[Illustrator] "Hoek"punten in een mesh maken

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 15:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb eindelijk Illustrator binnengekregen en ben er vanmorgen aan de slag mee gegaan. Ik wil een logo maken die ik voor een website kan maken, maar ook kan gebruiken voor brieven, tasjes, visitekaartjes etc. etc.

Ik heb een ringvormig object gemaakt. Dit heb ik gedaan door twee cirkels over elkaar te leggen, de een wat kleiner dan de ander, en mbv "make compound path" een uitsnede gemaakt.

Nu heb ik een ring met 4x2 hoekpunten. Vier voor de buitenste zijde, 4 voor de binnenste.

Ik wil vier segmenten van de ring verwijderen. Aangezien ik er nu vier heb, zou dat betekenen dat mijn hele ring verdwijnt. :) Ik wil dus extra hoekpunten toevoegen, hoe kan ik dit in vredesnaam doen? De handleiding en de hulp in 't programma zelf leveren weinig voor mij op, aangezien ik niet weet waarop ik moet zoeken. Ook online tutorials zijn lastig omdat ik simpelweg niet weet hoe die hoekpunten in Illustrator worden genoemd.

[ Voor 4% gewijzigd door Rexomnium op 18-10-2004 12:31 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

ik snap niet helemaal wat je bedoeld,
maar als je in het menu de pentool kiest dan zitten daaronder nog meer tools verborgen. dan moet je degene hebben met dat plusje, nu kan je anchor points toevoegen. zo heten ze d8 ik, anchor points

veel succes

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je kunt handmatig met pennetje+ hoekpunten toevoegen of in het menu met add anchor-points. Maar dan gooit ie gewoon tussen alle bestaande punten een extra punt wat weer overdreven zou kunnen zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:54
Ungroup of Release Compound Path (rechtermuisknop op object) en daarna OF verwijderen (gewoon delete), of de 2 losgekomen objecten selecteren en via de Pathfinder "Excluden" (en daarna verwijderen).

Of ik heb het helemaal mis en je bedoelt iets anders ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 15:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.
Willem169: dat is een betere methode om een ring te maken. Bedankt daarvoor.
AbioticMark en Ozboz: met pennetje plus werkt het inderdaad. Het probleem is alleen dat ik de cirkel wil verdelen in een viertal onderdelen. Hieronder het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/pics/ring.gif
Als ik nou bezig ben met die anchorpoints en ik verwijder de punten aan de bovenkant, onderkant, linker- en rechterkant, dan krijg ik een heel vreemd resultaat. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik bovenstaand plaatje in Illustrator maak?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Afbeeldingslocatie: http://synerjee.deadamerica.org/crap/minus.gif

Goed kijken, dan weet je wat je moet doen. Als je trouwens alles netjes gecentreerd wil krijgen zou ik eens "Align" bestuderen.

[ Voor 54% gewijzigd door Yoozer op 18-10-2004 16:02 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

hierboven genoemde oplossing is iid het handigst. ik wist zelf niet precies wat je bedoelde met je TS. die manier van werken zou je nog wel vaker moesten gaan gebrukken dus kijk maar eens goed naar de mogelijkheden :)

offtopic: doet een van jullie ook een grafische opleiding? ik zit zelf in het tweede jaar grafisch vormgever in Amsterdam

• Willem
  • Laatst online: 14:54
Welke school AbioticMark? Junior Academy for Art Direction?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:37:
offtopic: doet een van jullie ook een grafische opleiding? ik zit zelf in het tweede jaar grafisch vormgever in Amsterdam
In mijn tijd waren die er nog niet ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 14:30

waxle

Schavuit & Schobbejak

2e jaar "Grafisch Vormgever"? Aparte opleiding, nooit van gehoord.
Zeg Oz, word ik nou ook al oud?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

In Zwolle aan het Deltion kun je ook wel een opleiding Grafisch Vormgever doen. Na DTP'er of Digitaal Basisvoorbereider kreeg je dan dat.

Ik heb onlangs mn diploma in het laatste gehaald, ik hád door kunnen gaan maar ik zou er niets nieuws mee leren :P

Dan zou het dus geen HBO zijn maar MBO.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

het is idd MBO en het hoogste (4de) niveau. ik ben blijkbaar de jongste hier ;)
opleiding is ook alleen maar te volgen in de steden Haarlem (lager onderwijs), Amsterdam, Rotterdam en Utrecht bij mijn weten.

ontopic:
is het de topicstarter gelukt met zijn logo?

Verwijderd

offtopic:
Abioticmark, die opleiding volg je toch gewoon aan het Grafisch Lyceum, neem ik aan?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Eindhoven ook hoor, daar zit ook een grafisch lyceum (www.gle.nl)
Pagina: 1