Toon posts:

Welk mobo is de best keus op het moment?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik gaat me een nieuwe mobo schaffen, en om problemen te voorkomen vraag ik jullie om advies.

Ik zou graag een mobo willen met U66, 4xAGP, 133mhz geheugen erop.

Wat kan ik het beste kiezen? Het is voor een Intel P3 (Slot1 of PPga maakt mij niet uit)

Omdat ik veel lees dat i820 zeer zuigt wilde ik graag weten wat ik dus dan moet nemen.

Via chipset misschien?

Groeten ^diz

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Asus P3B-F
Abit BE-6

Mijn ervaringen zijn hiermee zeer goed.
Hebben btw een BX chipset.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, ik had op me P3 ook die Abit BE6
werkt perfecto! :)

maar ik wilde graag een 4xagp hebben. of maakt dat ECHT niets uit met g-force ddr?

Oja.. ik ga eigenlijk voor de FPS met games.
Want die play ik veel :)

Dus ik haal me een p3 + Abit BE6 waarschijnlijk... (andere betere opties, zijn er denk ik niet) BE6II-revisie is die veel beter trouwens?

Oja over die p3 welke kan ik het best aanschaffen? ik dacht aan de gewone 600mhz
of kan ik beter een flipchip p3 600 nemen?
Of een snellere, ps tot 1000,00 voor proc

Verwijderd

Ga voor de BE6-2 met een FC-PGA P3-600 op 100 FSB . Die zijn bijna allemaal op 800 of hoger te klokken . Ik heb de Slot 1 versie en die loopt met 1.75V ook op 800 . 4x AGP maakt vrijwel niks uit met een Geforce DDR . Oja en die DDR zal ook best tegen een hoge AGP bus kunnen . De mijne kan zeker 100Mhz AGP aan zonder terug te schakelen naar AGP 1x . De BE6-2 heeft vanaf 83 Mhz t/m 200 FSB's in stapjes van 1 , wel zo makkelijk bij overklokken . Als je de gok met de AGP snelheid niet durft te nemen zou ik de Abit VA6 nemen maar daar weet Twwt-unexplained weer meer vanaf .

Verwijderd

Abit VT6

Verwijderd

Topicstarter
VT6 ? die staat niet eens op Abit site

Verwijderd

Topicstarter
PEEJEE
dan wordt dus

6*133 = 798ongeveer
133mzh geheugen hebt ik al dus..

agp verhoudings 2/3, dus 88mhz voor AGP?

Ps welke cooler erop, ik heb al wel een standaard dual fan voor p3 maar dan moet dat kappie er wel af

Verwijderd

6x133=800 precies , tenminste zo wordt ie dan herkend door mijn BE6-2 er staat dan P3-800EB . AGP op 89 zou geen probleem moeten zijn voor een Geforce . Ik heb een standaard Coolermaster erop , maar wacht op een Alpha . verschil tussen 600 en 800 Mhz is van 41C naar 49C bij mij .

Verwijderd

Misschien zou je ook de Abit VA6 kunnen overwegen.
Die heeft 1/4 PCI en 1/2 AGP. :9
Pagina: 1