[RAID1] "Access to unknown volume has failed" bij rebuild

Pagina: 1
Acties:

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03 17:25
Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en Win XP Pro SP2 op mijn softwarematige RAID1 gezet.
Ging allemaal goed, en hij begon automatisch met een "rebuild array" (dit zag ik, doordat het NVidia-programmaatje dit aangaf).

Echter blijft hij nu steeds op 13,69% hangen en ik krijg dan de foutmelding "Raid Access Failure -->Access to unknown volume has failed".
screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraag.nl/tweakers.net/raid1.jpg

Dit is een screenshot van het programmaatje dat de array aan het rebuilden is:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraag.nl/tweakers.net/raid2.jpg [klik voor groot formaat]

Ik heb al gekeken in Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?, maar ik zie daar niet iets dat mij zou kunnen helpen (maar dit kan ik goed mis hebben, heb niet zoveel ervaringen met RAID). Weet iemand waar ik dit probleem moet zoeken?

Systeem specs:
MSI k8N NEO Platinum
AMD Athlon 64 3400+
1024MB RAM
2x Hitachi 7K250 160GB harddisk (7200 RPM, SATA, 8MB)

• JozyDaPozy
Anyone?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:16

FastBunny

Give it the Works !

Klinkt als een defecte harddisk vaak kun je wel achterhalen in de eventviewer welke disk er gerebuild wordt. Dan deze schijf in een andere pc volledig formateren via een hitachi tool ofzo, en dan nog eens proberen lijkt mij :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb al gekeken in Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?, maar ik zie daar niet iets dat mij zou kunnen helpen (maar dit kan ik goed mis hebben, heb niet zoveel ervaringen met RAID). Weet iemand waar ik dit probleem moet zoeken?
Heb je überhaupt het tooltje van de harddiskfabrikant op de schijf losgelaten :? Als het tooltje de RAID controller -en dus de schijf- niet kan vinden, dan kun je de schijf gewoon even overhangen op de onboard IDE controller van het chipset :)

En de data blijft trouwens gewoon onaangetast ;) Mits je geen data naar de schijf wegschrijft of in het tooltje per ongeluk voor Zero Fill kiest ipv Advanced Test :+

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 19-10-2004 11:41 ]

• JozyDaPozy
Ik heb nu een tooltje van Hitachi gedownload en dat gedraaid, en allebei de schijven getest..
De eerste schijf is goed, maar de tweede schijf heeft "corrupted sectors".

Wat houdt dit in? Dat de schijf kapot is? Of dat het iets is dat te repareren valt?

Het Hitachi tooltje geeft 2 opties:
- repair sectors (part of data will be erased)
- erase disk

maar los ik het daar mee op?

En kan ik die schijf gewoon repairen / erasen en dan opnieuw laten builden?
Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik dan geen data-verlies heb?