-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:24 ]
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Dat kan ook... met die zelfde DHCPd ldap patch_JGC_ schreef op 19 oktober 2004 @ 09:26:
Wat de topicstarter graag wil, en wat ik ook zou willen, is dat je je hele DHCP lease ranges in een LDAP server kan stoppen, waardoor je gewoon on the fly een andere DHCP server neer kunt zetten zonder eerst de hele configuratie aan te passen.
Lijkt me vrij logisch dat het niet samenwerkt als die patch gebruik maakt van een compleet ander Schema. Echter wat is het probleem dat een client de update doet naar een DNS server, die toevallig ook aan LDAP hangt?Bij mij thuis staan de DNS entries in LDAP, en hebben een aantal van deze machines een statisch IP op de DHCP server en booten ze afhankelijk van het IP een andere NFS root. Ipv deze hosts allemaal statisch in de dhcpd.conf te zetten, kan je net zo goed wat HWAddress entries aan je DNS records toevoegen lijkt me. Helaas werken de dhcp objectclasses niet samen met de dnsdomain objectclasses.
Ik ken beide problemen maar al te goed van dichtbij, maar ik heb nog geen tijd gehad om m'n eigen systeempje af te maken.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:26:
Skinkie.....DNS Updates.....is the other way arround.
Doet eens een active directory implementatie voor *ix maken... die /etc volledig kan vervangen en slordige losse .programma naam in je homedir niet meer nodig heeft.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 16:45:
Ben nog steeds een beetje verbijsterd....stunned.....tegen de vlakte geslagen.
Geen enkele Tweaker die deze haast vanzelfsprekende toepassing heeft toegepast.
Mja, samba is ook een compleet ander schema dan het cosine schema, toch kan je posixAccounts en SambaAccounts in 1 entry stoppen, omdat het ontworpen is om in 1 entry te stoppen. Dat 2 losse schemas zijn wil nog nix zeggen.Skinkie schreef op 19 oktober 2004 @ 11:48:
[...]
Dat kan ook... met die zelfde DHCPd ldap patch
[...]
Lijkt me vrij logisch dat het niet samenwerkt als die patch gebruik maakt van een compleet ander Schema. Echter wat is het probleem dat een client de update doet naar een DNS server, die toevallig ook aan LDAP hangt?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| dn: cn=louise, dc=laatmaar objectClass: top objectClass: dhcpServer cn: louise dhcpServiceDN: cn=DHCP Config, dc=laatmaar dn: cn=DHCP Config, dc=laatmaar cn: DHCP Config objectClass: top objectClass: dhcpService objectClass: dhcpOptions dhcpPrimaryDN: cn=louise, dc=louise, dc=laatmaar dhcpStatements: ddns-update-style ad-hoc dhcpStatements: default-lease-time 3600 dhcpStatements: max-lease-time 79000 dhcpStatements: authoritative; log-facility local7 dhcpOption: domain-name "dsl.laatmaar.net" dhcpOption: domain-name-servers 1.2.3.4 |
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 08:39:
Skinkie.....laat maar.![]()
Daar is LDAP absoluut niet voor bedoeld. Maar DNS en DHCP zijn toch zeker wel gerelateerd aan elkaar.
Wat mij betrefd kan deze topic dicht. Veel meer zinnigs komt er toch niet meer uit.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq