[ISA] Modem autoanwser gaat uit bij starten RRAS

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 08:33

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Titel kon niet zo lang worden dus het staat er een beetje vaag.
Ik weet ook eerlijk gezegt niet precies onder welk forum ik dit plaatsen moet.

Maar hier het probleem: Wij hebben altijd een ISDN modem aan onze server gehad waarmee je (in ons geval mobiele telefoons) in kan bellen om je pda via infrarood te synchronisen. Dat is lekker handig want zo kan je overal waar je bent je afspraken synchroniseren en mail uitlezen.
Maar nu werkt dit sinds kort helemaal niet meer. Het modem nam de lijn niet meer op. Nu is er een nieuw modem aangeschaft omdat men dacht dat dat het probleem wel op zou lossen.
Bij het nieuwe modem (serieel van dynalink) zit ook een configuratie tool op Auto Anwser aan te zetten en hoe vaak het modem moet overgaan totdat hij de lijn oppakt. Voordat je dit kan veranderen moet je eerst in Routing and Remote service deze service stoppen want anders blijf je de melding krijgen dat je Com-poort bezet is.
Zodra je dan met de configuratie tool auto anwser aanzet gaat ook dat lampje (aa) heel mooi branden op het modem. Terug bij Routing and Remote Access kan je daar de service weer starten. Maar zodra je dit doet gaat Auto Anwser weer uit... en neemt het modem nooit de lijn meer op. Rarara what the hell is going wrong? Het heeft altijd wel gewerkt en er zijn rare wijzigen op gebracht of software geïnstalleerd

Wat specs:
Redelijk nieuw servertje met Xeon processor
Win2000 (advanced) server met sp4
ISA management console is versie 1.2 en ISA versie is 5.0

Erg veel dingen heb ik niet na kunnen kijken. Die service kan zoiets toch niet overrulen? Zo wel, dan begrijp ik niet waar hij dat vandaan heeft gehaald dat hij dat doen mag. Zo heel erg veel verstand heb ik ook niet van dat soort services.
Ik hoop jullie wel!

Groet

Verwijderd

Tittel ietsjes bijgeschaafd. RRAS is een bekende afkorting trouwens ;)

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Ze te zien ligt het dus niet aan mij dat ik er niet uitkom :)
In mijn verhaal staat wel dat het een ISA server is maar dat heeft er eigenlijk weinig tot niets mee te maken... gaat er alleen om dat hij die auto anwser overruled.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-05 10:00

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Staat RRAS wel geconfigureerd als RAS server, en accepteerd hij ook inkomende gesprekken :?

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Ja dat staat allemaal wel goed....
Tis erg vaag...

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Nou... kan ik er nu maar vanuit gaan dat niemand dit weet???
Pagina: 1