epg in tv signaal MCE in linux

Pagina: 1
Acties:

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 23:43
In hoeverre ik het heb begrepen is er tegelijk met de launch
van windows media center edition 2005 in nederland door de kabel
maatschappijen een epg signaal op de kabel gezet.

Dit signaal wordt door mce gebruikt voor de tv gids.

Nu is mijn vraag, kan dit signaal ook via linux worden ontvangen
dit is handig voor bijv. freevo en mythtv omdat je dan niet de xmltv grabber hoeft te gebruiken. (via kabel signaal lijkt mij up to dater en sneller)

cd /pub && more beer

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

De EPG in MCE word gewoon gedownload vanaf een specifieke website. Het zit dus niet versleuteld in het TV Signaal.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

http://packages.debian.org/nxtvepg

Bij mij kan ik enkel van TV5 EPG info krijgen. Dit omvat danwel alle franse zenders, maar daar kan ik weinig mee.

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05-2025
Je zoekt xmltv : http://xmltv.sourceforge.net/
Die wordt o.a. door Mythtv gebruikt en heeft een Nederlands grabber die EPG informatie haalt van tvgids.nl.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ny-hardcore schreef op 18 oktober 2004 @ 15:06:

Nu is mijn vraag, kan dit signaal ook via linux worden ontvangen
dit is handig voor bijv. freevo en mythtv omdat je dan niet de xmltv grabber hoeft te gebruiken. (via kabel signaal lijkt mij up to dater en sneller)
Lezen is ook een vak he :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:57:
http://packages.debian.org/nxtvepg

Bij mij kan ik enkel van TV5 EPG info krijgen. Dit omvat danwel alle franse zenders, maar daar kan ik weinig mee.
dat is opzich niet zo gek als je de extra info op debian leest:
It allows you to decode and browse TV programme listings for most of the major networks in Germany, Austria, France and Switzerland.

Currently Nextview EPG is transmitted by:

- in Germany and Austria: Pro7, 3Sat, RTL-II.
- in Switzerland: EuroNews, SF1, TSR1.
- in France: Canal+, M6, TV5.
- in Turkey: TRT (as of June/2001 still a test transmission)
Ik denk overigens wel dat dit het signaal is wat de TS bedoelt alleen het lijkt er dus op dat dit in Nederland nog niet op de kabel staat.

Mistakes are proof that you are trying...

• ny-hardcore
ja ik heb nextview laten zoeken op allee kanalen en alleen tv5 zend dit signaal mee.

Tot zover heb ik ook nog niks op internet kunnen vinden over hoe de MCE de epg ophaalt. wel dat in 2004 dit via internet ging, maar ik was op de launch van 2005 en daar vertelde me toch echt iemand dat ze met de launch hadden moeten wachten totdat het epg signaal in nederland door alle kabel maatschappijen aangeboden werd.

cd /pub && more beer

Verwijderd

Weet iemand of er naast EPG en teletekst nog meer interessante info wordt meegestuurd? Zou programma info ook niet uit de teletekst info te filteren zijn?

• ny-hardcore
programma info zou uit de teletext te filteren zijn, maar dan loop je tegen het probleem aan denk ik dat je dan alle zenders moet afgaan en hun teletext grabben. hierdoor is je tv kaart lange tijd niet bruikbaar.

Ik heb MCE 2005 in 5min 2 weken aan data zien binnen halen vandaag , maar was niet helemaal duidelijk of het via internet ging of via de kabel. Er moest nl. een internet verbinding aanwezig zijn voordat de kanalen ingesteld konden worden, maar dit kan ook zijn voor de frequentie index. etc te downloaden.

cd /pub && more beer

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 14:52
Mischien is er wat te doen met de epg die voor de philips recorders op tmf meegestuurd wordt. Ik ben alleen bang dat er nog niemand enige specificatie's heeft van het systeem wat philips gebruikt en of dit met een standaard tv-kaart in je pc binnen te slepen is.
Pagina: 1