan de andere kant van de kaart komt te hangen maar kan ik dan de voeding uit zo'n stekker halen waar ook de cd-rom en hardeschijf hun voeding van daan halen want ik kan nergens op het moederboord een extra voeding vinden

zou mijn oplossing werken??

Verwijderd

Topicstarter
ik zie al dat ik een artic cooler ga aanschaffen :*)

maar is dat de oplossing voor dit probleem want telkens al ik een spel ga spelen dan houd hij er na een paar seconden mee op

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Waar schijnlijk is het echt een hitte probleem.
als jij de heatsink niet aan kan raken dan word je core toch al echt te warm (naar mijn menig)
een artic cooler is een goede oplossing.
Niet te duur en toch lekker stil. En hij koelt ook goed. Zo goed dat je je 9800Pro nog wel kan flashen naar XT (mits dit hardware matig mogelijk is)

Suc6

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

bigifooti, verdiep je eerst eens in wat er te krijgen is op koelgebied voor videokaarten, en lees de verschillende VB en DOC-topics over Zalman heatsinks, Arctic Coolers etcetera. Hier zo 'breed' gaan vragen helpt je niks verder omdat iedereen met andere zaken aangedragen komt, en dan ben je nog verder van huis. Eerst zelf ermee aan de gang dus :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.