Toon posts:

Databank

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een programma waarin je een databank kunt maken. Het is alleen wel belangrijk dat verschillende mensen hier informatie uit kunnen halen.

In de database moet staan:
leeftijd, adressen, werkzaamheden e.d.

Het gaat om een systeem waarin mensen kunnen zoeken op vaardigheden. Dus als je iemand nodig hebt een te voetballen, dat je dan dat trefwoord in kunt vullen en dat er verscheidene mensen uit komen die dat ook kunnen.

Is hier een programma voor?

bvd.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-08 21:07

Haan

dotnetter

Microsoft Acces?

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 18-10-2004 12:08 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

access? (uit MS office)

//sp11

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kun je in acces het forumlier ook online zetten dan? Het is wel een voorwaarde dat verschillende mensen er in kunnen zoeken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 20:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit kan iedere database voor je voor elkaar krijgen. Nou zal jij zelf weinig met een complete Oracle installatie kunnen - die is daar gewoonweg te colplex voor. Maar zoals hanteman al zegt: je zou eens naar Acces kunnen kijken. En anders is MySQL misschien een goede voor je.
Overigens (NOFI btw) zie ik al aan je stijl van vragen dat je relatief gezien weinig verstand hebt van dit soort zaken. Ik ken namelijk (een aantal vlaamstaligen daargelaten) niemand op GoT die een DB een "Databank" noemt ;) Misschien is het daarom voor jou handig om op www.beginnersweb.nl te kijken:

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 18-10-2004 12:08 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je het online wilt zetten, is het wel erg belangrijk om dat bij je eisen te zetten. Om een antwoord te geven, voor zover ik weet is het niet mogelijk Microsoft Access online te gebruiken. Als je een webbased database wilt gebruiken zul je op zoek moeten gaan naar een PHP of ASP script, zie hotscripts.com. Alhoewel ik zo geen kant-en-klaar iets weet. Webbased 'databases' worden meestal zelf geschreven. Wil je een programma waarmee je gewoon wat bij elkaar kunt klikken, is MS Access hét, wat dus als nadeel heeft dat het niet webbased is.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik dus al bang voor. Ik kan opzich wel PHP enzo, maar nog niet voldoende om een database te bouwen. Moet ik dus toch maar meer gaan leren daarover. :'( :'(

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 12:24:
Daar was ik dus al bang voor. Ik kan opzich wel PHP enzo, maar nog niet voldoende om een database te bouwen. Moet ik dus toch maar meer gaan leren daarover. :'( :'(
Je kunt het zo ingewikkeld maken als jij het wilt, of simpel houden. Als je al wat basis PHP kennis bezit valt het best mee om MySQL erbij te leren. Dit artiekel op PHPFreakz.nl lijkt mij wel duidelijk hiervoor. :)

🌞🍃

Verwijderd

mensen acces 2003 kan online, ten minste, ik heb ooit webpagina's weten te generen uit het ding, er is zelf een wizard (nee niet gandalf, dit keer een andere) voor

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Moet je alleen wel een server hebben met de juiste extenties erop, anders kan je het wel vergeten dat je kan connecten met je database.
Volgens mij kan het zelfs niet eens onder linux, maar alleen maar op IIS. Maar dat weet ik niet zeker.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:43
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 12:02:
Ik ben opzoek naar een programma waarin je een databank kunt maken. Het is alleen wel belangrijk dat verschillende mensen hier informatie uit kunnen halen.
Dit kan elke willekeurige database. Access, MS SQL Server (beetje overkill), Postgresql, MySQL (met phpMyAdmin best makkelijk te beheren), etc.

Een beetje meer zelf zoeken kan ook geen kwaad, ik ga dit topic daarom dan ook sluiten. Ook een iets meer zeggende topictitel dan 'Databank' zou de volgende keer geen kwaad kunnen.

Als je concrete problemen hebt met het maken van de database etc. dan kun je daar natuurlijk een topic over openen, maar gewoon een vraag die neerkomt op "doe eens een lijstje van programma's die dit kunnen", dat kun je ook zelf wel uitzoeken lijkt me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.