Toon posts:

Alternatieven voor ASUS SmartDoctor software?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Ik ben in het bezit van een ASUS V9999 Gamers Edition kaart, dus eigenlijk een aangepaste GeForce 6800. Prima kaart alleen de bijgeleverde ASUS SmartDoctor software werkt niet best bij mij. Nou zou je kunnen denken, gewoon niet gebruiken maar de SmartDoctor software geeft mij de mogelijkheid om de fans op mijn kaart op een zo laag mogelijk toerental te laten draaien, afhankelijk van de temperatuur. Zijn hier geen alternatieven voor?

Alvast bedankt!

Ps. Met niet goed werken van de software doel ik bijvoorbeeld op het rebooten van mijn PC wanneer de software automatisch opstarten en het rebooten tijdens het spelen van een spel omdat de kaart te heet wordt (en de SmartDoctor software dit dus niet eens door heeft).

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
mmm... geen idee, die zijn er vast wel :) maar als hij al zo heet word, dan is er sowieso iets mis.. even stof afnemen misschien? wil nog wel eens helpen..!

en anders kun je ook een PCI slot cooler proberen...

http://www.xpcgear.com/pcbloweruvb.html

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar dat gaat niet werken want ik heb namelijk een barebone computer waar geen ruimte meer in zit voor nog een extra PCI slot.. De kaart is hooguit een maand oud dus qua stof zit het wel goed. Ik kan ook gewoon zonder problemen gamen wanneer ik de fan van de kaart handmatig op iets van 80% zet. Dat zou SmartDoctor dus eigenlijk zelf moeten doen maar dat gebeurt dus niet.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
jah idd.. dan moet je maar gewoon zoeken op google ofzo naar een "fan controller program"

iets in die trend..

succes :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik dat al even gedaan. Ik heb ook wel wat gevonden maar vraag me af of er niemand is die er persoonlijke ervaring mee heeft. Deze vind ik toch altijd het fijnst om te horen/lezen ;)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Misschien kan Speedfan de fanspeed uitlezen, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet zo...

Wat dnek je dat de oorzaak is dat de kaart zo heet is? Is de ventilatie in je kast wel allemaal netjes op orde? :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

De kaart is heet omdat de fan te langzaam draait. Dat weet ik 100% zeker aangezien alles prima functioneert wanneer ik de fans handmatig op 80% of 100% zet. Ook werkt alles prima wanneer ik de SmartDoctor software niet gebruik en de fans dus op maximaal draaien. Nadeel is alleen dat ik dit irritant vind omdat het nogal veel lawaai geeft dus vandaar dat ik de software graag zou blijven gebruiken. Een ander probleem is ook dat m'n PC elke keer reboot wanneer ik de SmartDoctor software automatisch laat opstarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 16:01 ]

Verwijderd

Ik heb de zelfde kaart, maar heb er een zalman videokaart koeler opgezet (fluitje van een cent om die er op te krijgen) Op 7 volt
Ik werd een beetje simpel van de herrie van die standaard koeler. Nu verloopt alles een heel stuk rustiger.

De temperatuur kan ik dus nu met smartdoctor nog wel uitlezen maar ik vind het geen prettig programma. Ik kijk met Everest zo nu en dan naar de temperaturen. Bij gewoon gebruik (nu dus is de gpu 51 graden (was met asus koeler al snel 60 graden) en het geheugen 44 graden (was rond de 50-55) Bij extreem gamen gaat alles ongeveer een graadje of 5 omhoog. Let wel koeler draait dus op 7 volt. Bij 12 volt vind ik hem te veel geluid maken (nog laaaaaaaaaaaaaaaaang niet zo erg als de standaardkoeler hoor) De temperaturen liggen dan ongeveer 5 graden lager.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:11
Zou je het erg vinden om te vertellen welke koeler je hebt gebruikt en of je erg tevreden er over bent. Ik heb namelijk dezelfde kaart en ik wil graag weten wat nu een goede koeler is.

Prima.

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 14:08

el-jorge

turn around and feel the vibe

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:38:
Ik heb de zelfde kaart, maar heb er een zalman videokaart koeler opgezet (fluitje van een cent om die er op te krijgen) Op 7 volt
Ik werd een beetje simpel van de herrie van die standaard koeler. Nu verloopt alles een heel stuk rustiger.

De temperatuur kan ik dus nu met smartdoctor nog wel uitlezen maar ik vind het geen prettig programma. Ik kijk met Everest zo nu en dan naar de temperaturen. Bij gewoon gebruik (nu dus is de gpu 51 graden (was met asus koeler al snel 60 graden) en het geheugen 44 graden (was rond de 50-55) Bij extreem gamen gaat alles ongeveer een graadje of 5 omhoog. Let wel koeler draait dus op 7 volt. Bij 12 volt vind ik hem te veel geluid maken (nog laaaaaaaaaaaaaaaaang niet zo erg als de standaardkoeler hoor) De temperaturen liggen dan ongeveer 5 graden lager.
De voltages stel je dat op een of andere manier in op die Zalman, of heeft dat met de manier van aansluiten te maken, aangezien ik ook nog steeds een Zalman erop wil zetten ben ik daar wel benieuwd naar!

Spielerei...

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 11:48

Griffin

Is mythical

ik weet niet of de expertool van gainward ook op 6800 werkt,
ik gebruik het op mn 6600GT en dit werkt super.

http://www.gainward.com/h...y/expertool/expertool.htm
Pagina: 1