resolutieprobleem met monitor

Pagina: 1
Acties:

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03 21:11
Bij m'n vriendin op de computer hebben ze "iets" veranderd en opeens past het beeld niet meer. Dat wil zeggen: bij alle resoluties (zowel 800x600 als 1024x768) past het beeld qua breedte niet meer op het scherm, een gedeelte van het bureaublad valt dus erbuiten.
Met de knoppen op de monitor staat alles al op z'n "breedst" ingesteld en een reset knop of zoiets heeft die 15" monitor niet (is al oud beestje).

zou het opnieuw installeren van de videokaart hier nog wat aan verhelpen (bij apparaatbeheer staat dat alles nog goed geïnstalleerd is)? of zijn hier nog andere trucjes voor?

ps proberen te achterhalen wat het "iets" is dat ze veranderd hebben is natuurlijk hopeloos verloren zaak ;)

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het beeld is te breed zeg je.. zet de monitor dan smaller ipv maximaal breed :?

• haroldd
Pollewob schreef op 18 oktober 2004 @ 11:54:
Het beeld is te breed zeg je.. zet de monitor dan smaller ipv maximaal breed :?
ok laat ik het dan zo zeggen: ik krijg met geen mogelijkheid het bureaublad passend op het scherm (in welke resolutie dan ook)

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-08 23:24

The_Scarabial

MTB for life!

wat pollewob zegt, gewoon met de knoppen op je monitor het beeld weer smaller maken :?

Verwijderd

Wat voor videokaart heb je?

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Het kan ook aan de frequentie van het scherm liggen. Op hoeveel hertz staat het scherm?

Hang loose, KiteSurfing for life!

• haroldd
nvidia tnt 32mb model 64, gewoon standaard kaartje dus. Niks ge-update aan drivers of zo.

met de knoppen op scherm werkt niet, die staan al op maximale breedte.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Probeer het nou eens op minimale breedte :z

Of als je naar de zeikant van je scherm gaat... dat je dan met het bureaublad meebeweegt ofzo? :?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
je geeft aan dat het beeld niet op je scherm past... dus een deel valt weg, je zegt ook dat je de monitor op maximale breedte hebt gezet!!! je moet 'm toch juist kleiner zette dan!!! 8)7

• haroldd
Mojo schreef op 18 oktober 2004 @ 12:14:
Probeer het nou eens op minimale breedte :z

Of als je naar de zeikant van je scherm gaat... dat je dan met het bureaublad meebeweegt ofzo? :?
de zeikkant van het scherm? is dat waar het een beetje geel is? :p

ik krijg met geen mogelijkheid het bureaublad compleet in beeld, ook niet met minimale breedte.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 17:00
Beercase schreef op 18 oktober 2004 @ 12:07:
Het kan ook aan de frequentie van het scherm liggen. Op hoeveel hertz staat het scherm?
Hier al naar gekeken? Het lijkt er inderdaad op dat de refresh rate te hoog staat. Probeer 60 Hertz eens?

offtopic:
W00t, wat een stelletje spuit11ven hieronder ;)

[ Voor 11% gewijzigd door SysRq op 18-10-2004 12:26 ]

-

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de monitor op minimale breedte hebt, zie je dan 2 verticale zwarte balken aan beide kanten van het beeld zonder dat de desktop volledig in beeld is? Op welke refreshrate staat de monitor? Update ook de drivers van de videokaart eens, al is het maar om te proberen of het daar misschien aan ligt :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50

Haan

dotnetter

Maar zoals hier boven al terecht werd opgemerkt: hoe zit het dan met de refresh-rate van het scherm? Dat veroorzaakt namelijk vaak het probleem dat jij omschrijft. Eigenschappen beeldscherm -> instellingen ->geavanceerd -> beeldscherm

/spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door Haan op 18-10-2004 12:24 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Kijk eens bij de geavanceerde instellingkjes van de videokaart, daar is het soms nog weleens in te stellen.
En anders eventjes rotzooien met refreshrates :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• haroldd
ik zit nu bij die pc in de buurt, maar zal vanavond eens even naar de refreshrate kijken. ik laat nog wel even wat weten of het gelukt is :)

Alvast bedankt!

• Svennos86
is die monitor toch niet gewoon over zijn nek gegaan? ik heb zlkef vorige week een nieuwe monitor gekocht omdat ik de breedte en de hoogte instellingen niet meer kon veranderen van mijn monitor en alles was helemaal naar buiten geschoven, dat was dus moeluk kijken...

probeer dus even met een andere monitor te testen

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
haroldd schreef op 18 oktober 2004 @ 12:26:
ik zit nu bij die pc in de buurt, maar zal vanavond eens even naar de refreshrate kijken. ik laat nog wel even wat weten of het gelukt is :)

Alvast bedankt!
Lekker onsamenhangend verhaal...

Beeld is te breed.. en monitor staat op zijn breedst ingesteld..
Je zit achter de pc maar kan pas vanavon kijken ??

Misschien moet je eerst eens lezen wat je hebt getyped voordat je op submit klikt.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Sommige monitoren hebben soms een "zoom"-functie. Kan het niet zijn dat er per ongeluk een zoom knop/functie is ingedrukt/aangezet op de monitor?

• Svennos86
Als je er nou gewoon even een ander monitor aanhangt, desnoods die van de buren... dan weet je waar het probleem ligt he :z 8)7 B)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 17:00
Svennos86 schreef op 18 oktober 2004 @ 14:44:
Als je er nou gewoon even een ander monitor aanhangt, desnoods die van de buren... dan weet je waar het probleem ligt he :z 8)7 B)
Nee hoor, een nieuwere monitor kan bijvoorbeeld wel hogere refresh-rates aan, terwijl deze 15'' monitor dat misschien niet kan. :)

-

• Svennos86
Ja, das ook waar, maar dan zou alles weer goed moeten werken als de hertz weer goed staan, ik weet alleen niet of dat al geprobeerd is??? als dat dus niets uitmaakt kan hij proberen met een andere monitor.

• haroldd
vanmiddag was kleine typo, ik was toen NIET bij pc in de buurt.

volgens mij is monitor idd kaduuk, want resetten van monitorinstellingen (heb toch de knop gevonden, je moet er 2 tegelijk voor indrukken) zorgt ervoor dat de hoogte wel terug springt maar de breedte niet.

gooi er maar slotje op :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50

Haan

dotnetter

Maar heb je nou nog naar de refreshrate gekeken? 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

• haroldd
hantheman.tk schreef op 19 oktober 2004 @ 09:11:
Maar heb je nou nog naar de refreshrate gekeken? 8)7
jaha, dat heb ik. alles refreshrates van 60 t/m 75 geprobeerd, niks hielp. Ook installeren van nieuwe driver hielp niet.

Maar morgenavond formatteer ik de pc maar even, dat is toch nodig want er zijn nog meer problemen, misschien helpt dat nog. Anders maar nieuwe monitor.

[ Voor 31% gewijzigd door haroldd op 19-10-2004 13:59 ]

Pagina: 1