Ik heb eindelijk Illustrator binnengekregen en ben er vanmorgen aan de slag mee gegaan. Ik wil een logo maken die ik voor een website kan maken, maar ook kan gebruiken voor brieven, tasjes, visitekaartjes etc. etc.
Ik heb een ringvormig object gemaakt. Dit heb ik gedaan door twee cirkels over elkaar te leggen, de een wat kleiner dan de ander, en mbv "make compound path" een uitsnede gemaakt.
Nu heb ik een ring met 4x2 hoekpunten. Vier voor de buitenste zijde, 4 voor de binnenste.
Ik wil vier segmenten van de ring verwijderen. Aangezien ik er nu vier heb, zou dat betekenen dat mijn hele ring verdwijnt.
Ik wil dus extra hoekpunten toevoegen, hoe kan ik dit in vredesnaam doen? De handleiding en de hulp in 't programma zelf leveren weinig voor mij op, aangezien ik niet weet waarop ik moet zoeken. Ook online tutorials zijn lastig omdat ik simpelweg niet weet hoe die hoekpunten in Illustrator worden genoemd.
Ik heb een ringvormig object gemaakt. Dit heb ik gedaan door twee cirkels over elkaar te leggen, de een wat kleiner dan de ander, en mbv "make compound path" een uitsnede gemaakt.
Nu heb ik een ring met 4x2 hoekpunten. Vier voor de buitenste zijde, 4 voor de binnenste.
Ik wil vier segmenten van de ring verwijderen. Aangezien ik er nu vier heb, zou dat betekenen dat mijn hele ring verdwijnt.
[ Voor 4% gewijzigd door Rexomnium op 18-10-2004 12:31 ]
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.