Toon posts:

[Ghost 9] Commandline opties voor makkelijk remote imagen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb nu de nieuwe ghost 9 maar deze vindt ik niet zo goed.

Het zit zo,
Bij de oude Norton Ghost's versies kon je dus bijvoorbeeld een opstartdiskette maken met allemaal commandline's erin verwerkt naar eigen keuze.

In de nieuwe versie zou ik graag ook commandlines toevegen wanneer ik iets wil restoren, maar ik kan het nergens vinden.

:|

Verwijderd

'allemaal commandlines'

wat voor commandlines denk je dan aan?

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Zit er niet meer die ghost.exe bij? Als je die hebt kun je zelf een dos opstart diskette maken en in de autoexec.bat die ghost starten met de switches die je wil. Daar heb je de rest van het programma niet echt voor nodig :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

momania

iPhone 30! Bam!

Die commandline parameters zullen grotendeels wel hetzelfde zijn als bij de vorige versies hoor.

En als je persee een GUI nodig hebt om die diskette te kunnen maken, waarom gebruik je dan niet gewoon nog de oude versie als die ook goed werkt :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ghost.exe bestaat niet meer in de nieuwe en ik gebruik de nieuwe versie omdat ik die gekocht heb en ik heb geen oudere versie ik weet alleen dat er command lines waren aangezien ik dit bij iemand anders had gezien

Verwijderd

Als ik de specs op de site van symantec lees :

Symantec Recovery Disk lets you restore data from a backup image even when the computer can’t start up into Windows

Lijkt me toch wel mogelijk, heb je dat al geprobeerd? We praten hier toch over ghost 2003.. deze heeft toch echt wel een ghost.exe imo. :?

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:38:

Symantec Recovery Disk lets you restore data from a backup image even when the computer can’t start up into Windows

Lijkt me toch wel mogelijk, heb je dat al geprobeerd? We praten hier toch over ghost 2003.. deze heeft toch echt wel een ghost.exe imo. :?
Het klopt dat er geen ghost.exe bij zit. De cd is bootable.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:38:

nee we praten niet over Ghost 2003, Ghost 9 is een product opzich, afgeleid van Powerquest DriveImage dat Symantec heeft overgenomen.

er zit inderdaad geen ghost.exe meer bij, ik geloof dat je met die CD va Ghost 9 kan booten en dat je dan hetgene krijgt wat je wilt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had me er laatst ook en beetje in verdiept, maar kwam er ook niet helemaal uit. Van wat ik zo snel uit de doc's van Ghost 9 kon lezen, was dat er een speciale bootable CD gemaakt kon worden. Maar het fijne weet ik er niet van, dat zou je zelf na moeten gaan op de site van Symantec :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• peter007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08-2023
de cd van ghost 9 is zelf bootable, zodat je dan je ghost kan starten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het volledige plaatje even uitleggen,

Hier in het bedrijf willen we graag bij een aantal aparte PC's die dus apartte programmuur hebben regelmatig back-uppen en ook regelmatig de goede versie terug zetten zodat het systeem goed blijft draaien.

Nu willen wij dat doen zonder dat iemand dus elke keer naar die PC toemoet lopen, dus via het netwerk geven we een opdracht dat er een image op die betreffende PC gezet moet worden, tevens wordt de image ook van het netwerk afgehaald.

Hierbij hebben we wat command lines nodig

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:49:
Ik zou het volledige plaatje even uitleggen,

Hier in het bedrijf willen we graag bij een aantal aparte PC's die dus apartte programmuur hebben regelmatig back-uppen en ook regelmatig de goede versie terug zetten zodat het systeem goed blijft draaien.

Nu willen wij dat doen zonder dat iemand dus elke keer naar die PC toemoet lopen, dus via het netwerk geven we een opdracht dat er een image op die betreffende PC gezet moet worden, tevens wordt de image ook van het netwerk afgehaald.

Hierbij hebben we wat command lines nodig
Niet nodig je kunt met Ghost 9 je image maken naar div netwerklocaties en ook weer terugzetten.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Verwijderd

Topicstarter
is dat ook vanaf een andere computer gezien in het netwerk dus dat ik vanaf het ene werkstation zeg dat die andere geimaged moet worden

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit :)

Norton Ghost 9 ==> [Ghost 9] Commandline opties voor makkelijk remote imagen?

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 08:45:
is dat ook vanaf een andere computer gezien in het netwerk dus dat ik vanaf het ene werkstation zeg dat die andere geimaged moet worden
Op elke computer waar ghost 9 opstaat kun je heen en weer.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er nog niet wijs uit

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij het beter uitleggen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit momenteel ook ff met Ghost 9 te prutsen. Kan het zelf ook niet vinden helaas.

Zoals hierboven al vermeld is het gebaseerd op Driveimage. Geweldig product (Scheduled imagen in een draaiende Windows en meer van die mooie grappen), alleen het heeft zijn beperkingen. Zo had ik dus bij de laatste Driveimage onder de Powerquest vlag altijd al het bezwaar dat je van die CD moest booten voor recovery. Hier is 256 MB geheugen voor nodig wat ik nogal achterlijk veel vind. Voor zover ik kan zien mist dus ook de mogelijkheid tot scripten.

Ik snap er eigenlijk persoonlijk ook geen ene fuck van. Als je bij Symantec op de site kijkt is het Ghost 9 (Driveimage familie dus) wat de klok slaat. Het lijkt we of ze de hele originele Ghost lijn gedumpt hebben. Dat lijkt me heel sterk want hier missen gewoon dingen in die nodig zijn voor bedrijven. Voor de desktop is het geweldig zo te zien maarja dat zoeken we nu niet.

Verwijderd

Alleen DriveImage Pro had ondersteuning voor commandline switches. Zwaar beroerd voor automatische backups.
Zelf gebruik ik DriveSnapshot (shareware), dat weliswaar zijn beperkingen heeft maar ook precies doet wat het moet doen (draait OOK in Windows, en is scriptable). Dus mocht je een testcomputer overhebben:
http://www.drivesnapshot.de/en/index.htm

Verwijderd

Als dit de Enterprise versie is, heb je geen command line nodig. Dank kan het allemaal vanaf het netwerk.
Voorwaarde is wel dat er op de client een speciale (kleine) partitie is ingericht waar Ghost op de achtergrond in draait. De machine is dan op elk moment vanaf het netwerk te Ghosten, zowel om een image te maken als om een image op terug te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 12:14:
Als dit de Enterprise versie is, heb je geen command line nodig. Dank kan het allemaal vanaf het netwerk.
Voorwaarde is wel dat er op de client een speciale (kleine) partitie is ingericht waar Ghost op de achtergrond in draait. De machine is dan op elk moment vanaf het netwerk te Ghosten, zowel om een image te maken als om een image op terug te zetten.
Ok maar hoe weet je dat, en heb je ergens een link ofzow waar je dat heb gezien? Of waar het uitgelegd staat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 16:35:
[...]

Ok maar hoe weet je dat, en heb je ergens een link ofzow waar je dat heb gezien? Of waar het uitgelegd staat?
het werkt dus niet wat neptune zei, dat wat hij had was ook voor een oudere versie, mensen wat een drama

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier gewoon op tweakers.net ,de site van nederland op dit gebied, en niemand weet een oplossing??? _/-\o_

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01 15:52
bij Norton Ghost 9 zal dat niet mogelijk zijn, heel simpel [*cough*werk bij Powerquest/Symantec support atm*cough*]
de functionaliteit daarvan is er vrolijk uitgesloopt, om het hele grapje in een Windows PE te draaien. Commandline parameters zijn er niet meer te gebruiken, want het gaat allemaal via een bootable CD waarvan je nix kan aanpassen.

Zoizo raad ik je aan naar bijvoorbeeld de Enterprise producten te gaan kijken, aangezien NORTON Ghost echt voor 1 pc normaal is, en voor home users, dus qua netwerk support ook ietswat beperkter is. SYMANTEC Ghost is de enterprise versie, en anders heb je ook nog LiveState Recovery, maar dan kom je zoizo bij wat duurdere grapjes uit.

My advise -> Symantec Ghost effe uitproberen
http://sea.symantec.com/content/product.cfm?productid=9

pr0mpt - It never hurts to help!

Verwijderd

Topicstarter
pr0mpt schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:00:
bij Norton Ghost 9 zal dat niet mogelijk zijn, heel simpel [*cough*werk bij Powerquest/Symantec support atm*cough*]
de functionaliteit daarvan is er vrolijk uitgesloopt, om het hele grapje in een Windows PE te draaien. Commandline parameters zijn er niet meer te gebruiken, want het gaat allemaal via een bootable CD waarvan je nix kan aanpassen.

Zoizo raad ik je aan naar bijvoorbeeld de Enterprise producten te gaan kijken, aangezien NORTON Ghost echt voor 1 pc normaal is, en voor home users, dus qua netwerk support ook ietswat beperkter is. SYMANTEC Ghost is de enterprise versie, en anders heb je ook nog LiveState Recovery, maar dan kom je zoizo bij wat duurdere grapjes uit.

My advise -> Symantec Ghost effe uitproberen
http://sea.symantec.com/content/product.cfm?productid=9
het is een zware tegenvaller ja dat het er gewoon uitgesloopt is we hebbe de symatec ghost maar aangeschaft. werkt perfect
Pagina: 1