Toon posts:

[WinXP] dmv script .Net framework regsetting aanpassen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi plzzz help

Ik heb een vraagje ofdat het mogelijk is met een vbscriptje een instelling met .net framework te veranderen is.

Er is een programma dat in internet explorer werkt. om dat programma goed te gebruiken heb je .net framework nodig. Er zijn 2 opties bij de internetopties die Enabled moeten staan om het programma goed te laten werken in Internet Explorer.

Nu hebben wij PC die elke keer als je de computer opnieuw opstart de beveiligings instellingen naar standaard zet voor ons bedrijf. Dus je raad het al de .net framerwork instelling staat standaard op Disabled. Nu heb ik een vraagje ofdat er een makkelijk scriptje gemaakt kan worden om dus makkelijk de instellingen op Enabled gezet kunnen worden zinder zelf als gebruiker helemaal in de Internet Explorer settings aan te gaan passen.

Hieronder staan de stappen die genomen moeten worden om de instellingen op Enabled te zetten.

* Select "Tools" in the Internet Explorer menu
* Select "Internet Options..."
* Select "Security"
* Select "Custom Level..."
* Locate an entry called ".NET Framework-reliant components"
* Enable the options ("Run components not signed with Authenticode" and "Run components signed with Authenticode")
* Press "OK"
* Press "OK"
* Reload the page by pressing Ctrl+R

Misschien kan iemand me helpen of wat tips/advies geven. Of misschien een andere manier om het makkelijk in 1 handeling te kunnen veranderen.

alvast bedankt
help me aub

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 11:19

dotcode

///\00/\\

Je moet de registry setting vinden en die dan aanpassen in het scrip. Misschien kijken hoe je dit via de normale uitrol van patches en software kan laten uitvoeren door de beheer organisatie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat me net even te bedenken word dit niet veranderd in een .ddl bestand van Framework? Dus wanneer ik het op Enabled zet dat de DLL wordt aangpast. Want als dat zo is kan je in principe de DLL gewoon over kopieren. Maar ik weet niet hoe je registry keys kan aanpassen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik kan me niet voorstellen dat een dll zomaar wordt aangepast, zou het wel erg fout vinden :X

Wat is er veranderd in register: zie SA FAQ: overig
Hoe veranderen: [google=vbscript change registry] --> http://www.computerperfor...ript_Windows_registry.htm

offtopic:
".net Framework" zegt niets over je vraag, zou je een betere topictitel kunnen suggereren? Je hebt niet gezegd over welk OS het gaat, dus ik kan/zal er zo niet een verzinnen.

edit:

Trouwens welkom op GoT :Y)
Ik zie dat je tot nu toe steeds (te) korte topictitels neemt die niet een beschrijving geven van je precieze vraag. Maak deze voortaan dus ajb wat uitgebreider: de bedoeling is dat precies de mensen het topic openen die geinteresseerd zijn cq. het antwoord weten en dat is zo niet het geval ;) Zie ook FAQ Forumgedrag cq. de SA policy in het sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) bovenaan SA :)

[ Voor 34% gewijzigd door F_J_K op 18-10-2004 17:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 15:26:
Nu hebben wij PC die elke keer als je de computer opnieuw opstart de beveiligings instellingen naar standaard zet voor ons bedrijf. Dus je raad het al de .net framerwork instelling staat standaard op Disabled. Nu heb ik een vraagje ofdat er een makkelijk scriptje gemaakt kan worden om dus makkelijk de instellingen op Enabled gezet kunnen worden zinder zelf als gebruiker helemaal in de Internet Explorer settings aan te gaan passen.
Misschien heeft je netwerkbeheerder in Active Directory een policy aangemaakt die dit instelt. Ga eens met hem babbelen, hij kan waarschijnlijk een policy maken op afdelingsniveau (of voor bepaalde pc's) in Active Directory die dit overruled.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou er rekening mee houden dat ik een betere topictitel zal maken in de toekomst, maar ik heb trouwens Windows XP

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik had wer inspiratie O-) Dus titel aangepast :)

Kom je er uit met de gegeven tips?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik snap dat de register keys aangeapst moeten worden door het scriptje alleen ben er nog niet achter welke keys er gebruikt worden, er kwam wat tussendoor vannochten maar het zijn goede tips.

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
het is helemaal gelukt, dank u
Pagina: 1