[Apple] Toast - Na week DVD's onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Weet niet helemaal zeker in welke catagorie dit thuis hoorde, maar het probleem met deze dvd's doet zich alleen op de apple voor en niet op x86 machines.
Voor een reclame buro waar ik ingehuurd ben is het erg belangrijk dat ze hun materiaal dmv een dvd naar de drukker sturen en deze daarna kunnen archiveren.
Het probleem is nu echter, dat de dvd's bijzonder snel onleesbaar zijn geworden.
En met bijzonder snel bedoel ik soms luttele uren...
De DVD's worden gebrand op diverse Apple's met diverse OS, met diverse typen branders en diverse merken DVD-r(w)
Er is slechts 1 overeenkomst, ze gebruiken allemaal Toast, zij het wel weer in verschillende versies. (OS 9 met 5, OSX met 6)
Roxio Toast op windows bijvoorbeeld, geeft geen enkel probleem met dezelfde dvd's dus ik kom er maar niet achter wat in dit geval het probleem kan zijn.
Enige wat ik echt wil weten: zijn er mensen met dezelfde ervaring? en zoja, heb je dit kunnen oplossen (en hoe..)
Ik heb al een mailwisseling met Roxio gehad waar niets uit kwam, ze konden me weinig meer vertellen dan wat ik al gechecked heb (opties van bijv. verloopdatum)

alvast bedankt...

Still Cripple as Hell

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me dan een Apple Talk probleem :)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:16

botoo

💀 too old to die young

Is voor mij een onbekend fenomeen, ik brand regelmatig dvd-r's (Fuji en Maxell) vanuit OS9.2 en OSX, weliswaar niet heel vaak met Toast maar ik heb nog geen enkele keer een onleesbaar geworden schijf meegemaakt.

Heb je al eens geprobeerd om die schijven opnieuw in dezelfde machine te lezen waarmee ze gebrand zijn?

Waarschijnlijk overbodige opmerking :+, maar laat je Toast de schijf na branden controleren?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
:) ja ik laat toast de schijf controleren
Vreemde was ook dat de dvd's de check doorkomen en ook nog wel op een andere machine uit te lezen zijn, vlak na het branden.
Zodra echter de dvd's bij de drukker aankwamen bleken ze ineens onleesbaar (of half leesbaar).
Als ik ze hierna terug in de "originele" brander stopte waren ze inderdaad onleesbaar.
Ik heb inmiddels echter via onder andere het apple forum en dvdrhelp.com gevonden dat er blijkbaar nog een hoop dvd-r media is dat niet echt reliable is met een verschillend aantal branders.
Stom toevallig staan alle media die wij gebprobeerd hebben in die lijst :D
We gaan nu proberen met Maxell en Apple dvd's en dan kijken welke het het langt volhoudt en of dit uitkomst bied.
Vind het wel erg vreemd. Je zou verwachten dat de dvd's inmiddels wel aardig betrouwbaar zouden zijn... maar ja, ook de cd heeft lang geduurd voordat ze betrouwbaar waren.

[ Voor 4% gewijzigd door SnakeMind op 18-10-2004 11:24 ]

Still Cripple as Hell

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Mail Roxio eens met dit verhaal, misschien weten zij meer?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:16

botoo

💀 too old to die young

De Apple schijfjes zijn wel eens als ÊÊn van de beste getest maar dat is niet mijn ervaring. Zoals ik al meldde gebruik ik voornamelijk Maxell en Fuji dvd-r, daar heb ik de beste (nooit/vrijwel nooit coasters, en nooit compatibiliteitsprobs bij de afnemers) resultaat mee.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik raad TDK aan. Gebruiken we zelf ook en nog geen enkel probleem mee gehad en er zijn al behoorlijk wat schijfjes gebrand inmiddels. ;)

kleurbleur.nl

Pagina: 1