[chello delen] nieuwe modem, tijd voor een router

Pagina: 1
Acties:

• bloodrush
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 07:40
Na het in ontvangst nemen van de nieuwe eurodocsis modem van chello wil ik mijn netwerkje weer terug in het leven roepen. ik had een Ark soho is104 modem en router in een (ja ik weet het niemand heeft hier ooit van gehoord :P).

Hiermee heb ik alle mogenlijkheden wel gehad, alles uit voor een paar minuten en dan weer aan (eerst mac adres gecloned) etc. etc.

Nu wil ik een nieuwe router aanschaffen om het toch weer aan de praat te krijgen.

Nu is het niet voor mijzelf en wil ik de lieve mensen niet op kosten jagen en zoek dus een routertje onder de 50 eurie :)

een aantal die ik er al gezien heb zijn :

E-Tech ADSL/Kabel router (alternate euro 32,--)

SiteCom Broadband Router +PS (DC207) (alternate euro 29.--)

USR Broadband Router + Printserver (alternate euro 49,00)

Heeft een van jullie ervaring met een van deze routers en zo ja welke is de beste en de makkelijkste in gebruik en configuratie/installatie

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Ik heb nu 'n E-Tech ADSL/Kabel router....
Deze deelt mijn Zonnet-verbinding met 4 computers.
Werkt prima & ik kan prima: online gamen, HTTP-server draaien etc.... Portmapping zit dus goed ;)
Is volgens mij niet exact dezelfde als degene die ik heb (even naar het plaatjte gekeken :P ) - maar lijkt me prima....

Sitecom routers zijn over het algemeen ook best lekker en die van USR lijkt me beetje te veel van het goede. Printserver? Hebben ze dat nodig?

United we stand, and divided we fall

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb een edimax 6104-k. Is volgens mij iets van 35€ bij de Mycom. Is een goed ding. Makkelijk in te stellen. Zit een boekje bij hoe je em in moet stellen voor de kabel en adsl. Maar voor mij(casema) werkte dat niet echt dus ben zelf wat wezen klooien. Maar het werkt en is snel genoeg 100/10.

Self reflection is the school of wisdom

• bloodrush
printerserver is niet echt nodig, sterker nog ik heb hier geen printer gevonden die een netwerk aansluiting heeft :)

Wel wil ik graag weten of er een chello classic verbinding mee gedeeld kan worden met de router.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Ik heb ook 'n paar jaar Chello gehad, ook gewoon met 'n router (weet niet meer welke omdat de verloofde van m'n broer 'm nu heeft :() en dat werkte prima ....
Voor zover Chello prima werkt ;)

edit:

Ik dacht 't al!
Op de vergelijkingspagina van de producten staat dat je bij Chello Plus meerdere pc's (max. 3) mag aansluiten.
Hier kan je uit opmaken dat 't bij de andere abo's (Chello Classic dus ook) niet mag....
Zal in de algemene voorwaarden vast wel netjes beschreven staan.

Houd hier dus wel rekening mee en informeer de mensen voor wie je dit doet hier zeker over!

[ Voor 59% gewijzigd door blizt op 18-10-2004 14:11 ]

United we stand, and divided we fall

• bloodrush
tot nu toe had ik chello hier (bij mijn vriendin thuis) met een splitter gedeelt en dat werkte heerlijk ... langleve de com 21 modem. ook met de aftandse ark soho IS104 router werkte het goed.

Maar met die @#$% motorola eurodocsis wil het niet lukken met deze twee manieren. Nogmaals ik heb met de router alle op het internet aangegeven manieren geprobeerd :(

Alle partijen zijn zich ervan bewust dat het niet de bedoeling van chello is om het internet te delen met een clssic abo

[ Voor 16% gewijzigd door bloodrush op 18-10-2004 14:13 ]

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 07:49

jefjef

learning by doing

kijk ook even op www.chelloo.com op deze site staat beschreven diverse routers merken en types in combi met de diverse chello abo's. tevens ook de meeste combi's van pc's/laptops enz... vs routers vs chello en mogelijkheden, instellingen.

Deze site heeft mij in iedergeval meerdere malen geholpen.

(heb zelf 3 pc's (2 in een LAN en 1 WLAN) aan een linksys router, en chello clasic)

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

Pagina: 1