Toon posts:

[XP] [Setup] Cannot find installation files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Ik wil graag een dual boot maken met windows 2000 en windows XP (op dezelfde partitie, dit moet toch kunnen?).

Afijn, als ik winxp cd boot (2000 staat er al op) dan krijg ik setup scherm etc. Ik kan wat dingetjes instellen nog enzo, maar uiteindelijk zegt ie vrij snel iets in de richting van "cannot find installation files".

Microsnots oplossing is om de cd naar je harde schijf te kopieren, en dan setup te runnen. Maar het lijkt mij zomaar niet dat als ik die cd kopieer naar de harde schijf, dat windows xp setup die zomaar kan vinden?

Hoe moet dit dan wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 11:34 ]

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 11:33:
Hallow,

...Microsnots (het is microsoft) oplossing is om de cd naar je harde schijf te kopieren, en dan setup te runnen. Maar het lijkt mij zomaar niet dat als ik die cd kopieer naar de harde schijf, dat windows xp setup die zomaar kan vinden?

Hoe moet dit dan wel?
Als je die files, zoals Microsoft zegt, kopieert naar een directory op je HD, en dan vanuit die directory de setup start, zal alles toch wel gevonden moeten worden. ( uit te voeren binnen Win2K dan..). Kopieer de gehele i386 map naar je HD.

Krijg je op een gegeven moment tijdens het kopieren van de bestanden vanaf de CD naar je HD een error of i.d, dan heb je waarschijnlijk een brakke CD.

Heb je het al eens geprobeerd met een andere installatie CD ?

Krijg je deze melding als je je PC opstart vanaf de CD, of plaats je de CD in je CD-ROM speler binnen Windows 2000 ? Wellicht dat het op deze manier wel goed gaat