Ik ben aan het proberen om op basis van het byld pakket een bootfloppy te maken. Alles leuk en aardig, op een gegeven moment moet je een script draaien wat een aantal dingen checkt en een root mapstructuur aanmaakt (BuildRoot). Nu is er 1 ding: het script werkt niet en ik zou niet weten waarom 
Als ik het script execute rechten geef en "./BuildRoot (insert naam configfile)" aanroep, krijg ik de volgende melding:
bash: ./BuildRoot: /bin/bash
: bad interpreter: Onbekend bestand of map
Hmm, leuk.
Bij "bash BuildRoot (configfile)" wordt het nog spannender:
BuildRoot: line 6:
: command not found
BuildRoot: line 28: syntax error near unexpected token `in
'
BuildRoot: line 28: ` case "$1" in
'
Als ik hier een workaround voor maak (lees: weglaten, 't is maar een input check) werkt het, maar gaat het script bij de volgende case statement op z'n bek. Zet ik dat statement om naar een if-structuur ipv. case dan werkt het wel, maar dan zeurt ie over de volgende, etc.
Anyway, ziet iemand hier iets vreemds in de syntax? Ik kan niets vinden...
Ik heb hier het complete script staan, en de environment file die geinclude staat in het script:
buildroot.zip
Als ik het script execute rechten geef en "./BuildRoot (insert naam configfile)" aanroep, krijg ik de volgende melding:
bash: ./BuildRoot: /bin/bash
: bad interpreter: Onbekend bestand of map
Hmm, leuk.
Bij "bash BuildRoot (configfile)" wordt het nog spannender:
BuildRoot: line 6:
: command not found
BuildRoot: line 28: syntax error near unexpected token `in
'
BuildRoot: line 28: ` case "$1" in
'
Als ik hier een workaround voor maak (lees: weglaten, 't is maar een input check) werkt het, maar gaat het script bij de volgende case statement op z'n bek. Zet ik dat statement om naar een if-structuur ipv. case dan werkt het wel, maar dan zeurt ie over de volgende, etc.
Anyway, ziet iemand hier iets vreemds in de syntax? Ik kan niets vinden...
code:
1
2
3
4
5
6
7
| while [ "$1" != "" ] ; do
case "$1" in
*=*) eval "$1" ;;
*) CONF=$1 ;;
esac
shift
done |
Ik heb hier het complete script staan, en de environment file die geinclude staat in het script:
buildroot.zip