Toon posts:

internet explorer start ongevraagd op met ads

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds ik per ongeluk kwam op koningshuis.nl ipv koninklijkhuis.nl start Internet Explorer ongevraagd op met allerlei advertentie sites..

Ik heb al een paar spyware proggies eroverheen gegooid, die ook nog wat vonden, maar na reboot blijft het probleem terugkomen en dat terwijl de spyware proggies nu nix meer vinden..

wat kan ik nog meer doen??

mijn hijack log: klik..

PS: McAfee Virusscan en de online Trend Micro houseCall vonden allebei nix....

Verwijderd

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\inetadpt.dll

die zou ik niet vertrouwen, zie hier

http://www.kephyr.com/spy...soft.inetadpt/index.phtml

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze drie kunnen weg:

code:
1
2
3
O1 - Hosts: 69.20.16.183 auto.search.msn.com
O1 - Hosts: 69.20.16.183 search.netscape.com
O1 - Hosts: 69.20.16.183 ieautosearch

Ik gok dat die de boosdoener is...

Virussen? Scan ze hier!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
probeer anders bij program files rare mappen te zoeken, kijk of je ze handmatig weg kunt gooien, anders opnieuw opstarten met " f 8 " ingedrukt, dosmode kiezen en met "del " of "deltree" command verwijderen..

windows laadt die bestandjes namenlijk vanzelf... en niet iedereen weet welke processen/services gewenst zijn en niet..

dos rules ;)

you had me at EHLO

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
TheNymf schreef op 18 oktober 2004 @ 15:21:
probeer anders bij program files rare mappen te zoeken, kijk of je ze handmatig weg kunt gooien, anders opnieuw opstarten met " f 8 " ingedrukt, dosmode kiezen en met "del " of "deltree" command verwijderen..

windows laadt die bestandjes namenlijk vanzelf... en niet iedereen weet welke processen/services gewenst zijn en niet..

dos rules ;)
Dosmode? Als je met Windows 2k/XP werkt kun je niet meer kiezen voor dosmode. Sowieso is het onzin om in dos op te starten vanwege diverse redenen:
- In veilige modus worden ook geen externe processen opgestart en kun je de zooi gewoon verwijderen
- Dos kan geen ntfs-schijven lezen, dus zul je weer een extra programmaatje nodig hebben
- Als je de zooi in dos gaat verwijderen moet je toch nog of in het register de run-items gaan nakijken of via msconfig de zooi controleren. Dus moet je toch in windows zitten.

Ik ben het wel met je eens dat dos geweldig is, maar sommige mensen hebben niet echt veel ervaring in dos en als het dan niet nodig is om in dos te werken waarom dan moeilijk doen..

@TS:
Ik denk dat als je die inetadpt zooi goed verwijderd hebt dat je van je probleem af bent.

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-10-2004 15:53 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
helaas.. alles uitgevoerd wat hierboven staat.. die inetadapt zooi weggegooid, maar dat mocht niet baten... het blijft komen....

nog andere ideeën??

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:37:
helaas.. alles uitgevoerd wat hierboven staat.. die inetadapt zooi weggegooid, maar dat mocht niet baten... het blijft komen....

nog andere ideeën??
Heb je ook die link gelezen welke superabje vermeldt? Je moet nl. iets meer doen dan alleen die dingen uit je log-file weggooien anders komt ie weer terug.

Welke programma's heb je eigenlijk gebruikt? (Als je Ad-aware 6 gebruikt hebt, download dan even de nieuwe versie (Ad-aware SE) en update die van te voren wel..)

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-10-2004 17:15 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1