Toon posts:

Programma om menu te maken bij MuziekDVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Ik ben een groot fan van Hazes en heb al zijn cd's en een paar Lp's. Maar om telkens al deze cd's mee te nemen in de auto wil ik ze op DVD branden. Dat kan handig met nero, maar als ik ze nu bijvoorbeeld op de Tv thuis wil afspelen via mijn DVD-speler is dit onhandig.

Ik wil graag dat de DVD opstart met een zelfgemaakt menutje, met foto van André op de achtergrond en dan een lijst van al zijn cd's waardoor je kunt bladeren. Als je op een cd klikt bijvoorbeeld:

Andre Hazes - Alleen Met Jou (1985)

Dat je dan alle nummers ziet en die kan afspelen. Tevens moet ik de plaatjes kunnen openen, dus de covers die ik heb ingescant.

Mijn vraag is aan jullie, met welk programma ik dit het beste kan doen? Want de meeste programma's zijn allemaal bestemd voor VideoDVD. En het gaat hier voornamelijk om muziek.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 16:29

rg-mohwa

Phoe Hé

sorry is niet een egt antwoord maar je titel van je topic klopt niet
programma's op menu ....moet van zijn lijkt me

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Search op "dvd menu maken" :| zat topics?

http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

[ Voor 83% gewijzigd door UltimateB op 18-10-2004 16:46 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

offtopic:
@ rg-mohwa: :X sorry, maar "Programma van menu te maken MuziekDVD" lijkt me ook niet echt correct, "Programma om menu te maken MuziekDVD" lijkt me dan beter. Simpele typo dus. Maar verder heel fftopic, en zelf heb ik ook niet echt een antwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door JHS op 18-10-2004 16:49 ]

DM!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 16:29

rg-mohwa

Phoe Hé

JHS schreef op 18 oktober 2004 @ 16:48:
offtopic:
@ rg-mohwa: :X sorry, maar "Programma van menu te maken MuziekDVD" lijkt me ook niet echt correct, "Programma om menu te maken MuziekDVD" lijkt me dan beter. Simpele typo dus. Maar verder heel fftopic, en zelf heb ik ook niet echt een antwoord.
je haalt me de woorden uit me mond ... :9 sorry

ps....ben ook maar een taal n00b B)

Verwijderd

Gaat het om mp3 ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Mensen, zo'n discussie over, op, om, van, mit, nach, bei, seit, von, zu, außer, aus, etc. is niet echt handig, vraag dan via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport, zoals de topicstarter ook gewoon deed :Y)

Maar inderdaad lijken de replies van Ultimateb in "Programma om menu te maken bij MuziekDVD" en Verwijderd in "Programma om menu te maken bij MuziekDVD" erg relevant. Hoe zit het nu precies?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ik had zelf al meteen een topicreport gemaakt van de typo :) Daarom is dat ding er toch. Anders had ik wel gevraagd in een repley of een modje dit kon veranderen. Denk doe een topicreport dan blijven we ontopic.

Maar heb zelf al rondgezocht en met NeroVision Express zou het moeten kunnen, maar daar zie ik nix. Alleen maar films kan je daarmee maken, geen muziek dvd. En heb van te voren wel gezocht, daar niet van.

Vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft met het gene wat ik wil klaarmaken :+ Dus dat iemand zegt van: Ooo das een goed programma, heeft me ook supererg geholpen. Dat zoek ik meer, van die reacties.

Als iemand zo'n programma zegt kan ik die trail downloaden en ff kijken of het daar mee lukt. Ik heb zelf nog geen fijn programma kunnen vinden, maar zoek nog wel verder.

Iemand een idee :?

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderstaand screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.mediachance.com/dvdmenu/screen1.jpg

zoiets wil ik dus maken, alleen dan een simpelere versie. Ik andere topics stond dat DVD Media Studio moeilijk te beheren was en er geen goede tutorial voor te vinden was.

Iemand dus zo'n soort programma.

Net zoals iedereen Nero gebruikt om te branden en MSN om te chatten. Gewoon dé programmas op dat gebied. Zoiets zoek ik O-)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik wil het volgende maken:

1. DVD stop je in je DVD-speler
2. Je krijgt menu te zijn met foto van hazes en een knop 'Muzie'
3. Als je op die knop drukt krijg je de eerste 10 cd's te zien van Hazes (met nog steeds dezelfde achtergrond). ( er moet dus een knop zijn 'volgende' en 'vorige', want er zijn meer albums van Hazes.
4. Als je op een album klikt, dan zie je als achtergrond de voorkant van de cdhoes. En daarop weer de nummers en de covers die je aan kan klikken. Als je een nummer klikt speelt die af en een plaatje laat hij het plaatje zien. (nadat het nummer is afgelopen steeds het volgende nummer afspelen en als het album klaar is naar het hoofdmenu gaan)

Is dit mogelijk? Ik kom er niet goed uit in dit programma. De help in het programma bied me ook weinig uitkomst.

Iemand een idee hoe ik dit kan verwezenlijken? Want de meeste topics gaan over video en bij mij voornamelijk over muziek. Met welk programma kan dit :?

Verwijderd

Je praat hier toch over video editing.

Dit kan in programma's als Pinnacle Studio (niet gratis). In plaats van video laat je de ingescande plaatjes zien terwijl je de muziek op het achtergrond geluidspoor zet. Met behulp van de menu tool kun je zelf bepalen hoe je door de verschillende niveaus (LP's/CD's) stapt.

Misschien zijn er zelfs wel freeware pakketten die hetzelfde doen aangezien hetgeen je wilt doen niet echt ver gezocht is voor video editing. Even Googlen zou je daarover wat meer moeten kunnen vertellen.

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 21:41
misschien lukt het met dvdlab. Je kunt er wel menu's mee maken voor films, voor muziekdvd's weet ik het niet. je kunt het proberen :)

Verwijderd

Heb je al Adobe Encore geprobeerd? Als ik me niet vergis kan je hier simpel menu's mee maken om bestanden te starten.
Pagina: 1