beste configuratie qua bedrading in systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
hallo,

momenteel heb ik deze configuratie maar ik zou qua datastroom willen weten wat het beste is :

1 ide kabel van moederbord ---> 2 cdroms
1 ide kabel van moederbord naar 1 cdrom en 1 hd (c:)
1 ide kabel van pci kaartje naar 1 hd (data schijf) (d:)

zou ik dit beter op een andere manier indelen zodat er rapper data van bv dvd kan geript worden naar de c: schijf of is deze combinatie het beste?

Zit er veel verschil op als ik de c: en de d: schijf op 1 kabel steek of bv 1 cdrom + 1 schijf op 1 kabel en dan van de cdrom naar desbetreffende schijf ga?

Bedankt alvast

Verwijderd

Zit er veel verschil op als ik de c: en de d: schijf op 1 kabel steek of bv 1 cdrom + 1 schijf op 1 kabel en dan van de cdrom naar desbetreffende schijf ga?

Bedankt alvast
Probeer het uit zou ik zeggen :P Volgens mij gaat he tniet echt veel uitmaken hoor. :)

Verwijderd

Over wat voor HD's hebben we het hier? Als meerdere ata apparaten op dezelfde IDE kabel zitten, bepaalt het traagste apparaat de snelheid door de IDE kabel. CD en DVD spelers zijn m.i. allemaal ATA-33. HD's meestal stukken sneller, ATA-100 / 133 bijvoorbeeld. CDROM en ATA 133 device op 1 kabel is dus niet slim.

Wat voor een "pci-kaartje" is het? Je onboard IDE is meestal (in jouw geval zeer waarschijnlijk) sneller dan die losse controller.

more info required dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 16:50 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe kan ik mijn IDE configuratie het beste indelen?" :)

Het is hier op GoT sowieso de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt dus o.a. het doornemen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Zie alsook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette). Aangezien je dit niet hebt gedaan, gaat dit topic dicht.

[ Voor 58% gewijzigd door BalusC op 18-10-2004 16:55 ]

Dit topic is gesloten.