Chipset koeling

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag mensen,

Ik heb dus een (soort van) waterblokje gemaakt voor men chipset, et is gewoon met een kopere leiding gemaakt, die pijp paste pressies op de core van de chipset, Alleen toen ging ik voelen aan de chipset en toen was die nog behoorlijk heet, niet helemaal maar een bepaalde weerstand wat er omheen zit, Om et weerstandje is et ook een beetje zwart geworden, Nu is mijn vraag, moeten die weerstandjes of wat et ook zijn ook gekoelt worden?

Mvg john

Blaad

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Kun je er geen foto van maken, zo is het een beetje onduidelijk IMO.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Hoe heb je de pijp gemonteerd dan ? Want de core moet je koelen, wel goede vlakke onderkant etc? Denk dat je contact niet optimaal is.
En zwart betekent vaak niks goeds ----> verbrandt

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:59
DAt zou weleens hier mee te maken kunnen hebben: [rml][ WC] Geluidsarme waterkoeling verbrandt pc[/rml]

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Dat lijkt me niet ;) , het is geen cpu blok he een chipset blok. Dit komt eigenlijk net ter sprake (terwijl het allang bekent is) , dus niet direct alles staat daarmee in verband.
Het is een beetje een onduidelijke start post, maar ik neem aan dat dit zich vrij snel heeft voorgedaan naar de montage.

[ Voor 13% gewijzigd door t!mP op 18-10-2004 15:52 ]

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:59
t!mP schreef op 18 oktober 2004 @ 15:51:
[...]

Dat lijkt me niet ;) , het is geen cpu blok he een chipset blok. Dit komt eigenlijk net ter sprake (terwijl het allang bekent is) , dus niet direct alles staat daarmee in verband.
Het is een beetje een onduidelijke start post, maar ik neem aan dat dit zich vrij snel heeft voorgedaan naar de montage.
* Redshark dacht ff snel te patsen :) Niet goed gelezen dus 8)7

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Ik zal ff een fototje plaatsen, Maar et zit dus OP de chipset die heeele kleine dingen, en hij maakt goed verbinding, ik kom hoger met overclock dan normaal, Maar ik heb er voor de rest ook helemaal niks over gehoort of gelezen, Et is echt 1 bepaalt weerstandje wat heet word, die is ook de eenigste die zwart is.

[edit]

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.linden8/chipset.jpg

Dit soort weerstandje is het, Ik kan helaas niet van men eigen mobo een foto maken omdat ik ff geen camera bij de hand heb

[ Voor 24% gewijzigd door zBEASTORz op 18-10-2004 16:06 ]

Blaad

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

toeter schreef op 18 oktober 2004 @ 15:53:
[...]

* t!mP dacht ff snel te patsen :) Niet goed gelezen dus 8)7
:P
zBEASTORz schreef op 18 oktober 2004 @ 16:01:
Ik zal ff een fototje plaatsen, Maar et zit dus OP de chipset die heeele kleine dingen, en hij maakt goed verbinding, ik kom hoger met overclock dan normaal, Maar ik heb er voor de rest ook helemaal niks over gehoort of gelezen, Et is echt 1 bepaalt weerstandje wat heet word, die is ook de eenigste die zwart is.

[edit]

[afbeelding]

Dit soort weerstandje is het, Ik kan helaas niet van men eigen mobo een foto maken omdat ik ff geen camera bij de hand heb
Dat hoef je iig niet te koelen, niets mis gegaan bij het monteren oid? Verder is je pc helemaal stabiel ? probeer ff zo uitgebreid mogelijk te reageren scheelt veel posts.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:48

_Ernst_

Mark It Zero!

Die dingen hoeven niet gekoelt te worden (kan trouwens ook moeilijk :P ) . Aan oververhitting wegens te weinig airflow ligt het ook zeker niet omdat als de originele koeler erop zit helemaal geen lucht bij kan komen.
Misschien kortsluiting gemaakt met de koeler?

Maar als je computer verder stabiel is lijkt het me geen probleem.

Last.fm

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Hij liep niet helemaal stabiel, maar dat ligt niet aan de core van de chipset zelf, (denk ik) had et gemeten maar is helemaal niet warm, alleen zon klein weerstandjes veroorzaakt de warmte, Maar als et stuk is ofzo dan zou die et lijkt mij helemaal niks meer doen, Kortsluiting lijkt mij niet omdat et gewoon een simpele gasleiding is die echt alleen pressies de core raakt, En om et weerstandje is et misschien 1mm zwart, dus dan komt et echt daar vandaan, Maar heb morgen ofzo een andere mobo, omdat er al wat anders aan de hand was, dan ga ik ff testen of et bij die ook is,

Blaad

Pagina: 1