[Powerpoint] printen plaatje uit presentatie

Pagina: 1
Acties:

• mistaoutlaw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 12:18
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik in kan stellen dat een plaatje in mijn presentatie geprint wordt als er op geklikt wordt?
Dat er dus TIJDENS de presentatie foto's voorbij komen en mocht iemand zin hebben in een print van een van de foto's dan kan er op geklikt worden ofzo waardoor dat plaatje geprint wordt.
En als dit niet mogelijk is, wat is dan de beste oplossing?

Thanks alvast!

I was born intelligent - education ruined me

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik nie snap nie :?

Tijdens een presentatie bedoel je? Maar als ik moet gokken: je kunt zelf een stukje VBA programmeren om dit te doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Je hebt zg. actionbuttons die je op een dia kunt invoegen, waarmee je o.a. naar andere dia's kunt springen. Heb het programma niet op deze compu staan, dus ik kan niet kijken of er ook een printfunctie bij zit, maar je zou daar eens naar kunnen kijken.

• mistaoutlaw
thanks voor jullie replies.

Ik bedoel het zoals het er staat... dus er zijn dia's met plaatjes die voorbij komen zeg maar.. en als je een plaatje leuk vindt dan kan je erop klikken waardoor het geprint wordt. Ik heb geeeeeen idee hoe ik in VBA moet schrijven lol...

Verwijderd

Even uitgeprobeerd met PowerPoint 2000

- Neem een macro op waarin je de huidige slide print
- Zet op elke slide een blok of een cirkel
- Rechtsklik op het blok of de cirkel en kies 'Action Settings...' (geen idee wat de nederlandse naam is). Daar kun je instellen dat een macro gerund wordt als je op het blokje/rondje klikt.
- Selecteer de macro die je net opgenomen hebt en het zou moeten werken.

Als je niet wilt dat het blokje/cirkeltje geprint wordt kun je het op een vaste positie zetten en dan transparant maken. Zorg er wel voor dat het altijd bovenop je originele afbeelding ligt anders kun je er niet op klikken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 08:10 ]

• mistaoutlaw
Hey, thanks dat je zoveel moeite voor me hebt gedaan!

Nog een vraagje... wat moet er in de macro staan om de slide uit te printen? Ik werk met PowerPoint 2003...
ik ga naar extra -> macro -> nieuwe macro opnemen, geef een naam en beschrijving -> dan komt er alleen een klein venstertje met een vierkant blokje dat aangeeft dat de opname gestopt kan worden.... :/

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mistaoutlaw schreef op 21 oktober 2004 @ 11:34:
Hey, thanks dat je zoveel moeite voor me hebt gedaan!

Nog een vraagje... wat moet er in de macro staan om de slide uit te printen? Ik werk met PowerPoint 2003...
ik ga naar extra -> macro -> nieuwe macro opnemen, geef een naam en beschrijving -> dan komt er alleen een klein venstertje met een vierkant blokje dat aangeeft dat de opname gestopt kan worden.... :/
Je moet dan gewoon de actie doen die je wilt doen :P Uitprinten dus. ALs ie uitgeprint is dan stop je de opname. De macro heeft dan als het goed is al je acties (zoals kliks, vensters, de printactie) opgenomen...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• mistaoutlaw
Duh.... ik hoor vaag een liedje in mn hoofd..... " YOU ARE AN IDIOT, TRALALALALALALALA, YOU ARE AN IDIOT, TRALALALALA" :*) hahahahahaha

Ok thanks het is allemaal gelukt!
Bedankt voor jullie reacties :)

Pagina: 1