Toon posts:

[WinXP 64-Bit] Problemen met veel dingen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week een nieuwe 64 bit systeem gehaald:

AMD 64 3200+
MSI K8N Neo2 Platinum

en toen heb ik dus de beta van windows xp 64 bit geinstalleerd om te kijken of het wel lekker werkt.
Blijkbaar dus niet...

ik heb de volgende problemen:

Windows Update werkt niet (Krijg een error dat ik niet als administrator ben ingelogd)

bijna AL mijn programma's en bijna AL mijn spellen geven aan dat het spel gebouwd is voor een ouder systeem

terwijl ik toch dacht dat die 64 bit windows ook 32 bits programma's en spellen moest kunnen draaien???

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:23

mrsar

waar een sar is,is een wodka

1.winxp 64 is nog een beta versie,dus ja er zitten nog veel fouten in
2.probleem met winupdate is bekend (admin account wordt niet als admin account gezien)

heel simpel gezegt,als je echt wat wil doen,moet je het niet draaien :) wacht tot het uitkomt :)

[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 18-10-2004 15:32 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:23
De versie van 64-bit die je kunt downloaden is idd een beta. Echter, als je een Itanium koopt krijg je wel degelijk de volledige versie (check de website maar eens, release van 64-bit Windows XP is al meer dan een jaar geleden geweest). Helaas voor mensen met een AMD64, die zullen dus of 32-bit moeten gebruiken of wachten tot MS 64-bit uitbrengt voor alle platformen (en volgens mij is het kopieëren van zo'n Itanium versie geen oplossing aangezien die waarschijnlijk alleen op Itanium's draait).

Verwijderd

Topicstarter
en dan nog een probleem...

mijn soundblaster live! kaart doet raar...

ik heb de drivers voor windows 64 geinstalleerd (zijn wel beta) maar ik krijg geen geluid...

als ik bij mijn winamp kijk... hij draait de muziek wel.. maar dan krijg ik dat de muziek wel speelt.. maar de volume blijft op 0 dB

en als ik naar me sound devices kijk... kan ik mijn volume niet eens instellen :S

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:53

momania

iPhone 30! Bam!

Snak0,

Ik zie niet echt veel informatie over wat je zelf allemaal nou al hebt geprobeerd/gezocht en dat is toch wel iets dat we hier op GoT verwachten. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor meer info over het openen van topics en wat daarvan verwacht wordt.

Zoals al eerder gezegd is XP64 nog een beta en kan je dus problemen verwachten. Je zal je support dus moeten zoeken bij de leveranciers van de beta drivers etc, maar waarschijnlijk is daar nog geen support voor omdat het een beta is. :)
Voorlopig zou ik dus maar gewoon windows XP installeren, dan draait alles ook prima. Ik denk ook niet dat je XP64 nou persee nodig hebt voor een 64 bits applicatie die je moet draaien, want die zijn er ook nog bijna niet ;)

Lees ook eens: Beta's updates en nieuwe OS'en

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.