Toon posts:

xs4all dns

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een probleem na een formatje.
Ik gebruikte altijd de standard dns 194.99.6.66 en 194.99.9.99, maar deze werkt dus niet meer. Vorige keer gaf een vriend van mij een adress met 104 erin die wel gelijk werkte. Dus ik heb uiteraard gezocht op de xs4all site.. en kwam ik op met dit: 194.109.104.104 Nu zou je denken dat het nu opgelost moet zijn maar hoe dan ook, welke volgorde ik ookgebruik maar ik krijg het internet hoe dan ook niet aan het werk.

Heeft iemand de juiste nummers/volgordes voor mij?

Dank u.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
194.109.6.66
194.109.9.99

Staat op de site van xs4all!

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 10:26

MrDry

Desperados!

Je DNS adressen kloppen hoor!

194.109.6.66
194.109.9.99
194.109.104.104

Dit is volgens xs4all de volgorde...hoewel ik ook wel eens gehoord heb dat men de laatste als primary dns gebruikte.

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
zucht.. dat geef ik toch aan... die doen het bij mij niet...
Paste je dezelfde adressen.. great...

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:38:
Zucht... Als jij XS4ALL hebt, dan moeten die adressen werken. Heb jij geen XS4ALL, dan werken die adressen idd NIET meer. Die zijn tegenwoordig geblokkeerd voor buiten het XS4ALL netwerk.

[is ongeveer waar, zie reactie CyBeR]

[edit]
En als je nu eens bij je eigen provider gaat kijken :?

[ Voor 14% gewijzigd door Br@m op 18-10-2004 14:50 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

104 was cache...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Br@m schreef op 18 oktober 2004 @ 14:39:
[...]

Zucht... Als jij XS4ALL hebt, dan moeten die adressen werken. Heb jij geen XS4ALL, dan werken die adressen idd NIET meer. Die zijn tegenwoordig geblokkeerd voor buiten het XS4ALL netwerk.
Bijna waar. Ze zijn ingesteld om recursive queries alleen te beantwoorden als de opvrager binnen het netwerk van XS4ALL zit. Authoritive queries doen ze nog wel gewoon.

Planet heeft dat tegenwoordig ook zo. Ik geef ze geen ongelijk, half nederland gebruikte op een gegeven moment de nameservers van Planet ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, jah vertel iemand dan mij de juiste volgorde in gebruik met de 104...
Want ik heb bijna elke mogelijke optie geprobeerd en niks werkt.. word er moe van :(

Verwijderd

In plaats van zuchten kun je ook gewoon even andere DNS-serveradressen proberen en kijken of het dan wel werkt. Dan weet je meteen of het probleem in die DNS-adressen zit of ergens anders :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:46:
[...]

In plaats van zuchten kun je ook gewoon even andere DNS-serveradressen proberen en kijken of het dan wel werkt. Dan weet je meteen of het probleem in die DNS-adressen zit of ergens anders :)
nee dat heb ik nog niet genoeg geprobeerd.. ga echt niet na een uurtje proberen hier posten.. thx

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 15:36

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

En om je verder zuchten te besparen: als je op het xs4all netwerk zit dan doen ze het alledrie (net getest). Verder zoeken in eigen config dus.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:47:
[...]

nee dat heb ik nog niet genoeg geprobeerd.. ga echt niet na een uurtje proberen hier posten.. thx
Met zo'n sarcastische opmerking kan dus niemand wat. Werkt dat nou of niet?

Je krijgt nog één kans om duidelijk te zijn in wat er wel/niet werkt en waarom niet, ik heb geen zin dat soort informatie als het ware uit je te trekken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok boss here it goes:

DIT werkt niet:
194.109.6.66
194.109.9.99

194.109.6.66
194.109.104.104

194.109.104.104
194.109.9.99

Verwijderd

En als je compleet andere DNS-adressen pakt.. Zoals 195.241.48.33? :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nee, dat zei je al. Maar kan je ze bereiken? Kan je ze bijvoorbeeld pingen? Kan je een nslookup/dig uitvoeren?

En ben je nou lid van xs4all?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die volgorde boeit niet. Wat belangrijker is, is of je wel via XS4ALL 't internet op gaat en of je niet gewoon een firewall in de weg hebt zitten. Die nameservers doen 't wel, maar dat zijn wel twee voorwaarden waaraan je moet voldoen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk zit ik bij xs4all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 18 oktober 2004 @ 14:55:
Die volgorde boeit niet. Wat belangrijker is, is of je wel via XS4ALL 't internet op gaat en of je niet gewoon een firewall in de weg hebt zitten. Die nameservers doen 't wel, maar dat zijn wel twee voorwaarden waaraan je moet voldoen.
hoe bedoel je precies? want ik heb zelf geen software matige firewall's, of bedoel je modem firewall ?

Verwijderd

Dat kan. Of een andere factor. Maar probeer twee dingen;

- Kun je de DNS-servers van XS4All pingen?
- Werkt je DNS wel met een niet-XS4All-adres zoals 195.241.48.33?

Dan weet je waar je het moet zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 15:00:
Dat kan. Of een andere factor. Maar probeer twee dingen;

- Kun je de DNS-servers van XS4All pingen?

Dan weet je waar je het moet zoeken.
Ik kan ze beide inderdaad pingen, 16 m/s.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Tip: Bel anders de helpdesk op en binnen 5 minuten kun jij weer fijn internetten en is het gebeuren rond je dns opgelost, en naar mijn weten is het ook nog lokaal tarief :)

Verwijderd

Topicstarter
Tundreq schreef op 18 oktober 2004 @ 15:05:
Tip: Bel anders de helpdesk op en binnen 5 minuten kun jij weer fijn internetten en is het gebeuren rond je dns opgelost, en naar mijn weten is het ook nog lokaal tarief :)
haha, al geprobeerd voor dat ik dit poste.
Krijg je natuurlijk een blonde bimbo aan de lijn die natuurlijk de getalletjes voorleest zelfs nadat ik 3 heb gezegd dat die het niet doen in mijn geval.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 15:00:
Doe dat nou eens. Je kunt wel aan blijven lullen op deze manier, maar om het probleem op te kunnen lossen moet je eerst weten wáár het probleem zit.

• Maasluip
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Kweenie welk OS je gebruikt, maar als het Microsoft is, is de DNS Client service dan wel gestart?

Signatures zijn voor boomers.

• Tundreq
  • Laatst online: 23-09-2025
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 15:10:
[...]

haha, al geprobeerd voor dat ik dit poste.
Krijg je natuurlijk een blonde bimbo aan de lijn die natuurlijk de getalletjes voorleest zelfs nadat ik 3 heb gezegd dat die het niet doen in mijn geval.
Dan heb je niet lang genoeg aan de telefoon gezeten want anders was je waarschijnlijk naar de 2de lijn gestuurd en was het wel goed.

En over de helpdesk van xs4all kan ik alleen maar lof over uit spreken tot op heden ben ik daar altijd goed door geholpen als het nodig was.

Maar ik denk dat je probleem niet bij je dns zit maar ergens anders in een instelling.
Pagina: 1