Ik probeer een JAVA project te compilen wat gebruikt maakt van een archief jconn2.jar om database connecties op te zetten. Nu werkt dat prima als ik die file in de JDK include (tools --> configure JDKs), maar de native .exe die ik via JBuilder 9 laat maken begint te zeuren over de driver die niet geladen kan worden. Ik heb die jar file wel bij de te-includen files in de native .exe gezet. Hoe laat je zo'n combinatie wel werken? Het is de bedoeling dat ik straks 1 exe filetje heb wat opzichzelf gewoon werkt.
Je moet die losse jars ook toevoegen aan je executable. Hier vond ik wat informatie hoe dat zou moeten:
http://info.borland.com/t...r9_bea/bajb/contents.html
Je gaf aan dat je dat al gedaan hebt, maar misschien ging er iets mis.
http://info.borland.com/t...r9_bea/bajb/contents.html
Je gaf aan dat je dat al gedaan hebt, maar misschien ging er iets mis.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
En je zult waarschijnlijk je source moeten aanpassen zodat die weet waar die de losse .jar kan vinden.
[zeik modus]
en je moet gewoon geen exe maken
probleem opgelost
en je moet gewoon geen exe maken
probleem opgelost
Hoezo niet?CyBoB schreef op 18 oktober 2004 @ 16:41:
[zeik modus]
en je moet gewoon geen exe maken![]()
probleem opgelost
Het bezwaar tegen native executables begrijp ik nog wel, maar met executable jar files is toch niets mis?
Heb het inmiddels opgelost. Het antwoord:
* ProjectFile -> Properties -> Build -> Ant -> file toevoegen
* Class file waar het bestand nodig is -> Properties -> Dependencies -> File selecteren -> "Always include all classes and resources"
En het werkt!
* Class file waar het bestand nodig is -> Properties -> Dependencies -> File selecteren -> "Always include all classes and resources"
En het werkt!
Je hoeft het niet perse via ant te doen, als je de jar file niet aan je JDK toevoegt, maar er in JBuilder een library van maakt (configure libraries zit ergens in de buurt van configure JDK)iCe01 schreef op 19 oktober 2004 @ 10:36:
Dan vervolgens bij required libraries (rechtermuisknop op je project, en dan properties) op 't tabblad 'paths' die net aangemaakte library toevoegt
dan kun je bij de properties van de executable die je met JBuilder maakt ook aangeven dat ie van die library alle classes + resources moet includen in de executable.
[ Voor 14% gewijzigd door nxt op 20-10-2004 00:14 . Reden: ff wat enters toegevoegd ]
Verwijderd
Ik ben ook pro opstart scripts ipv een native executable. Al was het alleen maar om de overhead. Gelukkig hebben de heren van java zich ook over het opstart script gebogen en zijn die gekomen tot de volgende oplossing: Java Webstart.
Pagina: 1