Mogelijk een nOOb vraag maar ik kom er niet uit ook niet na het lezen van de FAQ's over geheugen en moederborden.
Ik heb hier een Medion notebook voor me staan met 256mb intern geheugen. Graag wil ik dit upgraden maar ik heb 2 vragen:
1) Welk type geheugen heb ik nodig
2) Hoeveel kan ik erbij steken
1) Ik heb Medion gemaild en die kwamen met de volgende (onvolledige) informatie over wat er reeds inzit
NBC DDRRAM TWMOS 256MB PC2700
* Double Data Rate architecture (DDR)
* Bandwidth(max.): 2.1GB/s; 1.6GB/s
* JEDEC standard
* Serial Presence Detect support
* CAS latency: 2, 2.5(clock)
* Burst length: 2, 4, 8
* Burst type: Sequential & Interleave
* Auto refresh
* Self refresh
Ok ik dacht gevonden te hebben welke ik nodig had nl deze: (TWINMOS) PC 2700 200-pin SO-DIMM DDR SD-RAM
http://www.twinmos.com/dram/dram_p_nb_ddr_sodimm.htm#f
Als ik echter Everest draai meldt deze dat er DIMM geheugen inzit....Kan dit programma onderscheid maken tussen SO-DIMM en DIMM? Het is een notebook dus je zou toch verwachten dat er SO-DIMM in moet.
2) Ik wil er 512mb bij prikken waarvan ik verwacht dat dit geen probleem moet vormen. Ik wilde dit echter even voor de zekerheid controleren en draaide weer Everest en CPU-Z om mijn type moederbord te achterhalen...kreeg weer verwarrende info (in mijn ogen ten minste).
Everest:
Moederbord: ATI SB200
Chipset: ATI Radeon 9100 IGP
CPU-Z:
ATI SB200
Chipset: ATI ID5833
Southbridge: ID434c
Kan hier in google niet zoveel over vinden, ik krijg alleen maar desktop mobo's als result.
Ow en Everst en CPU-Z geven ook aan dat er 4 geheugen-slots aanwezig zijn....is dit niet een beetje veel voor een notebook? (1 is trouwens maar te vinden aan de onderkant).
Samenvatting:
Draait deze notebook op (TWINMOS) PC 2700 200-pin SO-DIMM DDR SD-RAM 512mb?
Overige spec's
P4 2.6
Ik heb hier een Medion notebook voor me staan met 256mb intern geheugen. Graag wil ik dit upgraden maar ik heb 2 vragen:
1) Welk type geheugen heb ik nodig
2) Hoeveel kan ik erbij steken
1) Ik heb Medion gemaild en die kwamen met de volgende (onvolledige) informatie over wat er reeds inzit
NBC DDRRAM TWMOS 256MB PC2700
* Double Data Rate architecture (DDR)
* Bandwidth(max.): 2.1GB/s; 1.6GB/s
* JEDEC standard
* Serial Presence Detect support
* CAS latency: 2, 2.5(clock)
* Burst length: 2, 4, 8
* Burst type: Sequential & Interleave
* Auto refresh
* Self refresh
Ok ik dacht gevonden te hebben welke ik nodig had nl deze: (TWINMOS) PC 2700 200-pin SO-DIMM DDR SD-RAM
http://www.twinmos.com/dram/dram_p_nb_ddr_sodimm.htm#f
Als ik echter Everest draai meldt deze dat er DIMM geheugen inzit....Kan dit programma onderscheid maken tussen SO-DIMM en DIMM? Het is een notebook dus je zou toch verwachten dat er SO-DIMM in moet.
2) Ik wil er 512mb bij prikken waarvan ik verwacht dat dit geen probleem moet vormen. Ik wilde dit echter even voor de zekerheid controleren en draaide weer Everest en CPU-Z om mijn type moederbord te achterhalen...kreeg weer verwarrende info (in mijn ogen ten minste).
Everest:
Moederbord: ATI SB200
Chipset: ATI Radeon 9100 IGP
CPU-Z:
ATI SB200
Chipset: ATI ID5833
Southbridge: ID434c
Kan hier in google niet zoveel over vinden, ik krijg alleen maar desktop mobo's als result.
Ow en Everst en CPU-Z geven ook aan dat er 4 geheugen-slots aanwezig zijn....is dit niet een beetje veel voor een notebook? (1 is trouwens maar te vinden aan de onderkant).
Samenvatting:
Draait deze notebook op (TWINMOS) PC 2700 200-pin SO-DIMM DDR SD-RAM 512mb?
Overige spec's
P4 2.6