Toon posts:

[asp] File en formgegevens gelijktijdig verzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen het volgend probleem aan:

Wij zijn aan het ontwikkelen van een ordersysteem via internet. Alles werkt goed tot het moment dat er een bestandje verstuurd moet worden. Dit bestandje bevat een situatieschets. Na het versturen van de gegevens wordt door ASP een tweetal emails verstuurd, een naar de leverancier en een naar de klant. De situatieschets is een onderdeel van de mail. Dus elke mail heeft een eigen include.

Het probleem onstaat bij het uploaden van de schets. Als ik kies voor :

...
...
<form name="test" action="upload.asp?impfile=<%=impnaam%>" enctype="multipart/form-data" method="post">
...
...
<input type="file" name="file1">
...
...

dan werkt dit correct. Voeg ik echter meerdere input velden toe, dan komen deze niet door (zie diverse topics in GOT). Als ik echter de naam doorgeef als tekst en in een ander asp-progje probeer op te pakken in een input type=file en dit veldje via javascript hidden maak, dan kan dit niet, want het type=file werkt niet met een default. (zie ook hiervoor de diverse topics).

Heeft iemand een idee hoe ik mbv een work around toch het bestandje kan uploaden en de inhoud van de form???????

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Waarom schrijf je de impnaam in de action? Die kun je misschien beter in een hidden field zetten. En hoe vraag je de gegevens op in je asp?

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe dit omdat het de naam is waaronder hij wordt opgeslagen. Is een random gegenereerde naam. Ik had ik ook kunnen doen in het aangeroepen programma. Kortom het doet hier niet ter zake en het is niet de oorzaak van het probleem.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

En deel 2 van mijn vraag? Hoe weet jij zeker dat niet alles aankomt? Hoe vraag je de gegevens serverside op?

Verwijderd

Topicstarter
Heel eenvoudig met request.form("veldje1"), dit is het probleem niet. (standaard asp)

Als ik het enctype="multipart/form-data" opneem, dan werkt het niet. Voor een verklaring zie de diverse topics op GOT. Als ik hier omheen kan en de velden kan ik wel in ASP opvragen dan ok.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

move W&G -> P&W

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:43

Pelle

🚴‍♂️

Dit is duidelijk geen clientside probleem :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56

mulder

ik spuug op het trottoir

Hier: http://msdn.microsoft.com...dnasdj01/html/asp0900.asp

Of een componentje gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Pelle op 18-10-2004 16:33 . Reden: linkje gefix0red ]

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Don Facundo

Ik denk dat ik hier wel verder mee kom. Ben begonnen om het script te ontdoen van overbodige troep en ga dan testen

Bedankt.
Pagina: 1