Toon posts:

DVD/CD brander in één -> brander probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we hebben een mooie gestyle'de g4 staan met een ingebouwde dvd/cdrw lezer, brander. alleen kan ik via de standaard optie om cd's te branden geen cd's meer branden... ben ik nu genoodzaakt een appart programma voor het branden te installeren, of hoe moet ik dit zien.

voorheen kon ik wel gewoon branden, maar toen zat er een normale cd brander in. deze is vervangen voor de dvd rewriter, ingebouwd door een geromeerd bedrijf, maar naar mijn weten niet getest.

weet iemand een oplossing?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Door welk gerenomeerd bedrijf is het ingebouwd dan, als ik vragen mag?
En als het zo'n gerenomeerd bedrijf is dan zullen ze het vast ook niet erg vinden dat je dan even naar hun belt om te vragen hoe het nou eigenlijk zit.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
dat is natuurlijk een suggestie, maar aangezien ik niet in het bezit ben van hun telefoonnummer en toevallig wel hier op de site was.. en het mij te binnen schoot dat ik met dat probleem zat, dacht ik laat ik 't hier even vragen... is dat zo genoeg onderbouwd?

maar als je een technische oplossing of suggestie hebt, zou je me daar meer mee helpen.

Verwijderd

Je moet patchburnII (pathburn2) even draaien om je dvd writer (neem aan een Pioneer of Nec o.i.d.) door OSX herkend te laten worden als superdrive.

Als je die patch gedraaid hebt staat hij ook weer in iTunes, iDVD enz. :*)

succes!

wel erg slordig van dat "gerenomeerde bedrijf" of was het een PC winkel die ook wel dacht dat ze wist hoe een G4 op moest en hem er gewoon zonder kennis ingeschoven? :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke gaan we proberen.. ik laat wel even weten of 't is gelukt.

dat bedrijf heeft wel de dvd speler getest en laten zien hoe 't werkt enzo, maar niet de brander, aannemende dat die wel zou werken met de oude functies/features (neem ik aan)...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 16:43 ]

Verwijderd

en gelukt?

Verwijderd

leuk dat je ons even op de hoogte houd :/

Verwijderd

Topicstarter
jah.. ben er namelijk niet aan toegekomen.. maar als ik weer thuis ben ga ik er mee aan de gang en laat ik wel weten of 't is gelukt. Deal? B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:40:
jah.. ben er namelijk niet aan toegekomen.. maar als ik weer thuis ben ga ik er mee aan de gang en laat ik wel weten of 't is gelukt. Deal? B)
ik hou je er aan! ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er mee bezig geweest, maar de patchburns die ik heb gevonden en geprobeerd zijn alleen geschikt voor 10.x systemen en hier hebben we een 9.1 systeem...

dus misschien kan iemand mij helpen aan een patch voor een 9.1 systeem, dmv een site of een download ofzo

Verwijderd

Topicstarter
schopje... _/-\o_

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 00:22:
ik ben er mee bezig geweest, maar de patchburns die ik heb gevonden en geprobeerd zijn alleen geschikt voor 10.x systemen en hier hebben we een 9.1 systeem...

dus misschien kan iemand mij helpen aan een patch voor een 9.1 systeem, dmv een site of een download ofzo
Waarom heb je in godsnaam dan System 9 op je G4?! Als je nou een iMac G3 had kon ik er nog inkomen maar op een G4 is het toch echt wel aan te raden OS X te installeren hoor ;)

Of je moet er hele goede, zakelijke redenen voor hebben? Software voor OS9 die je tòch nodig hebt ofzo? (en die niet werkt onder classic mode?)

waarom ik dit zeg is omdat ik betwijfel of OS9 überhaupt wel met DVD-R om kan... Mischien dat iemand wat meer zekerheid kan geven? (CMIIR)

[ Voor 10% gewijzigd door BezurK op 27-10-2004 22:03 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
OS9 kan niet met andere drives overweg dan de drives die ervoor gebouwt zijn dan door Apple zelf. Dit zijn een aantal SuperDrive's geweest in de iMac G4 en de PowerMac G4. Verdere opties onderstuend OS9 niet en het kost je klauwen vol met geld om zo'n superdrive te bemachtigen. Rond de 300,- ex btw meestal.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik toch maar eens een telefoonnummer achterhalen van dat bedrijf die het geinstalleerd hebben. Die zouden ook moeten weten dat dat niet kan lijkt mij, vreemd allemaal deze situatie.. normaal worden we perfect geadviseerd door hun.

als ik meer weet, wat van belang is voor jullie, laat ik 't hier horen

Verwijderd

Topicstarter
Toast 5.2 ondersteund een combi drive op een 9.X besturingssysteem

dus dat ga ik nu proberen, als ik ergens 5.2 kan downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!!!

De combinatie van Toast 5.2.3 op een G4 met OS 9.x is genoeg om er voor te zorgen dat een Combi drive (dvd/cd rom - cd brander) herkent wordt, om dus EN cd's te branden EN dvd's en cd's af te spelen.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Maar dan rest nog de vraag... Waarom run je nog OS9??

Verwijderd

Topicstarter
onder andere vanwege 't feit dat het branden van cd's niet functioneerde om alles data van de pc af te kunnen halen. Maar er zijn nog wel een aantal redenen.

Onder andere omdat ik zelf niet met de mac's werk, maar de mensen die er wel mee werken, steeds weer een lange periode moeten aclimatiseren, om vervolgens op een soepele en juiste manier met 't systeem te werken. en als je dan om de 2 jaar je OS gaat vernieuwen.. dat schiet niet echt op.
Om dezelfde reden draai ik zelf al 5 jaar met windows 98, die ik komende maand ga verlaten en inruilen voor XP.
Pagina: 1