Toon posts:

MP3 software die aftelt totdat zang begint*

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey Tweakers!

Ik zoek al super lang naar een programmatje, waar je mp3s kan invoegen en waar er afgeteld gaat worden tot de artiest begint te zingen, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

3fm, yorin fm enzo hebben alle die prog's

Is er ergens op internet zo'n programmatje gratis beschikbaar?

Hopelijk helpen jullie mij naar het licht! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 14:58 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - ik dacht namelijk als ik enkel je topic titel zag dat je op zoek was naar een WinAmp achtig iets :P (was: Radio programmatje gezocht)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 18 oktober 2004 @ 15:06:
Even een titel edit - ik dacht namelijk als ik enkel je topic titel zag dat je op zoek was naar een WinAmp achtig iets :P (was: Radio programmatje gezocht)
Ja ok, nu staat et wat duidelijker :D

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
Ik neem aan dat je wel zelf die zang-grens eerst moet aangeven? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Xandrios schreef op 18 oktober 2004 @ 15:24:
Ik neem aan dat je wel zelf die zang-grens eerst moet aangeven? ;)
Weet niet precies hoe dat allemaal zit, maar et is iig erg handig.
En ik heb al eens een mailtje naar 3fm gestuurd maar die willen 'natuurlijk' de titel niet geven van dat programma. Ik heb zelf geen idee waar -of hoe ik moet zoeken.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

waarvoor wil je het gaan gebruiken eigenlijk als ik vragen mag?

* Wokkels nieuwsgierig is

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
voor het pd'en (plaatjes draaien) bij een radio ;)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Als je zelf de grens moet aangeven, dan kan je uiteraard in de titel opnemen wanneer de zang begint.
Bijvoorbeeld: Like a prayer (0:27)

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Witte schreef op 18 oktober 2004 @ 15:36:
Als je zelf de grens moet aangeven, dan kan je uiteraard in de titel opnemen wanneer de zang begint.
Bijvoorbeeld: Like a prayer (0:27)
Zou kunnen ja, maar doe dat maar eens bij 10 000 mp3's ;) ...

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 15:38:
[...]

Zou kunnen ja, maar doe dat maar eens bij 10 000 mp3's ;) ...
Maar dat zal je met zo'n progje dan toch ook wel moeten doen neem ik aan? Of haaltie die gegevens van een of andere server af?

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, als ik het goed heb ligt dat aan de toonhoogtte, als je zingt gaat de visualisatie (die vuurbalkjes bij winamp) ook hoger, en komt er weer een toon bij. Tot dat moment telt ie af.

Als het goed is werkt het zo ;)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Ik ken niet zulke applicaties bij naam, maar hoogstwaarschijnlijk werkt het doormiddel van het herkennen van frequenties waarbij zang zich voordoet. Een tegenovergestelde werking is de Winamp-plugin met de Voice-remover. Het geluid verdwijnt, helaas blijft er een soort van waas over met de echo's van de stem.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

AHA

ik heb denk ik iets :)
De techniek heet zo te zien "link time" of "intro time", dus daarmee googelen levert vast wel iets op.

http://www.megaseg.com/faq.html en dan vooral deze:
http://www.megaseg.com/faq.html#26

http://www.softandco.com/a/14505/radio-server-player.html
en dit is dan volgens mij de officiele:
http://www.chrismoses.co.uk/

zoiets misschien?

[ Voor 30% gewijzigd door Wokkels op 18-10-2004 15:58 ]

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Bij dat programmatje kan je wel dingen 'setten' maar het word neit weergeven wanneer hij gaat zingen, meestal word er dan afgeteld van 10 sec af.

Snap je?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:48

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je zal het inderdaad zelf handmatig moeten opgeven. Op de CD spelers / MP3 spelers in de studio doen ze dat met een CUE point. Eenmaal gezet, zal je op het display het aftelen zien tot dat punt.

Een beetje MP3 DJ mix programma kan het ook. Mits je dus zelf eerst het gewenste punt opgeeft :)

[ Voor 11% gewijzigd door Boss op 18-10-2004 16:10 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk is er geen programma voor nodig? En kan ik het het mkakelijkste in de titel zelf zetten?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De software waar jij het over hebt is in willekeurig welke studio of lokaal radio station te vinden. Helaas is dat meestal redelijk specifieke software die b.v. met een speciale (harware) MP3/Mpeg/Whatever decoder werkt.

Zou je de "zang" willen detecteren, dan wordt het ERG moeilijk en ERG onbetrouwbaar. Die "cue-points" waar jij het over heb (zo heten ze volgens mij) worden inderdaad allemaal met het handje ge-set (en als je dan 10.000 nummers hebt ben je wel effe bezig ja :Y) )

Waarom zou dat zo moeilijk zijn? Denk maar eens aan een "erg hard" hardrock nummer met veel "ROOAR MPRRR GRRRRR" gehalte, of een nummer van Celine Dion. Beide zitten in een heel ander spectrum van frequenties, en bij b.v. een "ballad" is de stem altijd makkelijker te detecteren dan bij zo'n takke herrie ;)

Hoe dan ook, ik vrees dat je weinig kans maakt op een "automatisch" progje die dit voor je doet. Er zal vast zat software bestaan (zoek eens op dj-software op download.com) die het aftellen wel kunnen, maar dan zul je met het handje de cue's moeten setten.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dan ;)
Pagina: 1