[CENTRAAL] Software voor Fotografie

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011
Gezien het vorige topic hierover al veroudert is, heb ik even een nieuwe aangemaakt. Dit gezien ik ook zoek naar nieuwe handige software in combinatie met mijn nieuwe camera.

Zelf gebruik ik nou ACDSee Classic

Maar gezien de Nikon D70 autorotation niet compatible is hiermee, en gezien deze geen NEF kan lezen zoek ik nieuwe software. Daarnaast zoek ik een programmaatje waarmee ik tijdens het croppen en opslaan voor web de exif info in het JPG bestand behoud. (Photoshop gooit dit bij Save For Web weg, en zodra je normaal opslaat is het bestand ineens 50 - 100% groter.

Andere links naar imageprogramma's waar ik al bekend mee ben zijn:
- Picasa
- Irfanview

one more thing...

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ken Picasa nog niet , maar kijk net even op de site en het ziet er toch wel handig uit.
Zijn er ervaringsdeskundigen in de zaal? :)

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Exocet schreef op 18 oktober 2004 @ 13:33:
Ik ken Picasa nog niet , maar kijk net even op de site en het ziet er toch wel handig uit.
Zijn er ervaringsdeskundigen in de zaal? :)
Ik heb het ding draaien, hij zoekt automagisch mijn foto dirs af naar nieuwe foto's. Ik denk dat het ding wel handig is als ik ooit de tijd vind om al mijn foto's te taggen, zodat ik met een simpele zoekactie alle foto's van een bepaald onderwerp kan krijgen. Maar met mijn >7000 foto's heeft hij iig geen problemen.

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 17:33
Als je in Photoshop de 'quality-slider' gewoon op 8 zet ofzo, dan blijven de bestanden ongeveer even groot,maar waarschijnlijk zet jij de slider op 12 en dan gaat PS er allerlei rotzooi bij verzinnen.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 17:11

Pelle

🚴‍♂️

MLO2 schreef op 18 oktober 2004 @ 13:30:
Gezien het vorige topic hierover al veroudert is, heb ik even een nieuwe aangemaakt.
En toch stel ik voor dat je bijv. hier verder gaat :)

Dit topic is gesloten.